Kjønn på min kampfisk (?)dame? (side 2)

Her er en side med de forskjellige finneformene på hunnene som kanskje kan være av interesse for deg
Takker Tante Astrid Men kan ikke si at det ble særlig enklere når jeg prøvde å sammenligne med mine :p Prøvde med den blå først. Men synes taggene på finnene til min er for langt utom finnen til å være noen av de andre :-S hmm... Det er nok ikke færdig utvokst de hunnene jeg har samtidig, blir ikke enklere av den grunn :P

Drev å studerte de i dag, da de farter rundt hele tiden. Prøvde å få tatt et bilde til av den blå. Men lettere sagt enn gjort vil nå jeg si. Men fikk frem at hun hadde tydelig mørk stripe langs siden vertfall. Det betyr hunn som trives?? Vertfall hunn, ikke sant?

På bilde 2 er det stripen langs siden kommer frem. Men klarer virkelig ikke å bestemme meg for hva hun ligner. Det samme gjelder de røde hunnene. Tror virkelig ikke spitten bak på halen er blitt bitt slik.

Hva synes dere den blå ligner mest på?

Første jeg tenkte var halfmoon og delta, men jo mer jeg studerte jo mer usikker blir jeg :p
De kampfiskene som selges på butikkene er det jo ikke akkurat utstillingskvalitet på. De kan derfor ha for mye eller for lite av de trekkene som vises på bildene på de forskjellige nettsidene dedikert til denne arten. Kan nok derfor være veldig vanskelig å skille de forskjellige formene fra hverandre.

Når det gjelder crowntail så skyldes visst dette ikke et eget gen heller, men at man har tatt veiltailvarianter med de lengste spissene og avlet systematisk på disse. Blandinger av vanlig veiltail og crowntail vil derfor ikke gi en enten-eller finneform, men varianter som ligger mellom disse to formene.
Shlush
Men fikk frem at hun hadde tydelig mørk stripe langs siden vertfall. Det betyr hunn som trives?? Vertfall hunn, ikke sant?


Det er en «stress-stripe» og betyr trolig at hun ikke tar noen dominant rolle ovenfor de andre kampfiskene.

Shlush
Tror virkelig ikke spitten bak på halen er blitt bitt slik.


Det kan selvfølgelig være en misdannelse, men split tail er det nok ikke (som nevnt).
Oki Synes stripen var fin :p Men hunhar den ikke hele tiden da. Får se hvordan de blir etterhvert nå da )
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap