Tv-minner fra barndommen :) (side 2)

var faktisk min mor som sa det, da jeg "klagde min nød" :p
hun ser mer tv og slikt enn meg, men jeg aner ikke akkurat hvor hun har det fra. begge mine søsken på 4 og 8 år liker faktisk å se på playhouse disney med rolige programmer istedenfor kjas og mas på andre kanaler :p

men skulle ikke forundre meg om det var sant. skomakergata er det vel ganske mange som ønsker reprise av. jaja, den finnes jo på dvd så vidt jeg husker
Det er liksom ike det samme med DVD... Man har jo vanligvis ikke tid til å se mer enn ett barnetv sammen med ungene. Desember er jo travelt... Det skal alltid skje noe gøy...
Er det en ting som har brent seg fast i hjernebarken fra da jeg var bitteliten, så må det være Daniel Duppsko. Han fyren som bodde i en landsby som ble oversvømt. Vannet rakk akkurat til balkongen hans så han kunne sitte å plaske med bena i vannet. Også var det en havfrue med mannestemme som pleide å komme å besøke ham Gosh, det er lenge siden... Lurer på om det finnes klipp på youtube.
Det morsomste vi i min søskenflokk så på barne-tv som barn var den legendariske
Emil i Lønneberget!

"Snikkerboa hopp-fallera och snikkerboa hopp fallerei, är bra att ha, hopp fallera, för stackars mig, hopp fallerei...."

Kjenner dere igjen den? *mimre*
Ja, jeg kjenner det igjen. Av en eller annen grunn tror jeg at Emil Madicken og pippi ble sendt på 80-tallet, altså etter at jeg hadde begynt på skole... Kan det stemme? Men det er en Astrid Lindgren-serie jeg husker fra enda tidligere, og det er "Vi på Saltkråkan", med Tjorven og Båtsmann. Jeg husker jeg ønsket meg en sånn svær St.Bernard som kunne dra meg opp av vannet når jeg bada.

<embed src="http://www.youtube.com/v/F1h1Xg3r-iY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Huff, har hørt det jeg også

Skomakergaten for gammeldags for dagens unger, derfor vil ikke de synes at dette er morsomt lenger!!

Bullshit spør dere meg...

Viste klipp fra Skomakergaten til mine to tantunger på 4 år, de satt klistret til skjermen. Og syntes at det var artig!!

Nrk tar så feil, hvorfor skal de ikke være morsomt for unger nå når det var morsomt for unger før??
nåtidens unger er mer vant til fart og spenning og bråk på tv nemlig. så da blir skomakergata aaaaaaltfor treigt og kjedelig. det skjer ikke mye nok fort nok. eller no.

hm, vi på saltkråkan gikk når jeg var liten hvertfall, og jeg er 83 modell. tror emil, madicken(marikken) og mormor og de 8 ungene gikk også..
Shlush
Nrk tar så feil, hvorfor skal de ikke være morsomt for unger nå når det var morsomt for unger før??
Ja, jeg skjønner det ikke... Jula har jo også mye med tradisjoner å gjøre, som man gjentar i det uendelige. Skomakergata var vel ikke komersiell nok, kanskje? Nå tjener de jo på å selge blånisse og rødnisse-klær. Det er jo helt villt hvor komersielle de nye julekallenderne er.. :S
Majones
Er det en ting som har brent seg fast i hjernebarken fra da jeg var bitteliten, så må det være Daniel Duppsko. Han fyren som bodde i en landsby som ble oversvømt. Vannet rakk akkurat til balkongen hans så han kunne sitte å plaske med bena i vannet. Også var det en havfrue med mannestemme som pleide å komme å besøke ham :D Gosh, det er lenge siden... Lurer på om det finnes klipp på youtube.

Det er vel den jeg aller helst vil glemme........
Mvh.Daniel :P
Noen som husker denne? Black beauty, eller Silkesvarten som den het på norsk, var en av mine favoritter

Johanne B
Noen som husker denne? Black beauty, eller Silkesvarten som den het på norsk, var en av mine favoritter:-) [URLBLOCK1]

jaaa jeg fulgte aldri med på handlingen tror jeg.. kan hvertfall ikke huske en eneste episode. jeg bare så på fordi hesten var så fin :P
Jeg husker heller ikke episodene, men hesten og musikken husker jeg svært godt. Synes den (musikken) er like fin i dag som for 30? år siden:-O
(Muligens er den sendt senere også)
nå er jeg bare 13 år da, men er det noe jeg husker godt fra da jeg var liten er det mr.hiccup/hipo

http://www.youtube.com/watch?v=m_vVZdKsrWo
Silkesvarten, den drømte jeg om mye! Det var en så vakker hest, og jeg ønsket faktisk at jeg var Silkesvarten!
Hva med Ivanhoe?Med gryende hormon-kaos,var det ingen som var skjønnere enn Roger Moore som Ivanhoe!Hestene og klærne var helt ukritisk nydelige
Å, ja! Black Beauty husker jeg godt. Det var flere varianter av denne, var det ikke? Altså flere ulike historier?
Hei Aggi. Jeg husker bare denne versjonen. Ikke det beste opptaket men det eneste jeg fant med de personene jeg husker fra serien. Husker spesielt godt jenta med korketrekkerne. Jeg tror det må være minst 30 år siden denne gikk.
Aggi
[QUOTE=Sanne]hørt de aldri kommer til å sende skomakergata igjen. den er for "treig" og kjedelig for dagens barn. synd, det er lissom noe som mangler uten den..
Hæ? Hvem har sagt det? Er det noen i NRK som har ADHD-barn på sukker-rus?

Det er en beslutning som er tatt i NRK. De vurderer dog allikevel å sende serien på nytt med tid og stunder. Den har fått økt popularitet dette året da tv-serien for første gang spilles på teater iår. Og det er smekkfullt! Det er NRK Aktivum (NRK`s kommersielle avdeling) som forvalter rettighetene (sammen med forfatteren Bjørn Rønningen) og pga den enorme interessen for teaterversjonen er NRK nå i "tenkeboksen".

Forøvrig kom "Emil" filmene på tv langt tidligere enn 80-tallet. De ble laget i tidsrommet 71-75. Men pga de stadige reprisene (primært pga Allan Edwalls legendariske tolkning av pappaen) så forbinder samtlige generasjoner siden 1971 disse filmene med sin egen oppvekst
Det var jo veldig oppklarende, tender. Skulle tro du jobber i NRK.

Håper virkelig de bestemmer seg for at Jul iSkomakergata er like mye jul for folk på samme måte som "Same procedure" og julemiddagen som vi alle har vår egen tradisjon med. Tviler ikke på at teaterforestillingen er smekkfull.

Det er merkelig dette med minner fra barndommen. De dukker plutselig opp når man ser/hører ting man ikke har sett eller hørt på lenge.
Plutselig husker jeg en tegnefilm som heter Baltazar, og med den filmen husker jeg også en masse fra jeg var liten... Rene hjernekirurgien dette her... ;D

<embed src="http://www.youtube.com/v/UfDOWTOSTf4&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Og da dukket disse opp samtidig. Jeg husker jeg fikk Barba-mamma-formet shampoflaske da jeg var liten.
<embed src="http://www.youtube.com/v/zRPI7zS32g4&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Johanne B
Hei Aggi. Jeg husker bare denne versjonen. Ikke det beste opptaket men det eneste jeg fant med de personene jeg husker fra serien. Husker spesielt godt jenta med korketrekkerne. Jeg tror det må være minst 30 år siden denne gikk.[URLBLOCK1]

Jeg kjenner igjenn denne, men jeg husker også en film om en australsk gutt som forliste fra et skip, sammen med en svart hest. Han temmet hesten før han ble reddet, og vant et veddeløp og noe greier...
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap