Sør-amerikansk biotop, for bladfisk (side 2)

Kjempe stiligt=) Dette blir spennede og følge med på=)
GK
[QUOTE=Lro]Dette blir bra :) Men du skulle ikke ha malt med en mørk farge bak? Sånn at det ikke blir så lyse glipper mellom barken?


Jeg fester heller en sort søppelsekk bak istedet, så hvis jeg skulle lage en ny innredning så kan jeg enkelt ta av søppelsekken.



Lurt
Fylte sand i karet i går kveld, brukte ca tre timer på det:S selve sandhellingen tokk ikke mer en 20 sekunder men all den vannbyttingen etter det (stønn). Iallefall, mesteparten av sanden har lagd seg nå og jeg har fått i gang pumpa....

Har vært i byen og handlet planter i dag også, det ble til tre vanlige sverdplanter og en ecinodorus decumbus(veldig vakker og lang sverdplante(på bilde)). på veien hjem sanket jeg med meg rundt tre dusin eikeblader.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
et spørsmål tid kommer bladfiskene gk ?
En måned kanskje, karet skal kjøres ordentlig inn før jeg putter noe oppi der.
Inaktiv bruker
skal du ha noen kysebærræker i det akvariumet gk ?
Nei, for de er i fra asia... og dette skal være en sør-amerikansk biotop.
Inaktiv bruker
skal du ha en grupe med vildguppyer oppi der di kommer jo fra sør amerika ?
Jeg ser det er noen som starter opp akvariene med å ha vann i før sanda, du også. Jeg er bare veldig nyskjerrig på hvorfor ikke omvendt??
Lro
Jeg ser det er noen som starter opp akvariene med å ha vann i [B]før[/B] sanda, du også. Jeg er bare veldig nyskjerrig på hvorfor ikke omvendt??


Grunnen til at jeg heller i vannet først er fordi at sanden som jeg bruker er for fin til å kunne renses. Så når jeg heller sanden i vannet så vil de fineste partiklene fly opp, etter at jeg har helt oppi sanden så tar jeg et grundig vannbytte. vanlighvis så pleier jeg og ha sanden i først.. bare sabden er stor nok til å bli renst med sil.

Har fått satt på søppelsek nå, karet fikk en klar forbedring etter det



[External Image]
GK
[QUOTE=Lro]Jeg ser det er noen som starter opp akvariene med å ha vann i [B]før[/B] sanda, du også. Jeg er bare veldig nyskjerrig på hvorfor ikke omvendt??


Grunnen til at jeg heller i vannet først er fordi at sanden som jeg bruker er for fin til å kunne renses. Så når jeg heller sanden i vannet så vil de fineste partiklene fly opp, etter at jeg har helt oppi sanden så tar jeg et grundig vannbytte. vanlighvis så pleier jeg og ha sanden i først.. bare sabden er stor nok til å bli renst med sil.

Har fått satt på søppelsek nå, karet fikk en klar forbedring etter det



Akkurat! Hvor fin er denne sanda da? Jeg bruker den aller fineste rådasanda og det går helt greit å skylle litt og litt i ei bøtte
Lro
[QUOTE=GK][QUOTE=Lro]Jeg ser det er noen som starter opp akvariene med å ha vann i [B]før[/B] sanda, du også. Jeg er bare veldig nyskjerrig på hvorfor ikke omvendt??


Grunnen til at jeg heller i vannet først er fordi at sanden som jeg bruker er for fin til å kunne renses. Så når jeg heller sanden i vannet så vil de fineste partiklene fly opp, etter at jeg har helt oppi sanden så tar jeg et grundig vannbytte. vanlighvis så pleier jeg og ha sanden i først.. bare sabden er stor nok til å bli renst med sil.

Har fått satt på søppelsek nå, karet fikk en klar forbedring etter det



Akkurat! Hvor fin er denne sanda da? Jeg bruker den aller fineste rådasanda og det går helt greit å skylle litt og litt i ei bøtte

sanda er 0,33mm-
Artig. du er en liten kunstner du kork er svert dekorativt å ha som bakrunn ja. kansje jeg skal gjørre dette selv en dag.
Tuuusen takk


Nå som mørket har senket seg så var det på tide å ta et frontbilde...


[External Image]


Men, jeg har fått en liten bekymring...
Nå som korken blir bløt, vil den løsne i fra siliconen da?
Inaktiv bruker
det var jo kjempefint !!!!!!!! =
Dette ble lekkert GK! Ja, guri synd hvis korken løsner når den trekker vann. Vet jo at ruflete flater kan være vanskelig å lime med silicon, men regner med du har brukt ganske mye lim? Det går helt sikkert bra en god stund. Har jo sett andre bruke kort som bakgrunn i akvarie så det burde jo funke.
Håper ikke det skjer:S Men.. for sikkerhets skyld har jeg kjøpt inn noen sugekopper, hvis jeg skulle være så uheldig at korken løsner.


Jeg lurer på om jeg skal sette inn den første fisken? En banjomalle.. Noen som har noe å si om det?(om jeg skal sette i eller vente?)
Kork suger ikke vann Det er nettopp derfor den aldri synker, men forblir flytende. Den absorberer ikke vann/fuktighet i det hele tatt. "Flyter som en kork" heter det jo

MEN, det sies vel at f.eks. vinkorker kan trutne med årene hvis vinflasken ligger slik at korken står i væsken. Men jeg vet ikke om det skyldes f.eks. garvesyre i vinen eller alkoholen - eller fuktigheten. Eller om det skyldes andre ting med selve korken og hvordan de lages.

Dette akvariet er jo helt nydelig - jeg ble litt inspirert til å bruke korkbarkflak selv
Tilfeldig bekjentskap
© Hans Rune Bø
Reklame for plussmedlemskap