Hvor kan jeg få tak i noe som ligner på en potetgaffel (skal feste algeball) (side 2)

Sanne
ah, da lærte jeg no nytt idag :p skjønte det slik når jeg ble fortalt det at det var snakk om måneder eller uker.. og da gadd jeg jo ikke å prøve engang :p


Problemet er bare å få dem til å synke. Det tar litt tid... Derfor skal jeg feste de til bunn før sanda kommer oppi.
ElinH
Jeg vet at jeg også var overrasket første gangen siden jeg aldri hadde trodd at den skulle være så tett - og i hvert fall ikke grønn tvers igjennom. Er jo ikke noe lys som kommer inn i midten der! Ganske finurlig og interessant denne planten eller algen eller hva jeg skal kalle den :-) Jeg snur aldri på mine, det eneste er at de triller bortover litt ved vannbyttene, men det er kanskje en cm liksom :P flytter de tilbake etterpå hehe. Nei, nå har jeg vel bare to eller tre igjen... tre er det, siden jeg kjøpte 5 og har klippet istykker to :p


Å da håper jeg at ikke mine driver å dør eller noe. For det er et par stk som har fått bleke, nesten hvite flekker på en side. jeg tenkte det var noen jeg ikke hadde vært flink nok til å snu ofte nok.

Jeg har 6 stk. Siden du ødela en av dine før jeg selv rakk så lar jeg mine forbli hele
Hehe, Lro - la dine få leve Du kommer til å trenge dem. Ofrer gjerne en for å se bilder av skogen din om en stund
hva med sånne maiskolbe-holdere. Selv om de ofte bare har 2 nåler på tuppen ...
Her er en --> link

Ellers så kan man kanskje lage noe sånt med en knipetang og litt stiv ståltråd?

Morsomt prosjekt!
Lro
[QUOTE=Aggi]Jeg tror at det billigste og enkleste blir å lage et hull i algekula, og tre den innpå bambusen. Jeg har aldri snudd min algekule, men den er likevel rund. :)


Mine algeballer holder seg også rund, men de blekner på den siden som ikke får lys hvis de blir liggende for lenge.

Jeg vil beholde mine baller grønne

Å? Min er grønn hele veien rundt... Mulig den snur seg litt, men det er nå så lite at jeg ikke merker det...
Husk at undersiden av ballene dine vil få litt lys når de er på stake.
Aggi
[QUOTE=Lro][QUOTE=Aggi]Jeg tror at det billigste og enkleste blir å lage et hull i algekula, og tre den innpå bambusen. Jeg har aldri snudd min algekule, men den er likevel rund. :)


Mine algeballer holder seg også rund, men de blekner på den siden som ikke får lys hvis de blir liggende for lenge.

Jeg vil beholde mine baller grønne

Å? Min er grønn hele veien rundt... Mulig den snur seg litt, men det er nå så lite at jeg ikke merker det...
Husk at undersiden av ballene dine vil få litt lys når de er på stake.

Ja, det er det jeg nevner lengre opp. At kanskje det ikke har noe å si for grønnfargen likevel Må nok inn i tenkeboksen igjen på om jeg skal spidde ballene på gaffel eller rett på pinnen...
Må si at jeg digger disse ballene mere og mere

Tenkte jeg skulle prøve å få den til å gro rundt en kokkos nøtt
Noen som tror det er mulig?
Ja, det skulle gå fint. Det er bare til å brette ballene rundt nøtta, det...
det blir snadder ciklide hule ^^
Aggi
Ja, det skulle gå fint. :D Det er bare til å brette ballene rundt nøtta, det... :D


He he..
Samlern 2008
det blir snadder ciklide hule ^^ :D

Forresten, så kan det være lurt å feste den med noe... Kanskje fiskesnøre?
Lro
[QUOTE=Aggi]Ja, det skulle gå fint. :D Det er bare til å brette ballene rundt nøtta, det... :D


He he.. Hehehe det ble visst litt mer komisk enn jeg hadde tenkt....
hehe Disse ballene er jo virkelig spennde da

fiske snøre høres ikke dumt ut

Hva skulle man gjort uten AF

Sitter her å tenker på sy tråd, bårre hull, skru fast, osv osv...


Kombinere hull og fiske tråd = Dra fiske snøret fra hull til et annet hull og knyte

Bingo??
Samlern 2008
Sitter her å tenker på sy tråd, bårre hull, skru fast, osv osv... Bingo??

Ja... Kanskje man kan skru ballene fast i nøtta?
Får nesten prøve meg fram der :P

Blir nok litt for ille å skru de fast i nøttene
Kanskje... Men jeg tror at algene vil dekke skruen etterhvert. Iallefall hvis man skrur den godt ned i ballene. Nøtta har jo tre punkt som er myke nok til å skru/borre i...
Det er sant
Bruke rusfri :P

eller hjemmelagde plastik spikere hehe til å sette nedi hullene
Samlern 2008
Det er sant :D Bruke rusfri :P

Rusfritt kan være en fordel over alt... Men i akvariesammenheng, kan det også lønne seg med rustfritt.
Aggi
Men jeg tror at algene vil dekke skruen etterhvert. Iallefall hvis man skrur den godt ned i ballene. Nøtta har jo tre punkt som er myke nok til å skru/borre i... :)




Visst ikke d hær hadde vært et akvaforum, ville æ stussa litt på ka i all verdn d e snakk om hær:P (bynn å bli klar t å legge mæ...)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap