Davids våte verden (side 2)

Inaktiv bruker
David Gabrielsen
jeg skal snart lege ut bilder men mamma vet ikke hvordan hun gjør det med det nye digitalkamra et mitt som jeg fik til komformasjonen min=:-D

litt skrivefeil=
Inaktiv bruker
bildene kopmer så snart jeg har kome hjem fra skolen=

med vennlig hilsen david gabrielsen=
Inaktiv bruker
jeg må bare si god 17 mai til alle som har lakt inn innleg i tråen min=

med vennlig hilsen devid gabrielsen=
David Gabrielsen
juvelciklidene di går i et 60 liters akvarium =:-D med vennlig hilsen david gabrielsen =:-D

Var ikke det litt lite akvarium for juvelciklidene??? Står jo i basen at de skal ha minst 250liter..
Inaktiv bruker
di trenger ikke så stort akvarium det som teles er at di trives=
Hvordan kan du være så sikker på at de trives med så liten plass?? Nesten som å si at du trives og bo bare på soverommet ditt eller i et skap..
Sebra ciklide
Hadde mitt par med sebra i et 120 liter,såg litt stressa ut te tider så eg tror ikke de trives i så lite kar fekk yngel da men. De blir jo store og min han er vel 10 cm nå. Flytta de over i 540 literen ,der er de mye roligere og trives godt. Så eg tror 50 liter er vell ikke et kar for slike fisker.
Inaktiv bruker
jeg hade sikert greid å sove i kleskapet mitt og jeg hvet at di trives det er for at juvelciklideparet mitt har laggt egg så det er en av tingene som sier at di trives=

en ting til juvelene går helt alene i karet og + noen eplesnegler det er det enest aent som går i karet
Inaktiv bruker
Brit Rosland
Hadde mitt par med sebra i et 120 liter,såg litt stressa ut te tider så eg tror ikke de trives i så lite kar fekk yngel da men. De blir jo store og min han er vel 10 cm nå. Flytta de over i 540 literen ,der er de mye roligere og trives godt. Så eg tror 50 liter er vell ikke et kar for slike fisker.

jeg vet at di trives di er jo helt alene det er bare 2 sebraciklider i karet og + noen eplesnegler
David Gabrielsen
jeg hade sikert greid å sove i kleskapet mitt og jeg hvet at di trives det er for at juvelciklideparet mitt har laggt egg så det er en av tingene som sier at di trives=:-D en ting til juvelene går helt alene i karet og + noen eplesnegler

Fordeom de legger egg trenger ikke bety at de trives.. Ta feks. guppy, de yngler jo uansett hvor små kar de er i, men betyr ikke at de trives fordeom..
Du burde jo først og fremst tenke på fiskenes beste, har du ikke stort nok akvariet til dem så burde du ikke ha kjøpt dem.. Det er jo levende individer vi prater om og de burde bli behandlet på best mulig måte..
Sier ikke at mine fisker har det helt perfekt, men jeg prøver hvertfall så godt jeg kan for at de skal ha det bra..
Inaktiv bruker
ja men di skal få støre akvarium etter vert men dete karet di er i nå er bare oppdretskar så di skal ikke gå i dete karet evig=
David Gabrielsen
ja men di skal få støre akvarium etter vert men dete karet di er i nå er bare oppdretskar så di skal ikke gå i dete karet evig=:-D

Okey, men jeg synes fortsatt at det er for lite.. oppdrettskar til sebraciklider bør være minst 100 liter hvertfall..
Inaktiv bruker
Lissi87
[QUOTE=David Gabrielsen]ja men di skal få støre akvarium etter vert men dete karet di er i nå er bare oppdretskar så di skal ikke gå i dete karet evig=:-D

Okey, men jeg synes fortsatt at det er for lite.. oppdrettskar til sebraciklider bør være minst 100 liter hvertfall..

sebraciklidene går å i et oppdretskar og skal ikke gå der for evig
David Gabrielsen
[QUOTE=Lissi87][QUOTE=David Gabrielsen]ja men di skal få støre akvarium etter vert men dete karet di er i nå er bare oppdretskar så di skal ikke gå i dete karet evig=:-D

sebraciklidene går å i et oppdretskar og skal ikke gå der for evig

Det nytter visst ikke å si noe til deg for du tar det jo ikke til deg uansett.. Du burde lese om de forskjellige fiskene du har før du kjøper dem og du burde prøve og oppfylle kravene dems best mulig.. Ikke bare putte de i altfor små akvarier og tro at de har det godt der..
Inaktiv bruker
jeg er litt vel heldig for en mamma kjener har akvarium i masevis men han har sluta med akvariumhobbyen og han har sakt til meg at jeg bare kan få dem=

ps 3 meningen min hade et 60 liters akvarium med 2 hvoksene sebraciklider som ynglet på stor skala=
Tror det Lissi prøver å si er at Sebraciklide og Juvelciklide er fisker som formerer seg mer eller mindre under alle forhold, så å si uavhengig av om det er plass nok eller ikke.
Jeg er enig med henne, å tørr påstå at jeg vet hva jeg snakker om.
Har fått yngel på begge artene X antall ganger i 50-60 litere. (Normalt går de i 85 litere og 155 litere, så de har for liten plass også hos meg. Men dette holder jeg på å rette opp nå.)
Selv om fisken får unger betyr ikke det at den har nok plass.
Ciklidene trenger plassen for å få vokse skikkelig å for å få rørt seg nok.
Aldri i livet om de får det i 60 liter.

Det erikke vondt ment. Vi bare prøver å lære deg noe.
Har ikke du akvarier på flere hundre liter? Hvorfor setter du ikke fiskene der i stede, så kan du ha noe annet i 60 literen?

P.S venter fortsatt på bilder av akvariene.
Inaktiv bruker
jeg skal safe meg støre akvarium men det kan ta litt tid=

bildene komer jeg må bare fine den tingen for å føre bildene til datamaskinen min

hei Ciklide jeg må si en ting til ciklidene mine skal ikke bo der evig som jeg har sagt tiliere i tråen=

ps.jeg har vansker med å lære når jeg føler meg truet inn i et gjørne=

med vennlig hilsen david gabrielsen=
Er vel bedre sent enn aldri.
Holdt på lenge selv før 400 literen kom i boks.
Men har ikke du ett på over 500 liter?
sett dem der.
Inaktiv bruker
nei men jeg ønsker meg 3 500 litere=
Tilfeldig bekjentskap
© Simon Sjursen
Reklame for plussmedlemskap