Eplesnegle, kanskje litt rar? (snakker om min egen) (side 2)

Dragonfish
De i dyrebutikken skal jo liksom vite alt som bør vites om slike ting, men så sier dere på en måte at de tar feil?

Jeg ville stolt 100 ganger så mye på det som blir sagt her mot for på dyrebutikken.

Husk at de som jobber på dyrebutikk må vite litt om alt fra den minste fisk til den største hund - og alt i mellom, inkludert gnagere og fugler. Ikke så veldig ofte at de som jobber der har akvarie selv heller.

Du kan møte på penge-trengende studenter på deltid som ikke nødvendigvis har fått jobben pga akvarie-ekspertisen, eller vikarer som har måttet steppe inn. Det er vel ingen minstekrav til kunnskap heller. På toppen av det hele skal de tjene penger og mange vil prøve å prakke på diverse for å øke eget salg, som strengt tatt ikke er nødvendig.

Da er det bedre å høre på det erfarne akvarister sier her. De har lang erfaring, og null økonomisk motiv for å si det ene eller det andre.

Sier ikke at alle dyrebutikker og deres ansatte er håpløse, for det er selvfølgelig ikke riktig. Men i tvilstilfeller (hvor butikk sier en ting, og medlemmer her sier noe annet), vet i hvert fall jeg hvem jeg ville hørt på
Folk hær inne har somoftes mer peiling enn de som jobber på dyrebutikken.
De som jobber på dyrebutikken er mer opptatt av å selge, enn hvordan fiskene dine har det...
Jeg syns at du skal høre på de gode rådene som du fikk i forumet. De som ga deg rådene har mye peiling
Nille
[QUOTE=Dragonfish]De i dyrebutikken skal jo liksom vite alt som bør vites om slike ting, men så sier dere på en måte at de tar feil?

Jeg ville stolt 100 ganger så mye på det som blir sagt her mot for på dyrebutikken.

Husk at de som jobber på dyrebutikk må vite litt om alt fra den minste fisk til den største hund - og alt i mellom, inkludert gnagere og fugler. Ikke så veldig ofte at de som jobber der har akvarie selv heller.

Du kan møte på penge-trengende studenter på deltid som ikke nødvendigvis har fått jobben pga akvarie-ekspertisen, eller vikarer som har måttet steppe inn. Det er vel ingen minstekrav til kunnskap heller. På toppen av det hele skal de tjene penger og mange vil prøve å prakke på diverse for å øke eget salg, som strengt tatt ikke er nødvendig.

Da er det bedre å høre på det erfarne akvarister sier her. De har lang erfaring, og null økonomisk motiv for å si det ene eller det andre.

Sier ikke at alle dyrebutikker og deres ansatte er håpløse, for det er selvfølgelig ikke riktig. Men i tvilstilfeller (hvor butikk sier en ting, og medlemmer her sier noe annet), vet i hvert fall jeg hvem jeg ville hørt på

Bra svart
Jeg antar at dere også har rett. Det er litt vanskelig... Men jeg har ikke salt i karet akkurat nå (det har vært slik i cirka 4 dager), så det ser ut som det går greit. Bortsett fra at sverdragerne mine ofte er oppe i overflaten, spesielt hunnene. Men det skal vel ikke ha noe med saltet å gjøre? Kan hende jeg bekymrer meg litt ekstra også...
STår fiskene å snapper i overflaten har nok ikke det noe med salt å gjøre, nei. Sjekk heller utblåsen på pumpa, og forsikre deg at den skaper skikkelig bevegelse i overflaten (litt bølger). Snapping i overflata kan nemlig være en indikasjon på lite oksygen i vannet, og da hjelper økt overflatebevegelse

Stort sett trenger ikke ferskvannsfisk salt i vannet, det er jo ferskvannsfisk. Og i ferskvann er det lite salt. Salt er heller anbefalt som støtte under medisinering, uten at jeg har satt meg inn i det.

Jeg har hatt guppy, molly og sverddragere i flere år tidligere uten et eneste korn salt i vannet, og de har ynglet, vokst og spist som bare det uten problemer
Snapper de ekstra i overflata når du beveger deg i området rundt karet?
Når mine ser at noen beveger seg i nærheten er de oppe i vannflata for å støvsuge denne for mat..
Så det kan ha flere forklaringer denne oppførselen
Nei, det er ikke oksygenmangel. Pumpa blåser som før og jeg har massevis av planter. Det kan være at de har merket bevegelse, men slik har det alltid vært, det også etter at jeg har lagt meg. Vel, kan hende jeg dropper saltet... Det virker som det er det rette. Sneglen har ikke flyti rundt en gang til, så det ser ut som den har det fint
Mine snegler flyter også rundt av og til, kanskje det skyldes luft i skallet:p Men vertfall så får de tak i en flyteplante eller noe etterhvert (kan ligge å flyte lenge ja) å kryper ned igjen
Snegler ønsker seg til et annet sted når de flyter. Det har jeg lært av Aggi
BTW:

Ser også at du har disse plantene i akvariet ditt som ikke er akvarie planter:[URL=http://akvaforum.no/planteo/plante.cfm?id=1246&tab=1[/URL]
Eller så ligner de bare på denne planten:s
Charl8
Planten heter Dracena sanderiana [URLBLOCK1]

:O Den har jeg! Kjøpte den da på dyrebutikk, hvorfor selger de meg stueplante på dyrebutikken! :/ :@
Dyrebutikker gjør ofte det, desverre...

Jeg har også hatt to stykk fredslilje i mine kar :p Vi kan trygt si at disse gjør deg bedre på stuebordet enn i akvariet hehe.
Haha, ja er litt merkelig:s. Også har de disse plantene i et plantekar på dyrebutikken:s. Ikke rart at folk tar feil, og puter de oppi akvariene sine.
Skulle heller vært solgt på blomsterbutikken...
Mine "stueplanter" har vært i akvariet i 3-4 mnd nå. Ser ut til å trivest??
Mine "stueplanter" har vært ca. like lenge i akvariet mitt. De har det bra de, smiler tuller og ler. Men det finnes enkelte planter som kan leve både til lands og til vanns. Moro, hæ? Men tilbake til sneglen, den var opp ned i akvariet mitt i går, OVER VANNOVERFLATEN festet til LOKKET!!!! Så bare tuppen av skallet under vannflaten, er det vanlig!? Den er nede og lever og har det fint så tror ikke det er noe galt, men det er rart...!
PS: Hyggelig at noen ser på akvariet mitt
Det er ganske vanlig at sneglene er både utenfor og nedi vannet Mine kryper også opp av vannet til tider og blit der i lengre tid før de kryper pent ned igjen og gjør sitt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap