Jeg hvil starte et kaltsaltvannsakvarium (side 2)

David Gabrielsen
i dag startet jeg det kaltsaltvannsakvariumett mit jipi men det var ikke jipi for rygen og hendene mine jeg måte jo bere 3 bøter med saltvannd fra sjøen og jeg bor heler ikke så merme sjøen men jeg kan gå til sjøen på 5 minuter eller mer om det tar tid =:-D


Bare tre bøtter? Det er da større enn 30 liter?
Hvor ofte har du tenkt å bytte vann? Siden du må helt ned til sjøen for å hente det igjen mener jeg? Har du satt nedi noe fisk enda?
Inaktiv bruker
noen fisk har komet oppi nå men en av dem døde og oksaken er jeg usiker på men jeg tror det skyles en krangel med kraba i akvariumet =
Inaktiv bruker
36 liter hordan det ?
Har du kanskje tenkt å prøve å ha reker i det? Du kan lett ved elveutløp finne massevis av reker. Og de kan jo spises når dem er store nok vis de blir det:P
Inaktiv bruker
sise di rekene jeg fanger nei det tror jeg ikke jeg tør å gjøre =
har du noen gang spist de rekene du får på butikker, de lages av vanlige norske reker som du finner på strender. bare et oppkok så nytes de
David Gabrielsen
36 liter hordan det ?


Har du tenkt og ha fisker oppi her??
Du bør ha minimum 150 liter, David
Inaktiv bruker
ja for noen år siden =
Inaktiv bruker
hei Høyer jeg har desvere ikke noen andre akvarium til å bruke til den jobben men jeg jobber med saken =
Den dagen du bærer over 40 bøtter så skal jeg være enig i at det er tungt

Krabber av forskjellige slag tar ofte fisker så de vil fortsette å lage problemer så lenge de er i akvariet.

Fisken som døde kan ha gjort dette fordi temperaturen kan ha økt for raskt. Har du målt temperaturen i akvariet da du hentet vannet og målt hva den er nå?

Anbefaler å ha så små dyr som mulig og å koble til en luftpumpe dersom du skal holde karet uten kjøling. Når temperaturen i karet øker så vil vannets evne til å holde gasser minske. Derfor blir det mindre oksygen i vannet.
Inaktiv bruker
jeg bruker en gamel fluval 1 til dette akvariumet =
David, Dette er rent dyreplageri. hell ut alt sammen, i sjøen.
Inaktiv bruker
det skal jeg å gjøre det gik ikke så gret som jeg håpte jeg skal heler bruke det til noe ant det akvariumet =
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap