Har du drettet en fisk som ikke er valørregistrert hos naf? skriv den inn! (side 2)

Disse kommer det valører på. Det samme gjelder for C nr. på Corydoras. Når det gjelder sp. så kan en sette valører på disse også, men de må være publisert i et tidsskrift e.l. Navn fra en importør/ekspotør er ikke nok.

Mvh,
Stein Arild
Oppdrettsanvarlig i NAF
Stein Arild Høyland
Disse kommer det valører på. Det samme gjelder for C nr. på Corydoras. Når det gjelder sp. så kan en sette valører på disse også, men de må være publisert i et tidsskrift e.l. Navn fra en importør/ekspotør er ikke nok. Mvh, Stein Arild Oppdrettsanvarlig i NAF


Har flera kullar som jag sagt lite tidigare i tråden av Lipochromis sp. "Matumbi Hunter"

Går det bra att hänvisa till Nordiska ciklid sällskapet?
De har en ganska mäktig database på ciklider och de bör väll räknas som en mycket seriös källa?

Kjell Begby
[QUOTE=Stein Arild Høyland]Disse kommer det valører på. Det samme gjelder for C nr. på Corydoras. Når det gjelder sp. så kan en sette valører på disse også, men de må være publisert i et tidsskrift e.l. Navn fra en importør/ekspotør er ikke nok. Mvh, Stein Arild Oppdrettsanvarlig i NAF


Har flera kullar som jag sagt lite tidigare i tråden av Lipochromis sp. "Matumbi Hunter"

Går det bra att hänvisa till Nordiska ciklid sällskapet?
De har en ganska mäktig database på ciklider och de bör väll räknas som en mycket seriös källa?



Fick inte med allt jag skrivit så jag lägger det till nu.
Lipochromis sp. "Matumbi Hunter" finns i boken till Ole Seehausen som heter lake viktoria Rock Cichlids


Stein Arild Høyland
Disse kommer det valører på. Det samme gjelder for C nr. på Corydoras. Når det gjelder sp. så kan en sette valører på disse også, men de må være publisert i et tidsskrift e.l. Navn fra en importør/ekspotør er ikke nok. Mvh, Stein Arild Oppdrettsanvarlig i NAF


Jeg savner oppdaterte lister over arter og oppdrettsvalører.
Er det noen som vet om man nå får poeng for C og CW-nummer?
tja jeg vet ikke helt jeg.. tok meg 1 helt år å få valør på micropoecilia picta, så den oppdrettskampanjen er i mine øyne en stor flopp, om det finnes noen oppdaterte lister der ute aner jeg dog ikke.
Ja skal man ha en oppdrettskampanje/konkurranse så må man jo få poeng for oppdrettet ellers kommer man ikke langt Jeg håper det er noen som kan bidra med litt opplysninger her, og helst nyoppdaterte valørlister
I 2010 leverte jeg inn oppdrett på flere arter som det ikke var satt valør på. Jeg fikk poeng på alle, så det tyder på at NAF i alle fall satte valører på noen nye arter i fjor

Det som skjedde var at jeg satte forslag til valør på oppdrettsskjema, men valørkomiteen avgjorde selvsagt.
Apistogramma alacrina
Har klart å få fram en liten gjeng Apistogramma alacrina.
Jeg har den store glede å lede oppdrettskampanjen, og jobber med å oppdatere filene. Det kommer noen små drypp nå framover mot høsten - først en oppdatert liste over førstegangsoppdrett og siste endringer i valører.

Deretter blir det en oppjustering av valørlistene, men det tar lenger tid. Engasjementet rundt det å bidra konstruktivt til kampanjen er vesentlig mindre enn engasjementet fra klagerene så derfor tar det tid.

At det skulle ta et år å få valør på picta høres noe merkelig ut. Den har vel ligget med valør i listene i flere år.

Hans M
Det er ikke ment som en klage fra min side, jeg syns bare det er greit å vite om C- og CW-nummerne teller med i kampanjen, og eventuelt hvilke valør de har. Mange av dem er jo drettet i flere år, men jeg vet ikke hva jeg skal skrive inn i skjemaet

En annen ting, ved førstegangsoppdrett av ubeskrevne arter, får man da 1 x valørpoeng for oppdrettet? Og dobbelt opp ved beskrevet art?
Får man noen slags tilbakemelding om man har registrert 1.gangs oppdrett på en art?
Hvor lang tid vil det evt ta?
Venter nemlig i spenning...
FGO må lyses ut i Norsk akvarieblad slik at folk har anledning til å klage. Det tar derfor noe tid da bladet ikke kommer ut ofte + en klagefrist..

C og CW er med i kampanjen. Ble satt valører på en del av dem i vår. Ikke sikkert jeg rekker å få det ut før ferien, men det kommer i løpet av sommeren.
Dobbelt opp med poeng med en gang for FGO. Blir for mye å holde styr på med oppdeling.

HM
Okei, så selv om jeg har registrert hos Dere en art det ikke er dokumentert oppdrett på før kan noen komme med innsigelser på dette og dermed "få" 1.gangsoppdretten selv til tross for at man ikke har registrert det selv?
Ja, hvis det kan dokumeteres skikkelig. Lite sannsynlig i dette tilfellet.

HM
Hans M Hanslin
Jeg har den store glede å lede oppdrettskampanjen, og jobber med å oppdatere filene. Det kommer noen små drypp nå framover mot høsten - først en oppdatert liste over førstegangsoppdrett og siste endringer i valører. Deretter blir det en oppjustering av valørlistene, men det tar lenger tid. Engasjementet rundt det å bidra konstruktivt til kampanjen er vesentlig mindre enn engasjementet fra klagerene så derfor tar det tid. At det skulle ta et år å få valør på picta høres noe merkelig ut. Den har vel ligget med valør i listene i flere år. Hans M


Tja ikke vet jeg, det er oppdrettsansvarlig som sa at det ikke var valør på den, og det tok 1 år før den ble godkjent som sølv. mailer og telefoner til oppdrettsansvarlig i NAF var heller bortkastet da man aldri oppnådde kontakt, før personen plutselig endag fant det for godt å ringe tilbake.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap