Ville du hatt denne i senga di? (side 2)

æsj så ekkelt.jeg hadde en edderkopp på puta mi ,det synes jeg var ille da.hehe ,hav om det hadde sitte en sånn istedet ,da hadde jeg fått hjerteinfark
Edderkopper er det da overalt, du har sikkert spist en god del mens du sover uten at du vet om det
tender
[QUOTE=loffa] PS! Har hørt at kuer er ålreite dyr........
Men jeg er reelt redd disse dyrene....
Har håndter en del ku, og snille kuer er forsåvidt ålreite dyr.
Men når 400+++ kilo illsur/sint/atal biff finner ut at den har tenkt å krangle med deg har du ikke så veeeldig mye du skulle sagt...
den angsten er jo rasjonell Tender!

Er selv av den typen som ikke hadde brydd meg en døyt om en iguan på soverommet. ...
Holdt hoggorm som "kjæledyr" på rommet mitt da jeg var 13,
og har flere ganger senere fanget orm for å studere dem på nært hold.
Disse har blitt sluppet fri etter kort tid.
Fascinerende skapninger som ikke er på langt nær så hissige som folk tror.

Lurer forøvrig på om frykten for reptiler og edderkopper til en viss grad ligger nedarvet i genene våre. Flere arter er jo farlige for mennesker, så det ville vel ikke vært så merkelig....
Kjetilv
Altså en såkalt kommodevaran? ;-)

Og der døde Inger Anne av latter...

(Og i natt kommer vel sannsynligvis Inger Anne til å våkne med en stor øgle ved senga tipper jeg :P)

Jeg er mest spent på hvordan bikkja ville ha takla det. Sannsynligvis som den tøffe jaktbikkja hun er (etter 2 forsøk, har hun enda ikke lært at pinnsvin stikker, og ikke stikker av). Jeg hadde vel neppe rukket å se mye til dyret. Jeg er forøvrig så glade i øgler at jeg fyker rundt overalt med kameraet når jeg er i Italia, i håp om å få tatt bilder av firfirslene de har der. Firfirslene deres er mye tammere enn våre, og jeg elsker firfirsler! Jeg var forresten heldig og fikk se en firfirsle på hytta vår i sommer. Svigerinna mi trodde det var en slange, og ble temmelig hysterisk (hun har slangefobi). Jeg forsøkte å ta bilder med mobilkameraet mitt, men bildene ble mislykkede. De er utrolig søte, disse små firfirslene!

Jada, jeg vet man kan spise edderkopper i søvne, er det ikke ca. 10 stk. i løpet av livet? Akkurat det bekymrer meg ikke. Det er når de lever og jeg må ta på dem, at jeg får hetta. Men jeg har nå blitt så flink at jeg stort sett fanger edderkopper, og slipper dem levende ut (bortsett fra de grotesk enorme kjelleredderkoppene, de er bare for ekle. Edderkopper er forresten nyttedyr, de, ettersom de lever av insekter vi gjerne vil bli kvitt. Men man har liksom ikke kontroll over fobier. Det irriterer meg at jeg skal ha etterkoppfobi, jeg som liker (nesten) alt som kryper og kravler, og jeg som har vokst opp i skog og mark! Men det er altså noen ting jeg ikke takler, og edderkopper er blant dem (flått, hjortelusflue og igler kommer i samme kategori). Merkelignok sliter jeg ikke så ille med så digre edderkopper som taranteller. De blir liksom ikke edderkoppaktig nok for meg.
Myrheksa
Lurer forøvrig på om frykten for reptiler og edderkopper til en viss grad ligger nedarvet i genene våre. Flere arter er jo farlige for mennesker, så det ville vel ikke vært så merkelig.... :)

Jeg tenker det samme om edderkopper. Vi har ikke noen edderkopper som er dødelig giftige her oppe i nord, men de finnes i andre, varmere land.
Jeg lå på ryggen i senga og leste en gang. Holdt boken opp fremfor meg. Plutselig føk det en skygge over øynene mine, og jeg kjente noe som kilte på øyelokkene. Løftet på hodet og kikket på puta.... der satt en feit, diger edderkopp!!

Jeg må tilstå at jeg moste den (jeg hadde jo våpenet tilgjengelig i hånda - en bok).

Dette er mange år siden og jeg pleier å fange dem og slippe dem ut i det fri nå, om jeg kommer over en inne. Men å kravle tvers over trynet mitt.... der går grensen for hvilke friheter de kan ta seg med meg!
Hvis jeg skulle skrive ned alle mine ekle edderkoppfortellinger, ville det blitt en hel bok. Rommet jeg vokste opp med som mitt, var et edderkoppreir uten like. Urrrk! Og jeg turde ikke å fortelle foreldrene mine at jeg var redd for dem. Jeg ville ikke bli ertet for det.

Men mamma og pappa hadde det fint det første stedet de bodde etter at de flyttet til hjemkommunen min. De hadde en kjellerleilighet. Og hver kveld begynte edderkoppene (av typen vevkjerring, tror jeg) å krype opp langs veggene, og så utover taket. Når de var kommet sånn ca. midt over senga til foreldrene mine, mistet de taket og falt ned i senga. Dette gjentok seg gang på gang, kveld etter kveld. Jeg ville fått seriøse problemer med å sove i det huset!
mona o
Men å kravle tvers over trynet mitt.... der går grensen for hvilke friheter de kan ta seg med [I]meg[/I]! :D

Opplevde det samme med en mus en gang mens jeg lå og sov, og hadde jeg fått tak i den hadde den også blitt temmelig flat! Æsj!
Kjetilv
Edderkopper er det da overalt, du har sikkert spist en god del mens du sover uten at du vet om det ;)

Aldri funnet en i nåværende leilighet, veldig lite insekter og edderkopper rundt her generelt, takk og lov for det. I huset når jeg bodde hjemme, DER var det en del. Men fikk alltid kasta dem ut på et vis selv med fobien. Alternativt bare støvsugd dem, hehe.
Sånne du tenker på Inger Anne?
[External Image]
Så masse av dem da jeg var i Italia i år, raske små saker, men utrolig flotte Rundt 10cm lang med halen den der
Tror ikke hunden min ville vært såmye til hjelp med en sånn stor øgle, det største han har turt å drepe var en 3cm's edderkopp, og da måtte jeg vise ham hvordan han skulle gjøre det først.
Her jeg bor er det plenty av store edderkopper, siden det er masse mygg å spise. Ved hvert dekkskift dukker det alltid opp noen enorme beist ute i garasjen. Fine dyr egentlig.
Inaktiv bruker
jeg husker for noen år siden.noen som fant en pytonslange i dasen sin.her i kristiansand.jeg veder på at det var et kraftig skrik.fra det romet fnis hihhihi =

ps.jeg hade ikke bryd meg.vis det hade kommet en iguana.i senga mi mens jeg sov.for jeg hvet at iguana er en fredelig plantesiser =
Der har du den, kjetilv. Og du har tydeligvis et langt bedre kamera enn jeg har. I tillegg til at du faktisk har greid å komme nære nok. Jeg forsøkte og forsøkte, men de var noen raske små rakkarer! Men utrolig sjarmerende, ja. Jeg elsker dem!
Fikk tatt masse bilder, hjelper med en skikkelig linse. I tillegg fant jeg ut at det var lurt å ta bildene tidlig på morgenen. Firfislene er jo kaldblodige, så de må varme seg opp før de kan løpe fort Men uansett er de jo raske nok
Jeg lurer veldig på hvor politiet gjorde av denne stakkars iguanen. Glattcelle i fyllearresten, kanskje? Sikkert ikke noe passende sted for en iguan det heller. Og vet politiet hvordan et slikt dyr skal håndteres? Det ender nok med avlivning her også. Stakkars dyr! Eieren slipper sikkert pent unna med en bot!
Inger Anne
[QUOTE=Kjetilv]Altså en såkalt kommodevaran? ;-)

Og der døde Inger Anne av latter...

du er ikke den eneste.. xD
evoT
Jeg lurer veldig på hvor politiet gjorde av denne stakkars iguanen. Glattcelle i fyllearresten, kanskje? Sikkert ikke noe passende sted for en iguan det heller. Og vet politiet hvordan et slikt dyr skal håndteres? Det ender nok med avlivning her også. Stakkars dyr! Eieren slipper sikkert pent unna med en bot!

De blir vel avlivet ganske raskt, som med alt annet politiet får tak i av dyr. Det finnes jo desverre ikke noe system for å ta seg av forlatte dyr her i Norge.. :/
Inger Anne
Edderkopper er forresten nyttedyr, de, ettersom de lever av insekter vi gjerne vil bli kvitt. Men man har liksom ikke kontroll over fobier.

I England (og sikkert mange andre land) sier gammel overtro at det betyr ulykke å drepe en edderkopp. Overtroen har bibelsk opphav.
Desverre tror jeg at jeg kommer til å ha mye uflaks fremover, fordi de lever ikke lenge hos meg!
Inger Anne
Der har du den, kjetilv. Og du har tydeligvis et langt bedre kamera enn jeg har. I tillegg til at du faktisk har greid å komme nære nok. Jeg forsøkte og forsøkte, men de var noen raske små rakkarer! Men utrolig sjarmerende, ja. Jeg elsker dem!

Hvis du vil se fler så er det et par bilder til her
Jepp, vakre saker de har skikkelig flotte mønstre på ryggen
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap