Akvarie med reker i? (side 2)

Her har du en link til Neon tetra.
Neon tetra er stimfisk(bør altså ha minium 5 stykker.) i tillegg skrives det i fiskebasen at min. kar er på ca 60 l. Greit, jeg kunne hatt de i et mindre kar, kanskje rundt 4-50 l, ikke noe mindre og kun de da.

Jeg synes virkelig ikke at verken Neon Tetra eller Gullfisk hører hjemme i en såpass liten vase!
Gi bort gullfisken, la karet stå til det er kjørt inn på et skikkelig vis, les gjerne på akvarieskolen
og sett inne et par reker, eller snegler(små dyr, som er utrolig artige å se på. Faktisk liker jeg bedre snegler/reker enn fisk
jojo, kansje jeg bare skulle gjøre det! høres så spennende ut med reker, det er bare det at hadde vært fint med noe liv lengre oppe i "karet" også.

synd jeg ikke fikk ut fingen igår å spurte da, siden jeg kjøpte dem da
ser jo også nå at det er litt mye fisk, men hun i butikken mente det gikk fint, men som alle andre vil hun jo selge:P
hun pakket jo på meg 3 gullfisk og en sånn malle.
har reknet ut hvor stor denne vasen er og med et luftfilter kan du holdr noen reker hvis du har luftfilter av den typen med kull i.
Men nå har du kanskje lært... Jeg vet at jeg aldri kommer til å høre på det de i dyrebutikken sier, om det kommer til fisk, akvarier, pumper, osv... Jeg vil undersøke selv for å finne ut hva som er best.. Håper du å begynner å gjøre det i framtiden

har du kjøpt neon tetra er det jo bare å levere disse og tilbake, å si at de trenger større kar enn det du har for tiden..
Du bør og la karet stå en stund, til du kommer over nitritt-bomben og da kun sette inne f.eks en snegle(til å ta litt alger og "dritt". Istedenfor f.eks en ancistrus som blir rundt 15 cm og for stor til dette karet) også kjøpe noen reker etter en-to uker.
Denne tråden er jo full av gode råd og formaninger, og på tross av dette kommer du rekende hjem med neontetra til blomstervasen.

Hva var egentlig formålet med å spørre om råd på Akvaforum?

hehe, så så folkens nei, jeg har ikke kjøpt noen neon tetra.

skal la "vasen" stå nå, så jeg kommer over nitritt problemet og heller bare ha en ren ræge "vase"

takker for all hjelp.
Tomas Grimsby
hehe, så så folkens:) nei, jeg har ikke kjøpt noen neon tetra.

Tomas Grimsby
ser jo også nå at det er litt mye fisk, men hun i butikken mente det gikk fint, men som alle andre vil hun jo selge:P hun pakket jo på meg 3 gullfisk og en sånn malle.

Takk for hjelp? Du har jo ikke hørt på rådene du fikk. Det var jo bortkastet tid og energi for alle som gadd å bruke fritiden sin på å informere deg og hjelpe deg.

Fisk er fisk. Drit nå i om det er neontetra, maller eller gullfisk. Du har fremdeles samme problemet - du har kjøpt levende fisk (du skriver det i innlegg nr 22) til en vase, som er en kommende giftbombe. De vil altså stryke med, etter først å lide i stadig giftigere vann.

Beklager å måtte si det, men dette var ikke spesielt smart. Du har overhodet ikke hørt på noen av rådene du har fått her, men gått og kjøpt fisk.
var jo koselig å høre. (!)

jeg hadde nok som jeg skriver her allerede kjøpt fiskene før jeg forhørte meg her. så synes du er litt krass.

å beklager for at jeg har stjålet din og andres dyrebare tid.
Tomas Grimsby
var jo koselig å høre. (!) jeg hadde nok som jeg skriver her allerede kjøpt fiskene før jeg forhørte meg her. så synes du er litt krass. å beklager for at jeg har stjålet din og andres dyrebare tid.

Det var nok det at du skrev at du ville gå for neon, og at det så var snakk om at du hadde vært i butikken dagen før.

BTW: trodde du hadde to gullfisk, ikke tre + en malle..
ja, jeg hadde vært og kjøpt dette dagen før jeg postet her, og så fant jeg ut at kansje neon tetra hadde vært bedre. men nei det er det jo ikke siden di skal ha minimum 60l. så jeg kjøpte ingen neon tetra.
fiskene jeg har nå skal leveres senere idag så di kan få seg et mer verdig kar.

skal la det stå å putre noen uker for så å starte med noen få reker.

beklager for uklar informasjon.
ikke for å virke vanskelig men hvorfor ikke bare spandere litt peng på et skikkelig kar. En liten 28 liter/32 liter eller noe i den duren.

Om du bruker en vase og fisken/rekene dør, vil du i lengden bruke en del penger på å hele tiden fornye innholdet.

jeg er fullstendig klar over dette, det er bare for å prøve litt før jeg flytter. for når jeg flytter så blir det nok etpar hundre liters kar. så jeg gidder rigge opp dette nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap