- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Hei jeg har lyst å lage et asiatiskbiotopakvarium så jeg trenger litt hjelp når det hjeler plantevalg =:-d (side 2)
Hei jeg har lyst å lage et asiatiskbiotopakvarium så jeg trenger litt hjelp når det hjeler plantevalg =:-d (side 2)
Men hva om du bare har dario dario i akvariet da?
Siden denne ikke blir så stor?
Da kan du lage artsakvarium for dario dario. Like spennende det??
Ifølge basen å bøkene mine sloss hannene så om du er smart går du for bare èn hann. og kanskje 3 hunner.
Jeg står fremdeles på at dette blir trangt men passer du godt på å bytter vann så kan det være at det går.
Siden denne ikke blir så stor?
Da kan du lage artsakvarium for dario dario. Like spennende det??
Ifølge basen å bøkene mine sloss hannene så om du er smart går du for bare èn hann. og kanskje 3 hunner.
Jeg står fremdeles på at dette blir trangt men passer du godt på å bytter vann så kan det være at det går.
Postet 20.07.08 kl 14:32
Inaktiv bruker

Ciklide[QUOTE=david g]jep hordan hviste du det ?
Vel. Det er ikke så mange akvariebøker å velge i på det norske marked.
De fleste har jeg i bokhylla selv så. ;P
jeg prøver selv å samle in ale bøkene om er på det norskemarked =
Postet 20.07.08 kl 14:33
david g[QUOTE=Ciklide][QUOTE=david g]jep hordan hviste du det ?
Vel. Det er ikke så mange akvariebøker å velge i på det norske marked.
De fleste har jeg i bokhylla selv så. ;P
jeg prøver selv å samle in ale bøkene om er på det norskemarked =
Der er vi to gitt! Ser jeg en jeg ikke har som er interesant så kjøper jeg den.
Kjøper danske, svenske og engelske også jeg da.
Å hadde jeg stått litt sterkere i tysk hadde jeg kjøpt tyske bøker også.
Hehe..
Postet 20.07.08 kl 14:36
Endret: 20.07.08 kl 14:36
Inaktiv bruker

CiklideMen hva om du [I]bare[/I] har dario dario i akvariet da? Siden denne ikke blir så stor? Da kan du lage artsakvarium for dario dario. Like spennende det?? :D Ifølge basen å bøkene mine sloss hannene så om du er smart går du for bare èn hann. og kanskje 3 hunner. Jeg står fremdeles på at dette blir trangt men passer du godt på å bytter vann så kan det være at det går. :)
det tror jeg jeg heler gjør takk for tipset Ciklide =
ps jeg må logge ut men jeg komer innd senere på forumet =
Postet 20.07.08 kl 14:36
hei
Jeg vil anbefale deg å redusere antallet fisk i akvariet betraktelig. jeg har erfaring med at dario dario er fisker som bør holdes i artsakvarium med strenge og gode vannverdier. hva med en liten gruppe Celestichthys margaritatus i akvaret?
jeg er ikke sikker på hvilken type asiatisk biotop du har, men generelt fungerer disse plantene bra i et "asiatisk biotop":
javamose
javabregne
div Vallisneria arter
Limnophila sessiliflora
div Cryptocoryne arter
Blyxa japonica
Nymphaea lotus
Jeg vil anbefale deg å redusere antallet fisk i akvariet betraktelig. jeg har erfaring med at dario dario er fisker som bør holdes i artsakvarium med strenge og gode vannverdier. hva med en liten gruppe Celestichthys margaritatus i akvaret?
jeg er ikke sikker på hvilken type asiatisk biotop du har, men generelt fungerer disse plantene bra i et "asiatisk biotop":
javamose
javabregne
div Vallisneria arter
Limnophila sessiliflora
div Cryptocoryne arter
Blyxa japonica
Nymphaea lotus
Postet 29.07.08 kl 21:12
Endret: 29.07.08 kl 21:17
Inaktiv bruker

takk for hjelp med plante valg og dete akvariut skal det bare vere biotop for Dario dario og det er en kjempefin fisk =
Postet 29.07.08 kl 22:21
Svaret er
Altfor mye fisk..honninggyrami er fine har noen selv
Postet 24.11.10 kl 16:06