Argumenter for større akvarie? (side 2)

Noen ganger blir det virkelig morsomt når tråden tar av og blir veldig OT.
Tråden går vel på hvordan argumentere for større akvarium, ikke flatskjerm.

Jon
Jon Bruce
Noen ganger blir det virkelig morsomt når tråden tar av og blir veldig OT. Tråden går vel på hvordan argumentere for større akvarium, ikke flatskjerm. Jon

men siden denne innlegger ikke er så opptatt av akvarier skulle jeg illustrere med noe som kan bety noe for ham, for å vise hvor mye man kan finne på for å få og beholde akvariene sine
bare for å vise hvor tåpelig det er å motargumentere mot et stakkar fint akvarie.
Sunikol: Bare for å avklare.

Dersom du leser første innlegget ditt, ser du at såvidt jeg kan vite så har dere allerede en loftstue. Og da ser det ihvertfall ut for meg som at din argumentasjon er "Enten blir allt som JEG vil, ellers kan du bare ha det så godt."

Deretter mener du tydeligvis at enhver som har motforestillinger(ihvertfall om det er en mann) er det fordi kvinner skal gå i løpestreng mellom kjøkken og vaskerom.

Selv har jeg bare en "gammel" TV som ikke tar inn signaler fordi bakkenettet er stengt av.

Det er naturlig at begge parter får drive med det de liker, enten det er å glo på en flott TV eller pusle med akvarie.

Fredrik84 sin løsning en en slik som jeg liker.

For å forsøke å være litt OnTopic
Dersom man er glad nok i noen til at man ønsker å bo sammen med dem, ønsker man også å se dem glad. Da er det naturlig å forsøke å tilrettelegge ting slik at begge to kan drive med hobbyer etc. som de liker. Da vil det være naturlig å ha noe i stuen som reflekterer dette - Enten det er et akvarie, bilde av tilfeldig idrettsutøver, ekstra flott TV, symaskin, bøker, kopper og kar på utstilling osv.

Allt må selvsgat være innenfor rimelighetens grenser, siden man som regel har begrenset med plass, og det er gjerne der det kan bli diskusjoner.
Kan være lurt å gi før man tar

Når jeg og min kjære flyttet sammen fikk han hemsen for seg selv, 20 kvadrat til å ha sitt lille musikkstudio, jeg kaller det for hybelen hans (har sofa og tv også) Han har vært kjempefornøyd siden vi flyttet sammen Har ikke vært særlig til motsigelser når jeg etterhvert begynte å fylle stua med akvarier
Peritus: Hvis din samboer ikke er helt på bakbeina når det gjelder akvarium, så få vedkommende med på å bestemme hvordan det skal kan se ut.
Prøv å få opp interessen litt ved å se på bilder og info om diverse plantekar, biotopkar, fine / interessante fisker osv.
La vedkomende være med på å bestemme og å få et eierforhold til karet. Mye artigere å få skryt av et kar som du er med å utvikle selv, enn et som bare er dyttet på deg, og som kanskje inneholder fisk du synes er trasige.
Ryddet litt
Trygve Lillefosse
Sunikol: Bare for å avklare. Dersom du leser første innlegget ditt, ser du at såvidt jeg kan vite så har dere allerede en loftstue. Og da ser det ihvertfall ut for meg som at din argumentasjon er "Enten blir allt som JEG vil, ellers kan du bare ha det så godt." Deretter mener du tydeligvis at enhver som har motforestillinger(ihvertfall om det er en mann) er det fordi kvinner skal gå i løpestreng mellom kjøkken og vaskerom. Selv har jeg bare en "gammel" TV som ikke tar inn signaler fordi bakkenettet er stengt av.:-) Det er naturlig at begge parter får drive med det de liker, enten det er å glo på en flott TV eller pusle med akvarie. Fredrik84 sin løsning en en slik som jeg liker.:-) For å forsøke å være litt OnTopic Dersom man er glad nok i noen til at man ønsker å bo sammen med dem, ønsker man også å se dem glad. Da er det naturlig å forsøke å tilrettelegge ting slik at begge to kan drive med hobbyer etc. som de liker. Da vil det være naturlig å ha noe i stuen som reflekterer dette - Enten det er et akvarie, bilde av tilfeldig idrettsutøver, ekstra flott TV, symaskin, bøker, kopper og kar på utstilling osv. Allt må selvsgat være innenfor rimelighetens grenser, siden man som regel har begrenset med plass, og det er gjerne der det kan bli diskusjoner.

come on, nå gir vi oss eller hva.....?! det er ikke alt som skal være slik jeg vil, bare denne tingen, det er hans hus og han bestemmer alt annet.
for å være helt utenom topic så fortjener han aldeles ikke at jeg og barna kommer hjem i det hele tatt og kunne forsåvidt bare råtne bort i huset sitt alene, så slutt å kommentere at jeg trumper ting gjennom.
det var for å være morsom, ikke annet.
nå har du bare såret meg og sagt at du skjønner godt hvis han ikke vil ha meg. er det nødvendig da, når du ikke kjenner meg?

Tenk deg om før du kommenterer igjen. hva var det du sa "skjønner godt at jeg måtte flytte hvis jeg var sånn"
blæh! nå gir vi oss! du er jo bare en mann.
Inaktiv bruker
Hei.
Det er trist det du har opplevd, men jeg mener at det du her nevner i diskusjonen er på et så personlig nivå at det ikke bør diskuteres her.
At du føler deg såret og støtt av kommentarer er leit, men svært få tror jeg kjente til din bakgrunn for hva fortiden angår.
Ingen har svart deg i tråden for å være ondskapsfull vil jeg tro.

Jeg ønsker deg lykke til fremover og ikke flytt inn til eksen hvis du ikke får lov til å holde på med en hobby du brenner for.
Sunikol: For å være litt alvorlig - Hadde jeg vært deg ville jeg ikke engang tenkt på å flytte tilbake utifra det du sier. Dersom han har behandlet deg så dårlig, og atpåtill stiller masse krav dersom du skal komme tilbake, kan du være rimelig sikker på at han kommer til å behandle deg slik de nest 10-15 årene til barna dine har blitt passe store.

Du og barna har mye bedre av å slippe det, for såvidt jeg kan forstå utifra det du skriver, kommer de ikke til å ha en glad mor - Da blir heller ikke barna glade.

Når det er sagt, er det fint om du ikke leser inn i andres svar en masse som ikke er der. Jeg er jo bare en mann, og kan derfor ikke lese tanker.
Hvis man tjener egne penger og har oversikt over sin egen økonomi synes jeg man skal kunne kjøpe seg det man vil. Med mindre det gjelder virkelig store ting som tar opp plass og man kanskje må ommøblere for, f eks 1000 liters kar eller noe i den duren. Men hvis man har god plass og betaler for det med egne penger kan man kjøpe det man vil.

Det vi praktiserer her i huset hvertfall.
Mvjnz
Hvis man tjener egne penger og har oversikt over sin egen økonomi synes jeg man skal kunne kjøpe seg det man vil. Med mindre det gjelder virkelig store ting som tar opp plass og man kanskje må ommøblere for, f eks 1000 liters kar eller noe i den duren. Men hvis man har god plass og betaler for det med egne penger kan man kjøpe det man vil. Det vi praktiserer her i huset hvertfall.

Når jeg og min kjære flyttet sammen insisterte jeg på å ha helt adskilt økonomi. Han tjener mer enn meg så ingen god deal for meg. Men stikker han og kjøper seg en gitar til 5000,- får ikke jeg hetta. Det er hans penger og det går ikke ut over felles husholdning. Gjør jeg et idiotkjøp jeg ikke har råd til betyr det ikke at han må forsørge meg resten av mnd. Da må jeg låne meg penger, av han eller av venner. Jeg fikser ikke at noen andre skal bestemme over mine penger jeg selv tjener og det er så fantastisk deilig å slippe pengekrangel i et forhold!

Har vi lyst på noe til heimen spleiser vi
Enig, vi har også adskilt økonomi, for jeg hater å forsørges av andre.

Men selv om man skulle hatt felles konto, er det ikke spesielt vanskelig å ha oversikt over hva hver enkelt tjener og hva man bruker hver måned, og dermed også hva overskuddet er.
sunikol
[QUOTE=Trygve Lillefosse]Sunikol: Bare for å avklare. Dersom du leser første innlegget ditt, ser du at såvidt jeg kan vite så har dere allerede en loftstue. Og da ser det ihvertfall ut for meg som at din argumentasjon er "Enten blir allt som JEG vil, ellers kan du bare ha det så godt." Deretter mener du tydeligvis at enhver som har motforestillinger(ihvertfall om det er en mann) er det fordi kvinner skal gå i løpestreng mellom kjøkken og vaskerom. Selv har jeg bare en "gammel" TV som ikke tar inn signaler fordi bakkenettet er stengt av.:-) Det er naturlig at begge parter får drive med det de liker, enten det er å glo på en flott TV eller pusle med akvarie. Fredrik84 sin løsning en en slik som jeg liker.:-) For å forsøke å være litt OnTopic Dersom man er glad nok i noen til at man ønsker å bo sammen med dem, ønsker man også å se dem glad. Da er det naturlig å forsøke å tilrettelegge ting slik at begge to kan drive med hobbyer etc. som de liker. Da vil det være naturlig å ha noe i stuen som reflekterer dette - Enten det er et akvarie, bilde av tilfeldig idrettsutøver, ekstra flott TV, symaskin, bøker, kopper og kar på utstilling osv. Allt må selvsgat være innenfor rimelighetens grenser, siden man som regel har begrenset med plass, og det er gjerne der det kan bli diskusjoner.

come on, nå gir vi oss eller hva.....?! det er ikke alt som skal være slik jeg vil, bare denne tingen, det er hans hus og han bestemmer alt annet.
for å være helt utenom topic så fortjener han aldeles ikke at jeg og barna kommer hjem i det hele tatt og kunne forsåvidt bare råtne bort i huset sitt alene, så slutt å kommentere at jeg trumper ting gjennom.
det var for å være morsom, ikke annet.
nå har du bare såret meg og sagt at du skjønner godt hvis han ikke vil ha meg. er det nødvendig da, når du ikke kjenner meg?

Tenk deg om før du kommenterer igjen. hva var det du sa "skjønner godt at jeg måtte flytte hvis jeg var sånn"
blæh! nå gir vi oss! du er jo bare en mann.

takk, nils ;P kvinnfolk hva
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap