Akvasia trondheim (side 2)

Jeg var innom Akvasia på Tiller når jeg nå nylig var i Tr.heim. Butikken var ikke særlig imponerende for øyeblikket (mulig dette retter på seg...).

Blir aldri imponert over en butikk som har to fnisete tenåringsjenter, som iallefall da hadde ansvaret for rengjøring og stell i akvarieavd. Det var mye fnising, og "hærregud, æ mista ei larve på gulvet!", prat. De hadde heller ikke så mange kar, og butikken var generelt rotete.

MEN...nå skal det sies at jeg er meget kravstor når det gjelder hvordan karene ser ut, fisk osv. og selvsagt all-round ryddighet i butikken, mener dette sier mye om eierne.

Her er det nok mange meninger , ville bare gi mitt innspill på en butikk jeg i utgangspunktet har hørt mye godt om, men gikk skuffet fra...dessverre..

Jeg har også vært på Akvasia en gang, og jeg vet ikke om jeg kommer til å dra tilbake. Vi vandret rundt i akvarieavdelinga i hvert fall et kvarter uten at en ansatt viste seg. Det vil si, det var en ansatt som svinset såvidt innom et par ganger, men han virket fryktelig opptatt og enset oss omtrent ikke, selv om jeg forsøkte å få øyekontakt.

Til slutt klarte jeg å få hjelp av en annen ansatt, som ikke hadde noen anelse om hva plantene het eller hva de krevde, og hun var ellers ikke akkurat overivrig etter å hjelpe, hun heller.

Forøvrig var jeg skuffet over utvalget, spesielt på plantesiden.

Butikken var rotete og uoversiktelig.

I det hele tatt en svært skuffende opplevelse.

Allikin: Synd du opplevde dette hos en av de beste butikkene i tr.heim.
Har selv kun fått god behandling her. Selv handler jeg for det meste på Akvasia. Spesielt fordi dette er en av få butikker som ikke lyver meg midt oppi trynet!!
Synes du at du har blitt dårlig behandlet, så ta det opp med eieren. Sikker på at han ønsker din tilbakemelding.

Nå er det også mulighet for å se noe så skjeldent som stør der.(to stk gående i et av utstillingskarene) Men de er private og ikke til salgs.
Blitt noe bedre
Var innom Akvasia i dag for å kjøpe litt substrat og slikt. Det har blitt mye bedre siden jeg var der rundt påsketider. Begynt å få bra utvalg i varer og fisk, og ikke så helt ille på planter ( bedre en dyrenes verden og div tropehagen, men litt mindre en tam). Nå var jeg der tidlig så jeg var eneste kunde og fikk den hjelpen jeg ville ha. Hadde ikke store røtter, men hadde mye små til 20 kr stykk noe som passet meg fint.
Siden prisene på Akvasia er mye rimeligere en Tam og dyrenes verden på feks for, så er det verdt å ta turen dit om man skal handle litt. Hvis jeg ikke husker feil så er det nesten 100,- å spare på en boks med Tetra Tabimini 1040stk i forhold til feks Tam
Kampfisken
Allikin: Synd du opplevde dette hos en av de beste butikkene i tr.heim. Har selv kun fått god behandling her. Selv handler jeg for det meste på Akvasia. Spesielt fordi dette er en av få butikker som ikke lyver meg midt oppi trynet!! Synes du at du har blitt dårlig behandlet, så ta det opp med eieren. Sikker på at han ønsker din tilbakemelding. Nå er det også mulighet for å se noe så skjeldent som stør der.(to stk gående i et av utstillingskarene) Men de er private og ikke til salgs.

Tja, jeg har blandede inntrykk av butikken der. Jeg har aldri blitt møtt av fnisete eller sure ansatte da, det skal de ha, og de tar seg faktisk tid til å hjelpe deg med å finne et produkt som passer akkurat deg. De tar seg faktisk tid til å få tak i akkurat DEN guppyen og, og det ekke så dumt Jeg har fått gode anbefalinger med tanke på hvordan man holder fiskearten jeg er ute etter, og da mora mi skulle kjøpe "spirrevipp-tabletter til anti struts" for meg kom de med riktig produkt.

Men jeg synes ikke at de holder alle fiskene særlig bra, og jeg har sett en kampfisk med finneråte som fikk dårlig eller ingen behandling. Første gang jeg så den var heller ikke i karantenekar, selv om den helt tydelig var syk, og andre gang var den plassert i en beholder på knappe literen ved siden av andre hanner, og var ikke skjermet for stress på noen måte, det trekker butikken ned i mine øyne.
Hvor på Tiller ligger Akvasia? Vet ikke hvor Tiller-torget er...
Shiramor
Hvor på Tiller ligger Akvasia? Vet ikke hvor Tiller-torget er...

Like ved city syd ved siden av melkekartongen=) Bare gå fra løvetannen og rett fram med city'n i ryggen, så finner du det nok
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap