Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 2)

har slått dine scalare rekorder for mine er over 7 år

har også lått din skjørt tetra rekord for de er ca 5 år

og guppier på 1,3 mnd
Jon Bruce
Jeg har hørt at discus kan leve fra 10-20 år, så det blir vel ikke helt feil å sette 15 år på discus. Jeg har en guppy i det ene karet som ble innkjøpt som voksen i januar i fjor, så den kan oppjusteres til 1.5 år. Scalare kan du sette 10 år på, både altum, vanlig og leopoldi. Jon

Takk Jon, men vil helst kunne linke til de som har hatt fiskene. Har vel egentlig satt begrensninger der ved å bruke den overskriften på tråden. Ikke det at jeg tviler på at fiskene kan bli så gamle, men litt av moroa er jo at dette gjelder medlemmenes fisker. Er også redd for at det da sklir ut litt og blir til hørt om/lest om/tror

Guppyen er justert opp ihvertfall og koblet til profilen din som kildeanvisning
Kampfisk
Betta splendens, levde i ca. 4 eller 5 år inntil jeg klubbet den for en ukes tid siden. Har også en venninne som hadde en skalare i minst 6 år, vet ikke om du vil ta det med på listen eller ei. Selv fikk jeg yngel fra denne skalaren som jeg hadde i hvertfall i 4 år før jeg ga dem videre/tilbake.

Takk, da har jeg ført opp 4 år på både scalare og kampfisk.
Elisabeth Haukeland
Kjøpte ene gullfisken min våren 2004. Han lever i beste velgående. Vet det er andre som har hatt gullfisk lenger.

Takk, gullfisken er nå kommet på listen.
Tenyrafar
gullfisk kan bli 20-40 år, om ikke eldre, er japanere som påstår de har koi på over 100 :) -Jeg hadde oscar cicklider i ihvertfall 4 år, de blir helt sikkert eldre. Samme gjelder en familie på sebraciklider som ble 2 år. Hadde en øreål som ble ihvertfall 3 år gammel. og en paroon hai som ble ihvertfall 6, den var ihvertfall 30cm når jeg fikk den.. tok den ut ifra et alt for lite akvarium der den stod å skadet seg selv, pga at jeg synes synd på den og puttet den i et nytt akvarium som var for lite, og fant aldri folk til å ta den videre.. sære var at i november/desember så skulle foreldrene mine gi den bort med akvariumet (da den stod hos dem) og etter alle de årene så døde den noen få timer før de nye eierne kom for å plukke den opp.

Da har oscar, sebraciklide, øreål og paroonhai kommet med på listen.

Synes forresten det er synd at fisker som blir så store som paroonhaien er til salgs for vanlige akvarister. De fleste får ingen informasjon om at de kan bli hele tre meter som utvokst, men det var en helt annen diskusjon
mona o
[QUOTE=Tante Astrid] Takk, la inn 4 år og 3 år. Synes du jeg bør legge på et år kanskje i og med at de var voksne da du fikk de?


Absolutt
Utført
Fubb
Min eldste fisk må nok være koien i hagedammen. Hatt den siden sommeren 2001 :)

Takk, da var koi kommet på listen
Loomis
Da jeg var yngre så noterte jeg flittig kjøpsdato og dødsdato :) Du kan dermed få følgende av meg (som er verdt å nevne): Cherrybarbe: 02.11.85 - 26.12.93. Det blir 8 år +. Den var jo sikkert et par mnd da jeg kjøpte den også. Corydoras aeneus: 23.08.85 - 25.01.89. Vi kan kalle det 4 år. Det var voksen fisk jeg kjøpte den gangen (tror jeg). Perlegurami: 21.10.88 - 20.12.92. Plusser på ca. 6 mnd fra klekking = 4,5 år. Blå gurami: 21.10.88 - 10.11.94. Den ble da minst 6,5 år. Dverggurami: 21.11.83 - 17.11.84. Sikkert 0,5 år fra klekking = 1,5 år. Leppegurami: 14.06.84 - 19.06.85. Legger til fra oppdrett til meg = 1,5 år. Palettciklide: 04.05.85 - 20.03.87. Det kaller vi 2 år. Har noen scalarer som klekket her i 2003. De lever i beste velgående og er dermed ca. 6 år.

Takker så mye
Da skal alle være ført inn.
Kasper Bedsted
Jeg har en kusine som har hatt en scalare i 15 år!!! Denne døde for ikke så lenge siden, men den var stor og fin.

Tviler ikke på at fisken ble så gammel, men vil helst kunne linke til de som har hatt fiskene og som overskriften sier så er det fiskene i medlemmenes akvarier som føres opp. Takk likevel
ny, det er jeg det
Har en del kardinaltetra som ble kjøpt i desember 05, og de var ganske store når jeg kjøpte dem. Så i følge den ene linken, så kommer de til å dø i løpet av året:-(

Som Tenyrafar skriver så er det sannsynlig at de kan bli eldre.
Kardinaltetra er nå ført opp så du får komme tilbake med justeringer når de trosser spådommen og lever enda lengre
NeoX
har akkuratt kjøpt akvariummet men fiskene har bodd i tre ulike avarier og to av scalariene er ca 7-8 år :)

Takk. Alder på scalaren er nå justert opp.
NeoX
har slått dine scalare rekorder for mine er over 7 år har også lått din skjørt tetra rekord for de er ca 5 år og guppier på 1,3 mnd

Guppy var det allerede noen som hadde justert opp, men jeg hadde ikke rukket å legge det inn
Skjørtetetra er nå justert
Tante Astrid
[QUOTE=Jon Bruce]Jeg har hørt at discus kan leve fra 10-20 år, så det blir vel ikke helt feil å sette 15 år på discus. Jeg har en guppy i det ene karet som ble innkjøpt som voksen i januar i fjor, så den kan oppjusteres til 1.5 år. Scalare kan du sette 10 år på, både altum, vanlig og leopoldi. Jon

Takk Jon, men vil helst kunne linke til de som har hatt fiskene. Har vel egentlig satt begrensninger der ved å bruke den overskriften på tråden. Ikke det at jeg tviler på at fiskene kan bli så gamle, men litt av moroa er jo at dette gjelder medlemmenes fisker. Er også redd for at det da sklir ut litt og blir til hørt om/lest om/tror

Guppyen er justert opp ihvertfall og koblet til profilen din som kildeanvisning

Jeg er jo egentlig klar over det, Tante Astrid, men jeg syns det var litt dumt å sette opp discus 1 år, siden 3 av discusene mine blir 1 år "omtrent på denne tida", og jeg vet dem kan bli min. 15 år. Men du får sette opp discus 1 år, og da kommer det vel andre discuseiere og sier: Nei, nei, mine discus er 8 år, og det er vel det som er meningen.

Jon
Jeg har to blåguramier fra februar 2007 som ennå lever, det blir 3 år. De er ennå friske og fine
Jon Bruce
Men du får sette opp discus 1 år, og da kommer det vel andre discuseiere og sier: Nei, nei, mine discus er 8 år, og det er vel det som er meningen. Jon

Det er ihvertfall det jeg håper på
Kulefisken
Jeg har to blåguramier fra februar 2007 som ennå lever, det blir 3 år. De er ennå friske og fine :)

Takk for bidraget, men som du kan se her så er det noen som har enda eldre blåguramier. Det ser ut til at du kan glede deg over de i lang tid enda om du er heldig
Jeg har en kinesisk algespiser, en siamesisk algespiser og en albino-regnbuelabeo som alle er minst 3 måneder regner med at jeg har de i årevis framover, men de står ikke på lista
Skjørtetetra
jeg har en skjørtetetra på 6 år
men jeg har også hat en hantelciklide i 8 år(kan ikke latinsk navn)
Haimalle
overtok en haimalle fra min svoger sommeren 2000 , lever i beste velgående den dag i dag. Vil anta att den er over 10 år.
Symbiosemannen
Jeg har en kinesisk algespiser, en siamesisk algespiser og en albino-regnbuelabeo som alle er minst 3 måneder :) regner med at jeg har de i årevis framover, men de står ikke på lista :)

De er nå ført opp, men regner med at alderen vil bli korrigert etterhvert ja
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap