Hvor kjøper dere bøtter? (side 2)

Biltema er også et tips
- trekantet(!) 17l i grå el. blå, 25l i sort. Praktisk form for helling, bæring og oppbevaring og stålhank. Litt dyrere da - 59,90...
Den runde bøtta har de i 5, 12 og 20 liter, men bare i svart...
www.biltema.no
Liz H
Ja de vinbøttene er heller ikke dumme - om man har hender og armer til 25 liter om gangen da, det har dessverre ikke jeg.

Du er ikke nødt til å fylle den helt opp da.
Jeg bruker en vindunk (25 liter) fra Europris, og fyller den ikke helt. Uansett er det bedre enn en 10liters bøtte. Jeg brukte bøttene fra Rema før, og de sprakk med en gang så de anbefales ikke (dessuten er håndtakene på dem elendig)! På vindunkene har man metallhåndtak, og ikke plast som alle de andre bøttene, dessuten tåler de mye!
Jeg bruker også de hvite vindunkene fra Europris i akvariesammenheng, men mine rommer 30 liter vann. De har metallhåndtak, mye bedre enn plasthankene på vanlige bøtter. Men nå flytter jeg aldri på en full sånn en, jeg bruker dem til mellomlagring og lufting av kranvannet
Svein
Biltema er også et tips - trekantet(!) 17l i grå el. blå, 25l i sort. Praktisk form for helling, bæring og oppbevaring og stålhank. Litt dyrere da - 59,90... Den runde bøtta har de i 5, 12 og 20 liter, men bare i svart... www.biltema.no

Den trekanta var jo ikke dum. Blir vel lettere å oppbevare siden den har rette kanter.
Lisbeth
[QUOTE=Svein]Biltema er også et tips - trekantet(!) 17l i grå el. blå, 25l i sort. Praktisk form for helling, bæring og oppbevaring og stålhank. Litt dyrere da - 59,90... Den runde bøtta har de i 5, 12 og 20 liter, men bare i svart... www.biltema.no

Den trekanta var jo ikke dum. Blir vel lettere å oppbevare siden den har rette kanter.
Har også sett at enkelte dyrebutikker har trekantete håver som sikkert? passer til de.
Vannskifte
Jeg bruker 10L spann for å tømme, men i mange år brukte jeg 25L vanndunker m/kran til påfylling. Kunne da legge fra meg dunken på hjørnet på akvariet og opne kranen så det renner i passe tempo. Da slipper man at tempraturen plutselig synker radikalt, ikke alle fisker liker det. Men nå har jeg laget meg en patent m/slange og kullfilter til å skru på kjøkken-kranen, da fikk jeg kontroll på penselalgene i karet og. BONUS!! ((25L vanndunker fåes kjøpt på OBS, Felleskjøpet, ergo, europris, biltema, etc... MEN DET MÅ VERE M/KRAN) den typen med adskilt lokk og kran funker best..)
Balanserte du 35 litr vann oppå glasskanten da? Hørtes utt som noe som ikke er så sunt for glasset?
Hvis jeg har yngel i karet tømmer jeg over i bøtter, ellers bruker jeg en hageslange som går tvers over stuegulvet og ned i hagen. Når vann skal tilbake i karet kobler jeg slangen på kjøkkenkranen og lar vannet renne sakte over i karet.
Et av karene mine står høyt oppe, og jeg har ufrivilling helt noen bøtter med vann utover parketten. Da er det mye bedre å bruke slange.
Liz H
Balanserte du 35 litr vann oppå glasskanten da? Hørtes utt som noe som ikke er så sunt for glasset?

Nei, 10l bøtta sto på gulvet mens tappa ut vannet med en kryssing av en SERA akv.støvsuger og en vinhevert, satt sammen røra med en bit av slangen fra støvsuger settet. Da får du et stivt rør og holde og jobbe med. +du spare masse søl, for der er klemme tel å stenge slangen med. Når alt vannet som skal ut er tømt, da har en forsåvidt ikke bruk for den mer. Så brukte jeg 25l vanndunk til påfylling, da la jeg dunken på ryggen med kranen ned, og toppa opp. Så åpna en kranen litt, så det kommer litt vann ut. Så åpner du forsiktig litt på lokket, men kun nok til at den begynner å suge luft for å kompansere for vannet som renner ut. Da kan du regulere kranen som du vil. Har brukt fulle 25L på hjørnet av et 70L Juwel akvarie på orginal fot (ikke skap), gikk fint det. Men som sagt tidligere, så trenger ikke dunken å vere full. for da skal du vere rimelig sterk for å håntere den..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap