Hva er vitsen med maller hvis de virkelig driter så mye??? (side 2)

Ken Myrseth
Men L maller som er super kuule koster fort fra 300,- og opp over pr stk.

Sant, men vi bruker jo tusenvis av kroner på gode filtre, lysarmaturer, røtter og annet utstyr. Om man "investerer" i en flott malle får man jo en fin fisk, i tillegg til at om man får oppdrett på disse kan man jo relativt greit tjene inn disse kronene man har lagt i fisken?

Joakim
[QUOTE=Ken Myrseth]Men L maller som er super kuule koster fort fra 300,- og opp over pr stk.

Sant, men vi bruker jo tusenvis av kroner på gode filtre, lysarmaturer, røtter og annet utstyr. Om man "investerer" i en flott malle får man jo en fin fisk, i tillegg til at om man får oppdrett på disse kan man jo relativt greit tjene inn disse kronene man har lagt i fisken?

Vet du hva, det er jeg faktisk helt enig i selv om jeg ikke i min villeste fantasi kunne brukt flere hundre kroner på en padde (ok, malle da)

Men jeg kunne finne på å gjøre det på en nydelig søramerikansk ciklide, og da tenker nok noen: "herregud, tenk å bruke penger på noe så stygt og kjedelig"

Ja, jo. Jeg respekterer at andre har forskjellig syn og meninger som meg, så den er grei.

Det blir akkurat som signaturen min sier: beauty is in the eye of the beholder, et engelsk yttrykk som betyr, skjønnhet kommer an på øyet som ser.

smaken er som baken - den er delt
nubbe
om du er ute etter fisk som ikke driter, må du nesten kjøpe dem i plast..

haha!

men 2lise, du så jo i butikken hvordan fisken så ut, hvorfor kjøpte du den hvis du syntes den var så utrolig stygg?
å enda verre hvorfor kjøpte du 2?
Ciklide
[QUOTE=nubbe]om du er ute etter fisk som ikke driter, må du nesten kjøpe dem i plast..

haha!

men 2lise, du så jo i butikken hvordan fisken så ut, hvorfor kjøpte du den hvis du syntes den var så utrolig stygg?

Jo kjære Cilkide. Fordi jeg har lest at denne "fisken" er et must i et hvert akrarium, og da tenkte jeg at ok, jeg skal vel ikke være noe verre enn andre.

Ciklide
[QUOTE=nubbe]om du er ute etter fisk som ikke driter, må du nesten kjøpe dem i plast..

haha!

god spørsmål.
2nelise
Hva som er vitsen med disse Mallene hvis de griser slik? - må jo slam suge hver dag?

Tja, hvorfor skal vi ha akvariefisk overhodet? Er det egentlig noen vits?

Det er et gammelt ordtak som heter "Noen liker mora, noen liker dattera".
Det betyr altså at alle har ulik smak, og ingen kan si hva som er "riktig smak". Selv liker jeg godt L-maller, mange av dem er utrolig flotte. Men jeg har satset på en annen type malle i stedet og holder av plassen til stort sett Corydoras.
2nelise
Hva som er vitsen med disse Mallene hvis de griser slik? - må jo slam suge hver dag?

Hovedpoenget er at de er en estetisk nytelse. Mallene holder til i bunnlaget slik at man får utnyttet alle tre lagene i et akvarie.

For eksempel denne er jo ikke akkurat stygg

[External Image]
Inaktiv bruker
der har Geir et "nydelig" poeng
Foruten Geir sitt poeng, så er de jo flotte vinduspussere, da... Iallefall ancistrusen er det... Ekle? Det synes jeg overhodet ikke, men smaken er jo som baken...
Aggi
Foruten Geir sitt poeng, så [B]er de jo flotte vinduspussere, da... Iallefall ancistrusen er det... Ekle? Det synes jeg overhodet ikke[/B], men smaken er jo som baken... ;)

Og hvem kan vel motstå 50 små vinduspussere som akkurat har sluppet ut av hula og sitter klistret til ruta ?? De er jo sååå søte.

Kan være enig i at ikke alle maller er like pene, men de har sin sjarm. Selv foretrekker jeg mindre maller på størrelsen med ancistrus og helst ikke over 10-15 cm. Hadde en svær gibbi på 40 cm som kom med et kar jeg kjøpte og den var jeg rett og slett redd. Sku sett meg kjempe med den når jeg skulle gi den bort..hehehe..

Men tror all fisk har sin sjarm. Og jeg er glad for at ikke alle liker de samme fiskene. Da hadde man kunnet lagt ned kjøp og salg avdelingen her tror jeg.

Mvh Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap