- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken malle? (side 2)
Hvilken malle? (side 2)
Postet 25.05.08 kl 20:43
Postet 25.05.08 kl 20:46
Skjønner selfølgelig at dyrebutikken ikke gjør dette med vilje. Var bare teit at han andre kritiserte meg for at jeg glømte navnet, når uansett han andre mente at dyrebutikken hadde skrevet feil navn. Alle gjør feil, ingen er feilfri.
Ja, trur også at han kommer til å bli stor, han krever 3 tabelletter for dag. Hvis ikke han får det, så går han løs på plantene...
Synes at det er vanskelig med disse navnene, er ikke lette navn akkurat.
Har heller tenkt til å sattse på otto, og få han avgårde til noen som har et stort akvarium.. Dumt av meg å ikke skrive ned navnet på han, men var vel lite vits siden det var feil navn... Også burde jeg ha sjekket litt før jeg kjøpte han!
Ja, trur også at han kommer til å bli stor, han krever 3 tabelletter for dag. Hvis ikke han får det, så går han løs på plantene...
Synes at det er vanskelig med disse navnene, er ikke lette navn akkurat.
Har heller tenkt til å sattse på otto, og få han avgårde til noen som har et stort akvarium.. Dumt av meg å ikke skrive ned navnet på han, men var vel lite vits siden det var feil navn... Også burde jeg ha sjekket litt før jeg kjøpte han!
Postet 25.05.08 kl 20:53
Nå husker du ihvertfall det til neste gang du skal kjøpe fisk.
Latinske navn kan være veldig vanskelige å huske, så derfor pleier jeg å notere ned på mobilen når jeg handler fisk jeg er usikker på hva er.
Ancistrus er jo ett alternativ?
Den minner litt om pleco, blir ikke like stor, og er effektiv på alger.
Latinske navn kan være veldig vanskelige å huske, så derfor pleier jeg å notere ned på mobilen når jeg handler fisk jeg er usikker på hva er.
Ancistrus er jo ett alternativ?
Den minner litt om pleco, blir ikke like stor, og er effektiv på alger.
Postet 25.05.08 kl 21:00
At dyrebutikker oppgir feil navn på fisk, er dessverre svært vanlig. Det kommer delvis av at dyrebutikker generelt har lite/ingen peiling på fisk, og delvis at de får feil navn fra leverandørene.
Når det gjelder plecoen, har jeg til gode å se at en dyrebutikk har oppgitt rett navn på denne. Den oppgis alltid som hypostomus plecostomus. Jeg antar at det er det navnet de får oppgitt fra leverandøren.
Når det gjelder plecoen, har jeg til gode å se at en dyrebutikk har oppgitt rett navn på denne. Den oppgis alltid som hypostomus plecostomus. Jeg antar at det er det navnet de får oppgitt fra leverandøren.
Postet 25.05.08 kl 21:02
Postet 25.05.08 kl 21:03