Grått vann :s (side 2)

Er det ikke noe med at man kan bruke powerhead eller uvfilter eller noe? Det fjerner de minste partikler tror jeg. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men vet at det er noen tråder om det på forumet hvis du søker.
Maretard
Er det ikke noe med at man kan bruke powerhead eller uvfilter eller noe? Det fjerner de minste partikler tror jeg. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men vet at det er noen tråder om det på forumet hvis du søker.


da skal jeg søke på UV og powerhead og teste om det hjelper noe ^^
Det kan hende det vil hjelpe med mer tilførsel av luft. Jeg fikk en hvit hinne oppå vannet. Satte nedi en boblepumpe med en blå stein på og den tok knekken på det i løpet av noen timer. Hvis du har en boblepumpe stående kan det være forsøket verdt.
Har en tidligere nabo med samme problemet og han sier vannet føles "sleipt" når han tar i det. Mørkelegging gjorde det bedre men ikke helt bra, så han ville prøve det igjen.
SoVe
Det kan hende det vil hjelpe med mer tilførsel av luft. Jeg fikk en hvit hinne oppå vannet. Satte nedi en boblepumpe med en blå stein på og den tok knekken på det i løpet av noen timer. Hvis du har en boblepumpe stående kan det være forsøket verdt. Har en tidligere nabo med samme problemet og han sier vannet føles "sleipt" når han tar i det. Mørkelegging gjorde det bedre men ikke helt bra, så han ville prøve det igjen.


har luftstein der ja så kan prøve og ha på den i noen timer,
værdt et forsøk ^^
Min boblepumpe går kontinuerlig i 530 literen. Ser rett og slett ut som fiskene trives best med det. De virker i hvertfall mer passive hvis den er av noen timer..
det første bildet ble tatt igår,
her er et nytt fra idag og synes jo det ser bedre ut alt,
kan hende nye filter posen gjør jobben sin ^^
fortsatt veldig grått men ser iallefall bakgrunnen tydligere nå, ^^
Det er litt bedre nå. Men det skal være klarere i vannet.
vann verdiene er nå
NO3 under 3
NO2 under 3
PH 7
GH 10
KH 10
Du kan ikke bruke "haigap" (altså større enn og mindre enn tegnene.) Da forsvinner resten av det du prøver å skrive
ElinH
Du kan ikke bruke "haigap" (altså større enn og mindre enn tegnene.) Da forsvinner resten av det du prøver å skrive


aha, skjønte ikke noe her jeg satt, kom bare opp de bokstava før det, så skrev det om igjen da du skrev det, :P
Er NO3 virkelig under 3?

Hva slags tester bruker du?
Er nitrat på null? Hm... det var egentlig litt rart. Litt nitrat har de fleste, det tyder på at nedbrytningsprosessen fungerer som den skal i filteret, og at nitritt omdannes til det mer ufarlige nitrat.
Nitrat forbrukes av plantene som næring, så det er egentlig litt viktig å ha litt nitrat hvis man ønsker at plantene skal trives. Jeg har egentlig litt lav nitrat selv i blant, 5, men den kan godt ligge på 10-12.

Hadde du muligens nettopp tatt et vannbytte da testen ble tatt?

Når du skriver
"NO2 under 3"
så antar jeg du mener under 0,3...!!?? NO2 skal være null.

byttet noe vann igår før jeg satte i nytt filter i fluval'en,

men aldri hatt høy nitrit eller nitrat her, og har jo en del fisk i det karet og,

men har da som sagt satt i karbon filter i fluval pumpen som skal ta bort de minste partiklene og missfarging men veit ikke om det kan gjøre vannet for rent, om det blir på samme måte som kull?
mona o
Når du skriver "NO2 under 3" så antar jeg du mener under [B]0,[/B]3...!!?? NO2 skal være null.


ja, mener UNDER 0,3. en liten skrivefeil der, :P
bare for og si ifra osv,

satte i blåfilter i øverste boksen på fluval 205 enm så filterwatt og tilslutt karbon pose greier, hadde på luftstein hele tiden og bytta ca 20% vann så har det blitt 100% bedre,

så er på bedringens vei,
Tåkete
Bra det har begynt å komme seg
Det første bildet ditt ser akurat likt ut som hos meg etter jeg hadde medisinert med en kraftig medisin (som tok livet av filterbakteriene). Det ble helt tåkete. Så kan godt hende at filterbakteriene dine har daua, og så har det blitt ubalangse. Hos meg, så avmedisinerte jeg med kullfilter, puttet i flett nytt filter, ingen fôring, og byttet litt vann hver dag, så kom det seg etter en liten uke.

ja tenkt og bytte ei bøtte eller 2 med vann daglig siden jeg har gjort det en stund nå og det ser ut til og virke, ^^
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Stavem Aagnes
Reklame for plussmedlemskap