Unaturlig stort "slør" på betta? (side 2)

lovesoul
10 år med oppdrett.

En ni-åring som driver kampfiskoppdrett? Og nå er du 19 år og sier du har drevet med denne typen oppdrett helt siden da? Jeg ville heller likt å visst hvor mange kull du har drettet.

Hvis du har hatt f.eks. to-tre oppdrett på disse ti årene, så ville jeg sluttet å skryte på meg "drevet med det i ti år". Dette med å slenge ut av seg hvor mange år man har drevet med ditt og datt, sier verdens ingenting om saken, ettersom det like gjerne kan bety at man har gjort det tre-fire ganger. Eller to.
Det er bedre å si (hvis man først har trang til å skryte) f.eks. hvor mange kull pr år man har fått til å leve opp.
vil halen til kampfisken vokse ut igjen?
hvis halen får fred så vil den nok vokse ut igjen ja ) Ha gode vannbytterutiner.

Var skikkelig fin kampfisk du har, jeg å vil ha så stort slør på min :p
mona o
[QUOTE=lovesoul] 10 år med oppdrett.

En ni-åring som driver kampfiskoppdrett? Og nå er du 19 år og sier du har drevet med denne typen oppdrett helt siden da? Jeg ville heller likt å visst hvor mange kull du har drettet.

Hvis du har hatt f.eks. to-tre oppdrett på disse ti årene, så ville jeg sluttet å skryte på meg "drevet med det i ti år". Dette med å slenge ut av seg hvor mange år man har drevet med ditt og datt, sier verdens ingenting om saken, ettersom det like gjerne kan bety at man har gjort det tre-fire ganger. Eller to.
Det er bedre å si (hvis man først har trang til å skryte) f.eks. hvor mange kull pr år man har fått til å leve opp.


jeg kan garantere at jeg fikk mitt første kampfisk kull som 9 åring!
(med hjelp fra min mor såklart)
akvaforum.no har jeg ikke tid til da jeg jobber en del og har et liv utenom dataverden. Om du vil vite hvor mange kull jeg har oppdrettet så kan jeg ikke svare på det. Selger kampfisk til dyrebutikker og privatpersoner.
nå må du pokker meg slutte og dømme folk!

selfølgelig skryter jeg av meg? jeg har fått til en hobby jeg elsker og kan tjene litt på også? jobb i dyrebutikk og eget oppdrettsrom.
hvorfor skulle ikke jeg kunne bedre enn andre om kampfisk?
alle er flinke i noe, og dette tema er jeg flink i.
og da blir jeg provosert når noen sier jeg har feil!
selfølgelig er det normalt å skrive inn sin erfaring da?!?!

så gå å klag på noen andre heller.
om du ikke kan tro at noen på 19 år vet bedre enn deg ...
lovesoul. Kan ikke du legge ut litt bilder på profilen din av kampfiskene dine da? Jeg raste inn på profilen din nå i håp om å se noen fine kampfiskbilder og slikt, men var ikke noe der :/ Men du får si ifra når du får laget en side så skal jeg raide den også å glane på bilder )

Syns kampfisker er fine og kunne tenkt meg å fått yngel på kampfisken min også, men må ha tid og plass til dette da selvfølgelig. Men dumt hvis han ikke lever lenge nok til at jeg får tid da...



Med andre ord, det er greit at det vises skeptisk til 9'åring som driver med kampfiskoppdrett. Men nå har du jo sagt at det var med hjelp av din mor på den tiden og da blir de noe mer logisk. Og vis en ser på profilen din så kan man lese seg til at du driver med kampfiskoppdrett og selger til privatpersoner og butikker ) Så hvis man har lest på profilen din i stede for å skrevet sin tvil her så hadde man fått et annet innsyn selvfølgelig...

Malvinka lykke til med de nye fiskene dine, den var skikkelig fin den du viste på bilde vertfall. Og får håpe halen blir bra igjen...
Mvjnz
"Små kulper" er vel strengt tatt en underdrivelse. De lever i risåkre ja, men risåkre er jo faktisk både digre og dype. Bettaens naturlige miljø er faktisk små elver og sumper. De skal ikke ligge på bunnen, det gjør de som regel bare dersom de er syke, eller karet er for lite eller for kjedelig. En frisk betta i et bra kar skal være aktiv.

Jeg kjenner folk som har vokst opp mellom risåkre. De er bare svære og dype i og etter regntiden.
Plussmedlem
Shlush
Så hvis man har lest på profilen din i stede for å skrevet sin tvil her så hadde man fått et annet innsyn selvfølgelig...

Profilen ble oppdatert seinere
Det stod kun "5 års erfaring med kampfiskoppdrett" der tidligere
Hvor de siste årene kom fra veit jeg ikke...
Loomis
[QUOTE=Shlush]Så hvis man har lest på profilen din i stede for å skrevet sin tvil her så hadde man fått et annet innsyn selvfølgelig...

Profilen ble oppdatert seinere
Det stod kun "5 års erfaring med kampfiskoppdrett" der tidligere
Hvor de siste årene kom fra veit jeg ikke...

hmm, mystifistisk.
Shlush
[QUOTE=Loomis][QUOTE=Shlush]Så hvis man har lest på profilen din i stede for å skrevet sin tvil her så hadde man fått et annet innsyn selvfølgelig...

Profilen ble oppdatert seinere
Det stod kun "5 års erfaring med kampfiskoppdrett" der tidligere
Hvor de siste årene kom fra veit jeg ikke...

hmm, mystifistisk.

jepp, jeg endra 'profilen' pga folk reagerte slikt som dette.
er det mulig... 5 år, 10 år. 20 år, whatever.
så lenge jeg vet hva jeg driver med og får ting til så kan vel
alle være fornøyde?

men greit, skal bruke fritiden min på å laste opp bilder av fiskene mine.

kan og minne om at ei nettside er på vei der folk kan bestille kampfisk .
men innrømmer at jeg er ikke kjent med akvaforum i det hele tatt... åssen laster jeg opp bilder på profilen da?
registrer ett akvarium, så laster du opp bilder der
Plussmedlem
lovesoul
så lenge jeg vet hva jeg driver med og får ting til så kan vel alle være fornøyde?

Selvfølgelig
Jeg bare minnet deg på at du burde oppdatere profilen din. Blir litt dumt med 5 år på profilen og 10 år i tråden. Da hadde du sikkert unngått kommentarene fra andre

Gleder oss til bilder
Legg de gjerne inn i denne tråden også. Hvis fritiden strekker til
profilen ble oppdatert samme dag jeg la ut mitt første innlegg i akvaforum =) dvs: for noen dager siden
selv om jeg har vært medlem lenge så har jeg aldri tatt turen innom diskusjonsforumet. mye å lære =)

men nå skal jeg forsøke å laste opp bilder:P
lovesoul
[QUOTE=Shlush][QUOTE=Loomis][QUOTE=Shlush]Så hvis man har lest på profilen din i stede for å skrevet sin tvil her så hadde man fått et annet innsyn selvfølgelig...

Profilen ble oppdatert seinere
Det stod kun "5 års erfaring med kampfiskoppdrett" der tidligere
Hvor de siste årene kom fra veit jeg ikke...

hmm, mystifistisk.

jepp, jeg endra 'profilen' pga folk reagerte slikt som dette.
er det mulig... 5 år, 10 år. 20 år, whatever.
så lenge jeg vet hva jeg driver med og får ting til så kan vel
alle være fornøyde?

men greit, skal bruke fritiden min på å laste opp bilder av fiskene mine.

kan og minne om at ei nettside er på vei der folk kan bestille kampfisk .

Ingen grunn til å ta slik av... Jeg syns det hadde vært koselig å sett bilder av kampfisk siden du er erfaren oppdretter og importerer kvalitetsfisk liksom Syns det er morsomt å fint å se på bilder, inspirerer til kanskje å prøve selv også vettu
ser du Fine kampfisker du har. Den blå på bilde nr 2 ligner litt på min kampfisk )
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap