Hvilken pumpe passer til kampfisk? (side 2)

Jeg hadde en Fluval 1+ i en 19 liter. Syntes det ble litt mye strøm i karet, så jeg lagde et "strålerør" på fluvalen (Tilsvarende strålerør som på utvendige pumper). Stålen kan rettes nedover, så blir det minimalt med krusninger på overflaten og kraftige strømmer punktvis i karet reduseres.

Men er målet å få frem yngel i karet, så er et luftdrevet filter å foretrekke. De "spiser" ikke yngel.
Er billig greier det jeg har, tror ikke det går an å dempe lufttrømmen :-S L\Pluss at pumpen min bråker ganske mye, tror det ville vært en fordel med elektrisk filter der ) tror jeg :p
Shlush
Er billig greier det jeg har, tror ikke det går an å dempe lufttrømmen :-S L\Pluss at pumpen min bråker ganske mye, tror det ville vært en fordel med elektrisk filter der :)) tror jeg :p


Trenger ikke regulere pumpa, bare reguler lufta, enten med kran/ventil eller med en liten knekk på slangen og litt teip . Vet at mange luftpumper bråker, har også en sånn flymaskin.. men de gode er helt stille, minste tetra er omtrent lydløs f.eks
Tror jeg koster på et elektrisk filter likevell jeg :p he heh...

Har ikke tenkt å drive oppdrett i bollen min heller akkurat, så akkurat det er ikke så stort problem. Ser bare at luftbobblene ødelegger for kampfisken min de få gangene han prøver å bygge skumrede. Synes det er litt gøy å se på, men han gjør det ikke særlig ofte. Tror jeg bare har sett færdigbygd skumrede hos han en gang :/ Kanskje han ikke føler behov for å bygge så mye, eller har han gitt opp?

Ja ja, nytt filter skal det bli på han uansett Og mindre støy fra det durende luftmonsteret :p )
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap