Skifter røde mangrove krabber skall? og tar dette livet av dem? (side 2)

Moekki
Hei. Jeg er også veldig interessert i krabber. Men har noen spørsmål. Hvordan er dem mot andre krabber og bunnlevende dyr/fisk? er dem aggressive og klyper dem mye?

Jeg har ingen bunnlevende fisker/dyr. De fiskene jeg har sammen med krabbene har mulighet til å svømme unna. Jeg ville ikke anbefalt å ha krabber sammen med kuhlii-åler eller reker. Dette vil nok gå dårlig. Nå har jeg hatt mine krabber i ca. en måned og jeg har ikke blitt klypet, men er viktig å huske på at krabber er små røvere som er veeeeldig glad i å stikke av fra akvariet, så det er viktig å få dekket det helt til.
Har sendt mail til Mattilsynet og Svein A. F for å få konkrete svar nå. Kanskje dette kan hjelpe til
Shlush
Har sendt mail til Mattilsynet og Svein A. F for å få konkrete svar nå. Kanskje dette kan hjelpe til :)

Eller så kunne det jo kaknskje vært bra å få lagd en "stor" sak ut av det. Jeg har vært innom butikker selv (etter at jeg har kjøpt krabbene) og spurt om forskjellige ting ang de. Beskjeden jeg har fått tilbake er at krabber er ulovlige og at jeg må ha kjøpt de hos en privatperson osv. Når jeg så forteller at de er fra en butikk, her, i norge, nektet de å tro det osv... Så man blir stående å føle seg litt dum, så skjønner følelsen din.
Hvis du ikke vil gå ut med at det er deg, trenger du ikke gå frem i avisa med ditt navn, men jeg syntes at du burde gjøre det.
Risika
[QUOTE=Moekki]Hei. Jeg er også veldig interessert i krabber. Men har noen spørsmål. Hvordan er dem mot andre krabber og bunnlevende dyr/fisk? er dem aggressive og klyper dem mye?

Jeg har ingen bunnlevende fisker/dyr. De fiskene jeg har sammen med krabbene har mulighet til å svømme unna. Jeg ville ikke anbefalt å ha krabber sammen med kuhlii-åler eller reker. Dette vil nok gå dårlig. Nå har jeg hatt mine krabber i ca. en måned og jeg har ikke blitt klypet, men er viktig å huske på at krabber er små røvere som er veeeeldig glad i å stikke av fra akvariet, så det er viktig å få dekket det helt til.

Nei det var synd. Da kan det nok ta sin tid før jeg får meg en krabbe.
Jeg fant også denne på youtube.
Så litt hissig ut isammen med det jeg har tenkt å i karene.

Takk for svar.
Nei det var synd. Da kan det nok ta sin tid før jeg får meg en krabbe.
Jeg fant også denne på youtube.
Så litt hissig ut isammen med det jeg har tenkt å i karene.

Takk for svar.

Hehe. Den så litt sinna ut ja :P Mine er litt snillere sånn sett i hvertfall, eller kanskje bare litt for redde.
Tilfeldig bekjentskap
© Sondre Giertsen
Reklame for plussmedlemskap