Liten undersøkelse.. (side 2)

mona o
3. (bruker ikke bøtter da, har flere 30 liters tønner)

30 liters tønner? hvordan løfter du eller hvordan får du vann over til karene, spesielt de lang oppe på reolene?!
Nr 1. Bruker hageslange som hevert og slange for å fylle vann fra dusjen. Varmekolben tar seg av de 3-5 gradene forsjell på 2-4 timer.
Vanligvis nr.1, men nå har vannet blitt så kraftig kloret her at jeg så meg nødt til å begynne med nr.3.
nr 2 som oftest her gitt. en 20 litersbøtte og resten er frem og tilbake med 10 litersbøtter. SLITSOMT i 110liters karet gitt :p
nummer 2 her. men i rekekarret som det bare er planter i nå så bruker jeg nummer 3.
1.

Kaldevannet vårt ligger på rundt 20-25 grader på denne tiden, så det er ingen krise. Om vinteren når det er litt kaldere koker jeg litt vann i vannkokeren og tilsetter slik at det ikke blir fullt så kaldt.

Tilsetter seff vannforbedringsmiddel før det tømmes i karet siden vi har *mye* klor i vannet. (Vi kan drikke vannet, men det smaker klor og det er ikke noe særlig godt)
bruker nr2 litt kaldere for og trigge igang lek på visse fisk som trenger det som fisk fra sør amerika fåreksempel.bruker egen hage slange til både tapping og fylling har nesten ikke klor i vannet men har slangen høyt oppe så den slår godt i veggen/vannet for og lufte ut kloren det er det greiere enn bøtter når du har mange store kar
1 og 2 alt etter som hvor mye vann jeg skal skifte. Ved 2 tilsettes AquaSafe.
nr 2 med hageslange rett i dusjen.
(gull verdt invistering for de som er lei av å fly rundt med bøtter)
Akva-Math
[QUOTE=mona o]3. (bruker ikke bøtter da, har flere 30 liters tønner)

30 liters tønner? hvordan løfter du eller hvordan får du vann over til karene, spesielt de lang oppe på reolene?!

Visste du ikke at Mona er 3 meter høy og sterk som Hulken?

Man bruker f. eks en pumpe som pumper vanner fra tønna til akvariet.
En blanding av 1 og 3. Bruker kaldt vann fra springen som får stå til det har romtemperatur. 3 ved spesielle tilfeller som nå når jeg har yngel og ved sykdom.
MC Darup
[QUOTE=Akva-Math][QUOTE=mona o]3. (bruker ikke bøtter da, har flere 30 liters tønner)

Er hun det?! Da vet jeg hvem jeg skal kontakte når jeg trenger hjelp til bæring
1 og 2 har god vannkvalitet her vi bor, og fisken trives
1, prøver med 3 til yngel. Men barna i huset liker også når pappa fuller bøten med vann så de kan plaske hehe.
Maretard
[QUOTE=MC Darup][QUOTE=Akva-Math][QUOTE=mona o]3. (bruker ikke bøtter da, har flere 30 liters tønner)

Er hun det?! Da vet jeg hvem jeg skal kontakte når jeg trenger hjelp til bæring

nå bli det mange som trenger hjelp fra deg mona. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap