Stilig kar på europris :) (side 2)

Jeg har vært uten varmekolbe nesten hele tiden jeg har hatt fisk. Nå er noe av grunnen til dette at jeg har en varm leilighet, da men... ;P
Aggi
Jeg har vært uten varmekolbe nesten hele tiden jeg har hatt fisk. Nå er noe av grunnen til dette at jeg har en varm leilighet, da men... ;P


vrient og holde 28 kampfisk grader uten:P
Nei, de må nok klare seg med usle 26 grader her (kampfiskene, altså). Men det ser da ut som om det er plenty nok. Leiligheten holder 24, men all elektronikken (lys og pumpe) gjør at det blir varmere i vannet.
Aggi
[URLBLOCK1] Jeg syntes karet så stort ut da jeg så på det, men det er mulig de regner ut fra innvendige mål når de oppgir kapasitet på 60 liter.


Dersom de målene som oppgis på linken er korrekte, kommer jeg til 97 liter. Men det er jo mulig at målene er inkl. lystopp.

@Sterud: Kanskje du kunne ta en lett måling av selve karet? I så fall er det jo en enkel sak å finne ut om vannmengden er litt underkommunisert.
Plussmedlem
Regner nesten med at det er totale mål på hele pakka.

Kineserene kan sikkert regne l x b x h på selve karet for å få antall liter.
Noe annet ville forundret meg mye.
Aggi
Åja? Kanskje det var derfor Kjetil startet en tilsvarende tråd, fordi han trodde det var snakk om [B]en[/B] kar? :D

Merk at jeg brukte ordet akvarium, ikke kar :P

Sterud: kunne du starta pumpa og hørt på støynivået?
Hva er mulighetene for å kjøpe til deler til dette karet?
Lys f.eks?
Lys...
Hva slags lys sitter det i karet?
Ikke kjøp europris akvariene
frosken
Hva er mulighetene for å kjøpe til deler til dette karet? Lys f.eks?


Så på dette karret i går.. lyset så ut som noe spes som ikke gikk ann å bytte, ikke en gang pakninger i armaturet.
Pumpen var alt for liten, tynne glass og rett å slett et masseprodusert produkt som skulle vert billigere.
Ser ikke noen som helst slags grunn til å kjøpe et slikt da du får samme kavarie fra juwel eller Eheim med varme kolbe i tillegg til omtrendt samme pris..

Feks Eheim mp akvarie koster 500-700kr du får med skikkelig armatur med 15w lysrør,varmekolbe fra jäger, pumpen som kommer med er av den gode gamle åttekantede versonen jeg har en slik pumpe som forsatt går etter 15år.

Ser at mange har kjøpt slike akvarie fra europris men obs de skaffer ikke deler til produktene de selger .Har hørt på forskjellige butikker og får samme svar at en får prøve å skaffe delene selv på de butikkene som selger akvarieutstyr.
Tropehagen har akvariumkampanjer for tiden. De er faktisk billigere (i følge dem selv). Mye fint.
Kjøpte en 22-liter på Tropehagen, 499 "komplett". Men filteret er en vits og det var uten varmekolbe, så det var nok ikke noe røverkjøp. Jaja, sikkert fin å ha på kontoret...
Kjetilv
Oki, jeg får ta en titt rundt da:)


du som bor i grenland! Akvariekjellern holder jo til i skien! han selger 54liter waterhome til 598,- pumpen suger, men karet og lyset er bra. planter vokser som bare det!
ypperlig levendefødene oppdrettskar. eventuelt cory oppvekstkar.

de har ferie nå men det er bare ut denne uken.
Jeg klarte egentlig ikke vente mer, så kjøpte det akvariet i dag. Så langt er jeg ganske fornøyd, pumpa er stille, mens akvariet ser solid ut. Akvariet er rammefritt på sidene, så det er godt innsyn, og har to mateluker. I toppen er det et lysstoffrør med bryter på utsiden.

Det er mange konfigurasjonsvalg for pumpa, man kan blant annet få det til å regne ned fra over vannflaten.

Kommer til å legge ut noen bilder her seinere.

Innvendige mål på akvariet er ca 38x57x29cm, noe som gir ca 62l vann.
Se der ja. Da er det iallefall vesentlig større enn en 54-liter, for der er volumet regnet ut fra utvendige mål. Jeg vil tro det tilsvarer det vi kaller 70-litere.

Det er egentlig helt idiotisk å regne med glasset, egentlig. Akkurat som om fiskene klarer å svømme i glass... ;P
Ja, utvendig volum har jo ikke så mye å si :-P Driver og fyller på med bunnsubstrat nå, blir sandbunn i det her

Så blir det bare å finne fisk å stappe oppi da
Vi har kjøpt et slikt for å ha yngel i. Har byttet ut kullet i pumpa med blåsvamp. Holder på å fylle det opp nu. Virket helt greit for å ha som et "ekstrakar" Men er litt usikker på kvaliteten på pumpa. Men det er jo ikke verre enn at man følger litt med vannverdiene.
[External Image]
Sånn ser akvariet ut
Ganske skittent vann fortsatt, men det blir vel fort det med sandbunn.
Lyset som følger med har ett hvitt og ett blått rør. Hos meg virket ikke dette på grunn av en løs kabel i lampa, men det var lett å fikse.
så dette er allså værd pengene? og anbefales til nybynnere.

Så en plass her att di hadde tilbud (tropehagen) mener jeg. 32 liters til 490.

Men er det ikke så. att man slipper bytte vann så ofte på ett større (60 liter) enn ett 32 liters`?
Vet ikke om jeg kan svare på det, jeg kjenner ikke så mye til akvarier selv ennå, men fint er det ihvertfall.
En ting jeg merket var at man må passe veldig på når man lukker igjen lokket, kabelgangene har skarpe kanter, så jeg har fått et kutt gjennom isoleringa på den ene pumpa. Får finne noe rørleggertape i morra og fikse det :P
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap