325l-prosjektet endelig i gang! (side 2)

Symbiosemannen
Jeg var på dyrebutikken her om dagen og så de hadde noen hvite små biosteiner, der det sto at de hadde større biologisk overflate enn blåsvamp! har du sett dette før?


Sikkert ehfisubstrat, eventuelt ehfisubstrat pro

Kjempebra biologisk filtrering. Steinene er porøse, og kan derfor huse utrolig mange bakterier. Min erfaring er også at det tar svært lang tid før de trenger en rens

Bioballer er sikkert bra de også, men jeg liker de ikke. Har hatt de i et utvendig filter (i den midterste av tre skuffer). Løftet jeg den øverste skuffen, fløt bioballene opp slik at jeg slet med å få plassert skuffene riktig igjen. Ehfisubstraten ligger dønn rolig
Du tenker vel på de keramiske makaroni-lignende greiene, ja jeg har hørt om de. Og kan vel tenkes det blir en liten filterpose med noen av de. Men foreløpig er ikke det i planen.
Får se hva jeg får plass til, har allerede brukt ALT for masse penger.. og de der er heller ikke billig.
Elin, jeg vil ikke få det problemet da jeg ikke skal ha noe utvendig filter
Men joda, de flyter ^^
ElinH
[QUOTE=Symbiosemannen]Jeg var på dyrebutikken her om dagen og så de hadde noen hvite små biosteiner, der det sto at de hadde større biologisk overflate enn blåsvamp! har du sett dette før?


Sikkert ehfisubstrat, eventuelt ehfisubstrat pro

Kjempebra biologisk filtrering. Steinene er porøse, og kan derfor huse utrolig mange bakterier. Min erfaring er også at det tar svært lang tid før de trenger en rens


Ja, sånne, bare et annet merke... har aldri sett dette før, men virket ganske så smart...
Fikk laget noen fler huler i dag, utnyttet litt mer overflødig isopor-masse.
Mangler slange ennå men.. aldri inne på lager

Er klar til å begynne å male nå, så får jeg finne ut hvor de har en epoxy-lakk jeg kan bruke.
Får se om jeg får tatt noen bilder senere
Her er noen bilder av "yngel-grotta" som skal være øverst til høyre i bakgrunnen. Andre bilde er inngangene dit, noen små slangebiter. No entrance for predators.
Tredje bilde er en liten men kul rot som felles inn i høyre side der det skal se ut som et tre/rot ned i vannet
Ikke at det ser ut til å interessere noen men her er ihvertfall bilder når bakgrunnen har fått svart grunnmaling. Har slitt litt med treige nettbutikker i det siste, så har ennå ikke klart å få bestilt sand, men det blir vel.. skal blande sand i malingen. Slanger har også tatt tid, men er nå på vei. Begynner å se en ende på prosjekt bakgrunn
Dette må jo bli tøft! har du laget steinformasjonene selv?
Jeg har hatt ideene og funnet ut hvordan jeg vil ha det med formasjoner og huler, men må ærlig innrømme at det er fattern som har gjort mesteparten. Han er pensjonert, så han har god tid.. og er veldig entusiastisk på mine vegne og er ganske så flink Selv har jeg bortimot 7 tommel-totter. Men er ganske så fornøyd med at mine visjoner begynner å ta form
Og jeg er svært så fornøyd, han malte en del bilder før i tida så er spent på hva han kan få til med malekosten etterhvert. Trenger sand først, det skal males inn en del sand for å få littegrann mer struktur.

Så må jeg skaffe epoxy
Dette blir jo kjempe-kuuult.
Nå har jeg fått litt innspirasjon av dette proskjekte.
Jeg skla følle med videre.
Takker

Jeg har selv fått det meste av min inspirasjon fra Akvaforum, så jeg tenkte det minste jeg kunne gjøre var å legge ut litt bilder av prosjektet i tilfelle noen andre kunne få inspirasjon av det.

Er en fantastisk hobby som flere mennesker burde sjekke ut
Jeg tenker jeg å, på og ha et sånt litt midre en ditt proskjekt en gang.
Tin-Tin
Jeg har hatt ideene og funnet ut hvordan jeg vil ha det med formasjoner og huler, men må ærlig innrømme at det er fattern som har gjort mesteparten. Han er pensjonert, så han har god tid.. og er veldig entusiastisk på mine vegne og er ganske så flink :) Selv har jeg bortimot 7 tommel-totter. Men er ganske så fornøyd med at mine visjoner begynner å ta form ;) Og jeg er svært så fornøyd, han malte en del bilder før i tida så er spent på hva han kan få til med malekosten etterhvert. Trenger sand først, det skal males inn en del sand for å få littegrann mer struktur. Så må jeg skaffe epoxy


Da fortjener din far skryt! Gleder meg til å se ferdig resultat
Siden han er pensjonist er dette kanskje noe han kan fortsette med, lage invendige bakgrunner for folk

Det ser ut til å bli utrolig bra, gleder meg til flere bilder.
Han skal begynne å male inn farger nå, med sand i. Her er det bare grunnet.
Er en innsugsrist rett nedenfor den lille rota, og en mindre rist lenger opp til venstre for den samme rota. Den er kamuflert med en liten rotutstikker.
hei, kjempe tøft prosjekt
men hvordan har du tenkt til å holde bakgrunnen nede i vannet?
isopor flyter jo
Et bilde av rist-kamufleringen, er den umalte rot-utstikkeren
Silikonere i bunn, på bakvegg, og på sidevegger. Er en del andre folk som har laget isopor-bakgrunner, så regner med det skal ordne seg
Dette var jo et knall tøft prosjekt.
Noe i samme duren jeg har tenkt på..!
Mye nyttig å ta fra dette.
Men hva bruker man får å herde/sikre Isoporen fra vannet? Isopor påvirker vel vannet med kontakt? Og hvordan maling er luft å bruke?
Tilfeldig bekjentskap
© Eddiedahl@hotmail.com
Reklame for plussmedlemskap