Flaggciklide egg (side 2)

De svømmer som helt vanlige fisk...

Nå er den store dagen har. Alle ynglene er fritt svømmende. Jeg har håvet opp ca. 1/4. av dem. Alle har fått Nobil fluid artemia, i begynelsen spiste ikke de i oppforings karet maten men det kom seg.

Legger ved noen bilder.
Gratulerer med nye fisker
Det er en stund siden jeg har oppdatert nå...
Det siste er at alle ynglene er flyttet til 10leren, dette pga at foreldrene slet med og holde guramiene borte fra yngele og mangen ble spist. Har nå alt i alt ca. 20- 30 yngel.
Inaktiv bruker
yngeler er så såte =
Nå har foreldrene lagt egg igjen. Det blir aldri fred og få for de andre fiskene...
De nye eggene har nå fått hale Foreldrene er ikke så agressive denne gangen, de andre fiskene får bruke mer av karet.

Kull nr.1 er det kun 6 igjen av. Bytter vann ca. hver 2. dag og mater med nobil fluid artemia 3 ganger til dagen.
Hei igjen. Kull 2 blir stadig flyttet og klekker sikker nå i denne uken.

Legger til et bilde tatt av et yngel fra kull. 1
Bildet er tatt med Olympus E-420
Her er et bilde av kull nr. 2. Alle disse har utviklet tdelige øyne og haler.
[External Image]
Inaktiv bruker
fine bilder =
Nå er kull 2 frittsvømmende, det er mye roligere i karet denne gangen. Akt ser ut til og gå fint. Jeg skal håve opp en del av ungene og plassere dem med restene av kull 1.
Hei, ser du noen spesiell forskjell på hunn og hann fisk? Av foreldrene mener jeg.
Vurderer å skaffe flaggciklide selv og kunne tenkt meg en av hvert kjønn. :P
Det er vanskelig og se forskell på disse ciklidene,hannene er større og har lenge nese som voksne. Her er en beskrivelse på engelsk fra animalworld.com

"Very difficult to distinguish between the sexes. As adults the males may be larger than the females. They may also have a little more elongated snout, more pointed dorsal and anal fins, and larger pectoral fins. They pair up when they are about a year old."
Inaktiv bruker
fine bilder =
Nå er det dessverre bare 6 yngel igjen fra begge kulene tilsammen, men disse ser ut til og ha det godt. Ynglene vokser sakte etter mine øyne, men det er kansje bere fordi jeg ser dem hver dag?
Når de blir litt større skal de flyttes over til en nyoppstartet 54l.
åååååååååååå så søte babyer du har! eller nå er de kankje blitt ganske store... men søt var de i allefall. vil også ha fiskebabyer!
De har ikke fått noe særlig størrelse på seg ennå, men de er flyttet til 54l'en.
Det er seks stk og alle er er rundt 1 cm lange.
har siste kullet tatt storsøsknene igjen?
Siste kullet har ikke tatt søsknene igjen, men det er ikke så kjempemye forskjell mellom dem
ok, er spennende, lurer på om vi blir så heldig å får babyer på fiskene vi kjøper....
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Kristian Dahlen
Reklame for plussmedlemskap