Fisk til planteakvarium (side 2)
Shlush[QUOTE=Shlush]tror jeg ville gått for en av disse jeg altså; dvergscalare, båndgurami, perlegurami eller gullgurami :) begynt å bestemme deg eller? :p er så nysgjerrig på hva du ender opp med.
Er fremdeles enig med meg selv på denne ;D;D
Er vel forsåvidt ikke uenig
Noen som vet om scalaren har planter på menyen eller som tidsfordriv, gjelder guramien også?
Postet 24.03.08 kl 16:52
Postet 24.03.08 kl 16:57
Postet 25.03.08 kl 17:51
Nei ble ingen fisk desverre, utvalget var rett og slett dritt, bare skrap igjen vil jeg si.
Ingen dvergscalarer var å finne, på den ene butikken trodde de ikke at det fantes noe som het dvergscalare. Aldri hørt om, måtte være ett krysningsprodukt osv osv. Men skulle undersøke da...
Og på den andre butikken hadde de i det minste hørt om den, men det sto ikke på lista på neste leveranse. Men her skulle de få inn noen VF scalarer, men prisen kom til å bli høy. Men det hjelper ikke meg, jeg skal ha dverger.
Og guramiene som var tilgjengelig idag var noen misfostere, nei dette var dårlige greier.
Eneste spennende jeg så var en afrikansk sommerfugl, den var utrolig stygg. Kunne aldri ha tenkt meg å ha noe sånt i karret mitt, men det var litt kult å se den i levende livet, selv om levende var å ta hardt i. Lå å fløt i vannskorpen, kunne så vidt se at gjellene beveget seg.
Ingen dvergscalarer var å finne, på den ene butikken trodde de ikke at det fantes noe som het dvergscalare. Aldri hørt om, måtte være ett krysningsprodukt osv osv. Men skulle undersøke da...
Og på den andre butikken hadde de i det minste hørt om den, men det sto ikke på lista på neste leveranse. Men her skulle de få inn noen VF scalarer, men prisen kom til å bli høy. Men det hjelper ikke meg, jeg skal ha dverger.
Og guramiene som var tilgjengelig idag var noen misfostere, nei dette var dårlige greier.
Eneste spennende jeg så var en afrikansk sommerfugl, den var utrolig stygg. Kunne aldri ha tenkt meg å ha noe sånt i karret mitt, men det var litt kult å se den i levende livet, selv om levende var å ta hardt i. Lå å fløt i vannskorpen, kunne så vidt se at gjellene beveget seg.
Postet 25.03.08 kl 20:03
Ronny OlsenEneste spennende jeg så var en afrikansk sommerfugl, den var utrolig stygg. Kunne aldri ha tenkt meg å ha noe sånt i karret mitt, men det var litt kult å se den i levende livet, selv om levende var å ta hardt i. Lå å fløt i vannskorpen, kunne så vidt se at gjellene beveget seg.
Det er sånn de er De holder seg i overflaten og spiser insekter osv. Ikke noe spennende fisk, men veldig kul! Hadde sånne for en stund siden, men de døde ganske fort da jeg var veldig nye med akvarium og hadde stappa det jeg hadde med alt mulig...
Håper du får tak i noen spennende fisk etterhvert da! Jeg ville ikke satset på å finne dvergscalare, da de ikke er så vanlige å finne i butikkene. Og små vanlig scalarer blir også ofte solgt som dvergscalare, så du kan lett bli lurt.
Postet 25.03.08 kl 20:51
Postet 25.03.08 kl 21:10
Inaktiv bruker

øksefisk eller l maller
Postet 25.03.08 kl 21:20
De hadde Øksefisk inne, men det var ikke en fisk som jeg ikke kunne tenke meg.
Maller har jeg nok av i dette karret, 2 stk
Maller har jeg nok av i dette karret, 2 stk
Postet 25.03.08 kl 22:25
Postet 26.03.08 kl 16:08
Postet 26.03.08 kl 18:36
Postet 26.03.08 kl 18:44
Ronny OlsenTrenger noen forslag til ett blikkfang i ett planteakvarium på 180 liter.
Jeg har ofte sett at planteakvarister velger oransje sverddragere til plantekar, ettersom kontrasten mellom alt det grønne og de oransje fiskene gjør dem automatisk til et blikkfang som øyet trekkes mot.
Så selv de alminnelige sverddragerne kan altså brukes
Postet 26.03.08 kl 19:24
Endret: 26.03.08 kl 19:25
Postet 27.03.08 kl 11:08
Postet 27.03.08 kl 11:31
Gurami utgår da, lar ikke tvilen komme til gode engang
Her er en art jeg må prøve å få tak i, ikke så stor men meget pen, og ikke minst nyttig. :P
Sebraotocinclus
Her er en art jeg må prøve å få tak i, ikke så stor men meget pen, og ikke minst nyttig. :P
Sebraotocinclus
Postet 31.03.08 kl 01:10
Postet 31.03.08 kl 01:41
Ronny OlsenSynes sverdrager blir litt kjedelige. :P Min tanke var å ha ett par fisker som man legger merke til i ett planteakvarium, feks scalare, discus. Nå sier jeg ikke at jeg skal ha discus. Hadde jeg kunne puttet noen malawi i karret så hadde jeg gjort det, men da er det bye bye planter.
jeg har nøkkelhull siclide i mitt plantekar, det har gått veldig fint hos meg.
jeg kan ikke ha planter med sjøre og små blader de blir ikke gamle men det er mange planter å velge i mellom. scalare trenger vel et akvarium som er noe større en 180l. tror det gjelder det samme for dverg scalaren også. men jeg skal ikke banne på det...
Postet 31.03.08 kl 07:15
Postet 31.03.08 kl 18:48
Postet 31.03.08 kl 18:49
Postet 31.03.08 kl 19:47