1001 måter å søle vann på (side 2)

#55. fylle akvariet med bøtte å bomme.
jada gjort det flere ganger.

#56. gå rundt med bolle fylt med vann og fisk.

ja det var mine bidrag.
#45 må eg vel innrømme at eg har vært borti (og en del andre også), men #50 er foreløpig favoritten min
#57 Helde over alt vannet fra bøtta til do, og ikke treffe 100% sikkert. Både doskål og parketten rundt blir vått... For snakk om ikke sokkene som tråkker rundt i det og strør det med seg over hele overetasjen fra rommet mitt- doen - dusjen for å hente nytt vann osv.=)
58) Fylle vannslangen for å "jumpstarte" heverteffekten for så å glemme at den gule koblingen av slangen er en stoppventil...sette på vannet for fullt i et minutt for så å dra den oransje koblingen av vasken for å se hva som ikke funker....skjedd tre ganger, og har ved samtlige endt i et vått rom.
59) Ha innebygd filter i armaturen, og en nysgjerrig katt som klarer og dele røret som går i fra pumpa og oppi armaturen, gjennom det lille hullet bak på armaturen (det for slanger og ledninger osv). Og ikke nok med det, snu rør delen fra pumpa ut over golvet etterpå. Det hele skjedde selvfølgelig midt på natta.
60. Denne er litt juks, ettersom det bare nesten har skjedd. Sovetablett og vannskifter passer dårlig sammen. Det funker dårlig å sette igang vannbytter, og så legge seg på senga for å lese, mens man venter på at vann tappes ut eller i. Det har faktisk skjedd at jeg har sovnet fra vannbytter, men heldigvis har det så langt bare skjedd når jeg har tappet ut av akvarier. Jeg våknet etter en stund, og da var det bare 3-4 cm vann igjen i det aktuelle akvariet. Men tenk om dette hadde skjedd mens jeg hadde tappet vann i!
61. Jeg må legge til en jeg gjorde akkurat nå - en dobbel variant. Jeg skulle kickstarte et filter med filtergugge fra et annet filter. Jeg hadde et lite Fluval-filter jeg visste trengte å renses akkurat nå, så da valgte jeg å rense det i en isboks med vann (som vanlig), og så helle dette drittvannet over svampen i det nye filteret. Så langt så vel. Det nye filteret manglet toppen akkurat da, så jeg satte det ned i isboksen på gulvet, og gikk for å sette på plass Fluval-filteret. Da jeg skulle starte Fluvalen, ville den ikke det. Problemet bruker da å være dritt mellom rotoren/impelleren og "brønnen" der den skal sitte. Jeg full fart inn på stua for å hente en Q-tips for å rense opp i Fluvalen. Da greier jeg å trekke med meg ledningen fra filteret som står i isboksen på gulvet, og hele dritten (bokstavlig talt) veltet. Svart vann utover gulvet. Da jeg hadde fått igang Fluvalen igjen, skulle jeg sette det nye filteret på plass dit det skulle. Det lille akvariet det skulle nedi, står i ei hylle, og det er altfor trangt mellom toppen av akvariet og hylla over. I et forsøk på å få filteret inn i akvariet, la jeg filteret over på sida. Og da kom resten av møkkavannet ut...
62. Fylle fiskeposer med planter og vann, fordi man har luket og vil gi bort plantene ved en seinere anledning. Knyter posene, og legger dem i vinduskarmen for å få lys... Dette funker helt fint, helt til nyskjerrige barn finner ut at de skal klype litt i posen, og late som ingenting etterpå.... :-/
Fantastisk bra tråd dette, folkens!!
Setter fokus på en del problemer mange ennå ikke har møtt, før det går på parketten løs.

Selv priser jeg meg uhyre lykkelig over at bøtte-tiden er forbi. Luker jo vekk masse faremomenter bare der
63: Bruke bøtter som har ulik høyde rundt kanten. Og glemme det ca hver gang man bytter vann. Bøttene er like høye rundt hele når håndtaket er felt ned riktig vei. Dvs: de er to cm høyere på siden med helletut. Som selvsagt er den siden man følger med på ved tapping. Når man da skal løfte bøtten skvulper det utenfor fordi det bare er etpar mm igjen til kanten på den ene siden.

"Gjenoppdaget" selvsagt denne fremgangsmåten for søl akkurat nå...
64. Samme som #57, men med en vri: Tømme ut en 25l kanne uten vakumventil. Vakumet/trykket som vekselvis sender kaskader med vann utover hele toalettet, gulv osv....
65: Helle på nytt vann på toppen av innvendig filter for å unngå rot i bunnlaget. Og selvsagt helle altfor fort så det spruter alle veier.

Også denne gjenoppdaget for "ørtende" gang akkurat nå.
66. Sette power-jet i filtermodul:

Har borret hull i modulen like under der vannflaten blir. Har borret litt på skrå oppover så vannet fra pumpen skal lage sirkulasjon i overflaten.
Tappe ut litt vann fra karet så det blir mindre søl.
Sette i pumpen med slange ut gjennom hullet.
Fyller i vann så det såvidt står over hullet (ser jo muligheten for vannsprut her!), og så kan pumpen prøves.
Inn i skapet for å sette i kontakten. Den virker, ja, men med 1000 L/T
så blir det en fin bue av vann over karet.


67: Kjøre begge armene ned i et kar som er spesifisert til å romme 50 L vann, IKKE 50 L vann + to armer.
68. Å ha vannlagringsstamp der håndtakene er hull i veggen, og så glemme at vannet kommer til disse hullene før kanten av tanken når man fyller i vann.
Henriflette
67: Kjøre begge armene ned i et kar som er spesifisert til å romme 50 L vann, IKKE 50 L vann + to armer.

Hehehe! Den har jeg testet i mange varianter Det utrolige er at man aldri lærer av det heller... ;-D
69. Ikke selvopplevd, men jeg er nå eier av filteret hvor det ble gjort: Å glemme å sette i pakningen/o-ringen i et utvendig filter, evt. å sette det inn feil, og så starte filteret.
70: Ha en utrolig gammel og dårlig slange som er både kort og stiv. Jeg som forholdsvis har ganske høyt akvarium så var ikke dette den beste kombinasjonen. Ja jeg skulle da ha vannbytte, men når 10cm av vannet var borte så hadde jeg fått trykket slangen litt ned på kanten så den ville ikke suge. Så da prøvde jeg å rette på dette, men fort som fy fikk jeg flytta den stive slangen og vips så kom vannet. Jeg fikk vannet ukebladene mine som de skulle vært tørste blomster.

71: Gå baklengs mens du snakker og snuble i vannbøtta. Jeg er veeeldig glad for jeg har fliser som gulvlag og varmekabler i gulvet.

For hvert vannbytte søler jeg alltid, om det ikke er for mine svake armer som ikke klarer alltid å kontrollere bøttene helt eller om det er dårlig konsentrasjon.
72.Snuble i ei ledning mens du bærer ei bøtte vann mens du ennå hadde katt.Tok 8 timer før katta kom ut fra under sofaen
#73. ikke selvopplevd. gli i vann som er på gulvet mens du står med ei bøtte i akvariet

#74. hoppende fisk.

#75. løfte opp et innvendig filter mens det er i gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap