Nyoppstartet malawikar - fisk gikk amok og måtte avlives (side 2)

Jan-Øyvind Pallum
det høres hvertfall ikke ut som noe lek/ vise seg oppførsel. Hadde det ikke vært for at vannet var KALDT, hadde nok dette vært bænkers, fylte opp med kaldt vann en gang, og har aldri sett maken til ekstrem oppførsel. Når det gjelder "innkjøring" av fisken , har jeg aldri brukt lenger enn en time, først legger jeg posen i vannet, etter ca 15-20 min heller jeg litt av akvarievannet i posen..venter så 20 min til, litt mer vann, og etter ca 20 min til slipper jeg de ut! Høres ut som noe galt med fisken , evt ekstreme vannverdier iforhold til det de er vant til spør du meg..

Det var nok noe galt med fisken ja. De andre fiskene er friske og raske.
synes fortsatt det høres litt rart ut.. hm.
Du får følge godt med på de andre fiskene noen uker fremover.
Ciklide
synes fortsatt det høres litt rart ut.. hm. Du får følge godt med på de andre fiskene noen uker fremover.

Tro meg Ciklide, den der fisken var ikke frisk. Mulig den gikk i sjokk? Rart fordi den andre av samme rase er helt normal og har vært det hele tiden.

Denne fisken virket apatisk i blikket og bare rullet rundt, den reagerte ikke når jeg tok den opp med hoven engang, jeg la den i en bøtte med akvarievann og la lokk delvis på slik at den skulle få det mørkt, kanskje den roet seg da.

Men neida, den fortsatte bare å rulle rundt og rundt og rundt. Var veldig fargeløs også. Jeg har aldri sett noe slikt før på noen av de andre fiskene mine.
Har sett hybrider som oppfører seg lignende.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap