Hva het disse plantene? (side 2)

Chanell78
Jeg er så ny på dette med planter, så kan du være snill og vise med bilde/ link.


Men du fant jo linken selv, ihvertfall til Vallisneria... du linker til dem ovenfor.
http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1091
Når vi nevner navnet på planten, klarer du vel å søke selv i Plantebasen?

Chanell78
fisken jeg har er: guppy, molly, seilfinnemolly, sverddrage, platy, algespisere, eplesnegle, posthornsnegle, neontetra og kardinaltetra


Posthornsnegler spiser planter. Du bør ta dem ut hvis du vil skåne planteveksten din. Eplesnegler spiser kun helt myk mat, så det pleier å gå bra i beplantede akvarier. Men av og til kan de tygge på de nye, myke skuddene i toppen på enkelte stilkplanter.

Jeg kjenner ikke så godt til molly, de setter nok pris på grøntfôr i kosten, men jeg vet ikke om de går løs på plantene. De andre fiskene dine skulle la planter være i fred.


Dette er Cabomba tror jeg:
[External Image]

Og denne lange er en Vallisneria art:
[External Image]
Symbiosemannen
Jeg snakket om anubias barteri [URLBLOCK1] Og du kan gå inn på linken under her for å se plantene i mitt akvarium:



Hvilket av mine bilder er denne planten?
Forstår du ikke svarene du får ?? Jeg la jo ut bildet ditt på akkurat det spørsmålet, du har fått svar. Innlegg nr 17 viser ANUBIAS....
mona o
Forstår du ikke svarene du får ?? Jeg la jo ut bildet ditt på akkurat det spørsmålet, du har fått svar. Innlegg nr 17 viser ANUBIAS....



Jo men det var to forskjellige navn, et med kukn anubias og et med et til navn. det var forvirrende med to forskjellige navn.
anubias er "familien" men de heter noe mer enn det også. f.eks anubias barteri. så har man anubias ........
altså har plantene TO navn. nårnoen skriver kun anubias kan det hende de mener generelt anubias familien.
Chanell78
[QUOTE=mona o]Forstår du ikke svarene du får ?? Jeg la jo ut bildet ditt på akkurat det spørsmålet, du har fått svar. Innlegg nr 17 viser ANUBIAS....



Jo men det var to forskjellige navn, et med kukn anubias og et med et til navn. det var forvirrende med to forskjellige navn.


Jeg ga deg bare et navn, familinavnet. Når du legger ut så mange bilder syns jeg faktisk du kan gjøre resten av jobben selv med å finne ut akkurat hvilken det er

Du har fått veldig god hjelp ved å få familienavnet, søk på familienavnet feks "anubias" i plantebasen og se på bildene av de forskjellige typene med anubias for å finne den som ser ut som den du har tatt bilde av selv
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap