Tobias sitt fiske eventyr (side 2)

Ok. Det såg bare ut som grus på bilde...
Godt nyttår
Onsker alle på forum ett riktig godt nyttår, og håper alle har hatt ett kjempe flott år, og att fremtiden blir like brad =D
72 literens plan fremover
Dette karet skal innredes med biltemasand og noen runde steiner jeg har funnet i fjera. Planter skal jeg bare ha en krype plante som jeg nå ikke husker navne på. Fisk i karet skal det bli l204 har alt skaffet meg en som jeg kjopte på bergens auksjonen i fjor.Men flere skal jeg kjope når jeg finner noen som selger disse, ellers skal prove og bestille dem på en dyrebutikk.
av andre dyr skal jeg ha kirseber reker . Dette kar tror jeg blir kjempe bra gleder meg til og begynne og innrede det =D
Det bli spennende=) Eg og skal få 70 liter i hus i morgen =D
Sand
I dag var vi en tur til byn, jeg skulle egentlig bare kjope sand men måtte jo ha noe mer også ha noe mer. Så jeg kom hvem med også 7 corydoras sterbai, noen planter og artemia egg som jeg skal klekke og gi til kampfisk yngelen. Har nett hatt sanden oppi 70 liter og synest det ser ganske pr ut nå =D
Alle de nye fiskene overlevde natta =D Men planen med det nye karet blir endra trur heller att jeg skal corydoras i dette karet =D
70 l
Har innreda det nye karet i dag, jeg brukte naturstein som jeg fant nede ved fjera, og en skifer hule som jeg hadde fra for , av planter har jeg vallisineria og en krype plante jeg ikkje husker navnet på . Forelopig går det to skalarer der men disse sakl jeg gi til rose u i morgen, har også ett par i ancistrus =D
Discus 123
Gårsdagen ble en kjempe dag for meg og mitt akvarie rom skal ramse opp det jeg fikk =D Onkel fikk jeg gave kort 300 midtun zoo Fikk også 150 kr gave kort på trope hagen Beste mor fikk jeg 5 liters akvarie med blått uv lys som jeg skal ha reker i =D Mamma Pappa presang fikk jeg 72 liters juwel akvarie med innvendig filter og oppi der lå det ett sera tester sett med ph, kh, gh og no2 tester og en 200 ml boks med wafers jippi kjempe flott jul =D

Kult! Det er så bra når de rundt deg virkelig har skjønt hva man ønsker seg

Flotte kar og bilder du tar!
=d
Nå har det vert litt lite oppdateringer i det siste, så nå skriver jeg litt om det som har skjedd den siste uken =D Riccian har begynnt og få små oksygen perler på seg, og det har jeg hørt att er på grunn av att den trivest =D så det er jo velldigt bra=D Har fått noen ny reker som jeg skal ha i 72 liternen, av rose u =D Corydorasene ser ut til og trivest =D Di gamle rekene har fått flere yngel, så nå kan jeg så hvor my det forige kullet har vokst på en månde, og det var faktisk kanske mykje =D
=d
Hei igjenn nå har jeg foret litt tabletter, og er på vei og gå å legge meg, lurer bare på en ting først, hvor ofte bør jeg skifte vann til di små kampfisk yngelene? Di er jo så små så det gjør det jo ganske vanskeligt og skifte vann, så vill jo helst skifte minst mulig =D
Discus egg !
Joho! har fått discus egg det var flott det er jo bare to måneder siden den forige hunnen døde ,og han har allerede dannet nytt par =D
Så vist di ikke lykkes denne gangen så prøver di nok en gan til =D
Bilder kommer når jeg har kommet hjem er hos bestemoren og bestefaren min =D
Wiglers
Joho! nå er eggene blitt wiglers alle di andre gangene hannen har prøvd med den forrige hunnen lykkest han ikke, men med den nye hunnen har han for første gang befruktet eggene =D
Håper du får til å fostre de opp!
Lenge siden sist
nå er det lenge siden jeg har oppdatert denne tråden, jeg fikk jo dicus egg her for en uke siden disse ble til wiglers og så til yngel, men etter dag med passing av ynglene av foreldrene var di blitt lei og ynglene bare svømte fritt rundt i akvariet, er det da muligt og fiske dem opp og ha dem i ett eget kar eller trenger di og vere med foreldrene di første dagene? di la egg igjenn i går så det blir litt vanskeligt med vann bytter men jeg fikk det til med og tappe og fylle vann samtidig, det må jeg på grunn av at di legger eggene så høyt oppe i karet. Ellers har jeg byttet vann på kampfisk ynglene i går også =D
Bilder
Her er noen bilder av første gang di la egg, og noen bilder etter di har blitt til wigglers Er ikke så lett og få tatt bra bilder når di har en overbeskytende pappa som ikke lar andre folk få så mye som sjå på eggene
Flere bilder.
Her er noen bilder av det nye kullet som kom på søndag som nå er blitt wiglers Og ett bilde som er fra det gamle kullet
Bilder fra det ny omublerte karet ;)
Her er noen bilder fra plante karet som jeg har totalt forandret og satt oppi en rot som jeg fikk gratis på en blomster forhandler som var for stor til og brukes i en dekorasasjon
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap