Gravid guppy (side 2)

tender
[QUOTE=TheStig]ser ut som at planten din ikke har fått sluppet ut av "krukka" si enda? fjern og kast krukka, plukk bort vatten som sitter rundt røttene uten å ødelegge det meste av røtter, klipp bort noe av rota og plant igjen, så lever planten lenger [B]og fisken trives bedre også.[/B] ;)


????? Bryr fisken seg om planten står i krukken eller i sanden?

jeg tør påstå at de fleste fisker trives bedre med en levende plante enn en død/vissen plante ja. mulig akkurat det var til å misforstå.
Hehe..trodde "krukka" skulle være dær, skal fjerne den med en gang

Ikke greit å være nybegynner
Det er ikke selve krukken fisken bryr seg om nei tror jeg Men planten trives mye bedre uten Husk å plukke av svampen som er på røttene til panten din..
Et lite tips ifra meg er å skaffe deg hornblad. dette er en flott flyteplante som også suger til seg noe nitrit. (altså reduserer den)
den er også en god plante som tar neringstoffene alger lever at(altså mindre alger)
og den er flott for guppy yngel å gjømme seg i.
sjekk din nermeste dyrebutikk om dem har noe, ellers så har jeg garantert avlegger du kan få billig. er bare en sjangs å sende i posten nå som det er kaldt.

Har flere flyteplante typer om du er interisert.
Mener det er hornblad jeg har 2 av.. de ser ganske lik ut ihverfall.
En til høyre og en til venstre i bildet

Har satt de fast i bunn, ellers flyter de opp, men det er kanskje en fordel å ha de flytende rundt med tanke på ynglet,
Tom Anders
Et lite tips ifra meg er å skaffe deg hornblad. dette er en flott flyteplante som også suger til seg noe nitrit. (altså reduserer den)


Plante som suger til seg og reduserer nitritt? Er det noe jeg har gått glipp av, eller mener du nitrat?
tender
[QUOTE=Tom Anders]Et lite tips ifra meg er å skaffe deg hornblad. dette er en flott flyteplante som også suger til seg noe nitrit. (altså reduserer den)


Plante som suger til seg og reduserer nitritt? Er det noe jeg har gått glipp av, eller mener du nitrat?

Hehe du skjønte kansje ikke helt hva jeg mente. og mulig at jeg blander nitrit og nitrat.
poenge mitt var iallefall at den livnerer seg på diverse avfalstoffer, også nitrit/eller nitrat. iallefall de stoffene som det blir nitrit av.

Tom Anders
Hehe du skjønte kansje ikke helt hva jeg mente


Nei, jeg skjønte det ikke helt. Såvidt meg bekjent så forbruker plantene nitrat. Og det kommer etter nitritten. Så jeg skjønte ikke helt hvordan planten skulle hjelpe til med å fjerne nitritt .

Sier ikke at det du sier ikke stemmer, jeg lurte bare på hvordan
Hei
ja det er normalt.har skjed med meg før. jeg fikk fiske unger.
Tilfeldig bekjentskap
© Alexander Severinsen
Reklame for plussmedlemskap