Noen som har fartstid med kuhlii ål? (side 2)

skal la den ligge over natten, så skal jeg studere eplebiten grundig og fortelle om mine funn

En meget sjelden gang gir jeg fiskene mine kokt reke som jeg river i pyttesmå biter. Det er snakk om veldig små mengder, deler en liten reke på de to største karene mine. Kjøpte meg pangio-åler (tror det er myersi/semicincta) for noen uker siden og da jeg puttet oppi rekebitene gikk de fullstendig bananas. Tydeligvis smaskens for disse

For ordens skyld, dette er ikke hverdagskost altså.
Ville bare legge til, di som tar fdansen helt ut(:P) er mye lysere i fargene enn dem som ligger stille å koser seg f.eks under en rot.

Trodde at hvis dem var lyse i fargene betydde at dem ikke trivdes så bra?
Da jeg våknet idag tilig så fløt eplet rundt i overflaten, så vet ikke hvor lenge det holdt seg på bunnen. stappet en finne igjennom pg ned i sanden men tydelivis ikke godt nok.

Men etter nøye studie av eple biten kan jeg ikke se noen antydninger til at noen har vært å nippet av den.
Kuhliiål kan også reagere på værforandringer. Før f.eks. uvær kan de klikke helt bananas og omtrent slå knute på seg i spasmer. Skjønt det er vel værål som er mest kjent for dette.
iDuddits.
stappet en finne igjennom pg ned i sanden


Selvfølgelig snakk om en pinne
La merke til noe annet også, ser ut til at der er di kraftigste som ligger igjen på bunnen, og som jeg har forstått så er dette hu'er? Er det sånn at det bare er mannfolka som danser å brysker seg?
Trekker tilbake det jeg sa om han'ene og hun'ene, 9/10 er helt bananas:P

Di svømmer spesielt opp og ned i det ene hjørnet hele jengen, åsså tar di seg noen frebrilske svømmeturer langs frontglasset, og tilbake:P

Jeg visste heller ikke at de var botiaer.

Hvilke pelletser får de? kan de spise f.eks tabimin og pleco tabletter?Og annet fôr som havner på bunnen,?
Mine Kuhli-åler spiser absolutt alt som havner på bunnen. Og de elsker røde mygglarver. Utrolig artige skapninger de der, og jo flere de er, jo bedre er det.
Nei, kuhliiene er ikke akkurat kresne i matveien, her er det bare å prøve seg fram. men hovedsaklig får mine diverse frossenfor.
Hehe
hehe mine er sånn dem også og vært det i et år snart.. så ikke tenk noe på det. dem blir sånn vist du forer med mygglarver også ; P. i min tanke gang vil jeg tenke at det bare at dem liker det.. men har ingen eksakte korekte svar på det men men..
Passer det med 6-8, eller er det for lite? Har jo coryer på bunnen også så blir jo dumt om de må krangle om plassen.

Og så leser jeg i en bok at de blir 8 cm . og i en annen at de blir 12 cm, altså en forskjell på 4 cm. Litt forvirret ? ja.
6-8 synes jeg er en fin flokk. Har noe sånt i det ene karer mitt, og der er det full fres eller helt stille. Er visst godt å ligg henslengt på et blad eller noe. Noen ganger tror jeg alle er borte, men så gjemmer de seg bare.
De eldste mine er ca. 3 år nå, og de er vel 6-7 cm.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap