- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Hvor får jeg tak i netting i plast, ca 1 cm store masker? (side 2)
Hvor får jeg tak i netting i plast, ca 1 cm store masker? (side 2)
ØyfiskenTa en nylon strømpe rundt. Eller se på Clas Olson, eller Biltema
Ta en nylonstrømpe rundt hva? Jeg var ute etter netting med masker på 1 cm for at rekene kunne komme seg inn og ut, ikke stenges inne eller ute.
Takker for tips, men tror ikke du har lest begynnelsen av tråden og skjønt hva jeg ville ha...
Er ingen reker å redde lengre så jeg har som sagt lagt prosjektet på is.
Postet 06.02.09 kl 10:41
Postet 06.02.09 kl 10:53
Postet 06.02.09 kl 11:33
HumunukuapuaaHar du endte du opp med noen god løsning enda, Lisbeth? Jeg tenker at kanskje myggnetting i plast der du klipper opp større åpninger for rekene kanskje kan være tingen.
Nei, som sagt ble rekene spist opp raskere enn jeg klarte å få tak i netting så ga opp prosjektet. Men jeg tror det er en god ide uansett. Jeg så du skulle prøve å holde en rekebestand sammen med ciklider. Kanskje dette hadde vært noe å prøve?
Postet 06.02.09 kl 11:38
Jeg har kjøpt plastnetting på biltema som jeg tenker kanskje kan brukes til rekebunker. Maskene er i utgangspunktet noen millimeter så det må skjæres eller smeltes til større hull for rekene.
Postet 06.02.09 kl 14:10
Endret: 06.02.09 kl 14:12
Postet 06.02.09 kl 14:19
kjøpte min netting, svart strips og sugekoppene, her
http://www.aquariumplantsandsupplies.com/product_info.php?pName=moss-wall-mesh-x-3-sets
ga bort en diger pose av gaffelmose mandag til en jente som skulle også lage vegg. Hun kjøpte grønn netting på europris visstnok, sugerkopper har hun fått av meg.
http://www.aquariumplantsandsupplies.com/product_info.php?pName=moss-wall-mesh-x-3-sets
ga bort en diger pose av gaffelmose mandag til en jente som skulle også lage vegg. Hun kjøpte grønn netting på europris visstnok, sugerkopper har hun fått av meg.
Postet 06.02.09 kl 22:58
LisbethMyggnetting ja. Men hvordan får du stivet opp nettingen? Den typen der er vel ganske myk?
Ja den er ganske myk og må stives opp. Doble lag netting i skjøtene/sømmene eller rør-ramme av f.eks. sugerør eller annen type plastrør, syrefast pianotråd eller syrefast gjengestål. Men et stivere materiale er kanskje bedre til din greie.
Jeg har foreløpig bare tenkt litt rundt dette, men kommer til å eksperimentere litt og lage noen prototyper. Jeg kan poste resultater i denne tråden senere.
Postet 07.02.09 kl 13:37
LisbethNei, som sagt ble rekene spist opp raskere enn jeg klarte å få tak i netting så ga opp prosjektet. Men jeg tror det er en god ide uansett. Jeg så du skulle prøve å holde en rekebestand sammen med ciklider. Kanskje dette hadde vært noe å prøve?
Jeg har hatt noen palettciklider nå, og de er ikke snille med rekene.
Mine reker har gjemt seg bak moseveggen min, skal gi bort ciklidene mine så reken kan jobbe i karret sitt.
Postet 07.02.09 kl 13:51
Postet 14.02.09 kl 19:20
Endret: 14.02.09 kl 19:21
Fy fader, den der var jo perfekt! Akkurat noe sånt jeg var ute etter! Men jeg sier var. Jeg har lagt prosjektet på hylla. Først fordi jeg trodde alle rekene var spist opp og nå fordi det ser ut som det overlever noen likevel. Gjemmer seg i javamosen
Kanskje du finner på noe. Skulle ikke du ha en koloni med reker sammen med ciklider?
Kanskje du finner på noe. Skulle ikke du ha en koloni med reker sammen med ciklider?
Postet 14.02.09 kl 20:25
Endret: 14.02.09 kl 20:26
Postet 14.02.09 kl 22:39
Postet 15.02.09 kl 10:51
Postet 15.02.09 kl 11:32
Tror kanskje de har det på Maxbo. Bør jo ha det alle steder de selger byggevarer.
Dette produktet var i svart plastikk og er 16 cm bred. Jeg fant det når jeg gikk over en butikk jeg aldri har vært i før, Jula på lørenskog. De hadde noe som ikke Clas og Biltema har, så verdt et besøk for GDS folk. Litt dumt at de kun har butikk og postordrekatalog. Jeg lot være å ta med katalog da jeg trodde jeg fant alt på nettet.
Dette produktet var i svart plastikk og er 16 cm bred. Jeg fant det når jeg gikk over en butikk jeg aldri har vært i før, Jula på lørenskog. De hadde noe som ikke Clas og Biltema har, så verdt et besøk for GDS folk. Litt dumt at de kun har butikk og postordrekatalog. Jeg lot være å ta med katalog da jeg trodde jeg fant alt på nettet.
Postet 15.02.09 kl 14:48