Planlegger i fremtiden, 2 ciklidepar i ett kar. (side 2)

oi, bra innlegg catfish )

Takk, syntes de såg fine ut de røde kurvciklidene jeg også ja Tror nok det blir de og kanskje boviliansk sommerfuglciklide ) Grønne fingre har jeg ikke, men plantene lever og formerer seg he heh... Spesiellt flyteplantene jeg har. Må fjerne flyteplanter 2 ganger i uken fra å hindre at det gror igjen i overflaten :p

Har 2 røtter i det akvariet jeg har nå, å for å si det slik så var hunnpalettcikliden min glad for å ha et gjemmested i en periode nå. Da hannen var mindre glad i henne.

Det med fordeling av fisk fra bunnen, midten og til toppen har du helt rett i. Akkurat nå har jeg det helt feil tror jeg. Guppyen og platyen er for det meste i toppen og palettene i bunnen med ynglene sine. Hvem er i midten da?! Har fantomtetra som ikke stimer, kan være pga palettene da. Så derfor vil jeg ha fredelige ciklider neste nå :p

Blir artig hvis kurvciklidene yngler hos meg når jeg kommer så langt, akkurat nå sitter jeg å ser hvor mye palettene styrer med sine yngler. Ingen tørr å nerme seg de, utenom eplesneglene som er for dumme til å forstå at det er best å holde seg unna. Å får dermed bank :p Palettene driver å flytter på ynglene HELE tiden. Så til tider ligger yngelen litt spredd utover bunnen før de klarer å samle de sammen igjen. Er ikke så alt for fornøyd med foreldreinstinktet deres enda, men jeg kan vell ikke forvente for mye når det er første gang de har yngel )

Det de hater aller mest i akvariet er ancistrusen, om han så beveger seg i andre enden av akvariet...

Kunne kurvciklide gått ilag med kakadueciklide??
Å kongotetra og ancistrus? )

Måtte bare legge ved bilde av foreldrene.
Bilde1: faren som skjekker ut stedet hvor de senere flytter yngelen til.
Bilde2: mor titter ut fra planten for å sjekke om noen er for nerme :p
Slush her kan du kikke litt på bilder av mitt par med røde kurvciklider samt en liten filmsnutt når hannen befrukter egga:P

Stilig film Tom. De var jo skikkelig skjønne de da. Ser mye roligere å fredeligere ut enn palettene mine vertfall.

Fine farger på dem også )
De er forholdsvis rolige ja, og får knall sterk svart/lilla farge når de er i lek, med litt gult på halefinnen og orange på tuppen av ryggfinnen. Relativt lette å få i lek også, men liker gjerne litt surt vann.
Jeg får planlegge akvariet ut fra hvilke fisker jeg skal ha da vettu )
Shlush
Jeg får planlegge akvariet ut fra hvilke fisker jeg skal ha da vettu :))

Er ikke så dumt det nei, så slipper du en sånn fryktlig fiskesuppe:P
jupp, bedre føre var osv )

Akkurat nå har jeg akkurat det, fiskesuppe :p

En annen stimfisk jeg begynte å tenke på var Sebrafisk. Vil den passe her kanskje? )
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap