Sulter de ihjel? (side 2)

Trollongen
Men ett spørsmål til... Blir fiskene veldig aggresive av røde mygglarver? For nå kom lyset på, og alle tetraene driver bare å angriper hverandre.

Tetraene kan oppføre seg slik, spesielt om de er for få i et stort akvarium. Tror ikke det gjør noe

Men jeg anbefaler deg å IKKE kjøpe fisk for å teste ut om akvariet fungerer for så å kjøpe flere om de ikke dør! Tenk på fiskene som blir satt ut som prøvekaniner, de har det ikke så bra om vannverdiene ikke er i orden. Jeg ville ha ventet i 5-6 uker før jeg setter i fisk om pumpa og filteret ikke er innkjørt fra før. Det tok så lang tid før min 110L kunne brukes, og det er jo greit, men ikke lett, å vente bare litt lengere for sikkerhets skyld

Anbefaler deg også å gå på biblioteket og se der! De har som regel masse bøker om oppstart av akvariet Jeg synes bl.a. "akvariete fra A til Ø er ei fin bok med masse bilder. Den tar for seg det meste om akvarie

Håper på tilbakemelding etter hvert! Lykke til!
Okay Ja, nå har jeg jo 8 tetraer igjen, en ål, 3 bunnfisker og en sånn sugekoppfisk i karet, men da venter jeg lenge før jeg putter i no mer. Så det er pumpa som må kjøres inn for å fjerne nitrit? Skal pumpa gjøres rein nå den og, eller burde den bare få stå nå?
Tusen takk for all hjelp
hvor stort akvarie har du?
pumpen skal aldri gjøres rent med mindre det er behov for det (at det ikke strømmer vann gjennom) da kan du ta ut filteret inni og skylle det forsiktig i litt akvarievann en en bøtte for eks. du må ikke vaske bort all "møkka" inni filteret.
pass på at bøtten er ren. bør ha en egen akvariebøtte så du slipper såperester som kan drepe fisk og annet.

hvordan filter har du?
Åja, såpass... JEg aner ikke åssen filter jeg har. Juvel record 800 heter pumpa tror jeg.
Om du har embalasjen eller bruksanvisningen kan du kanskje se hvor mange liter den er ment til å tåle (hvor stort akvarie).
Jeg kjøpte sånn pakke som het juvel record 800, du fulgte pumpe og alt me... Men ikkeno bruksanvisning. Bare en CD me litt "sette-sammen" instrukser.
Ingen egen eske for pumpa?
Nope, den lå bare pakka inn i to pappplater oppi akvariet:/
Nå har jeg sjekka nitirtén da Den ligger på 0,3 (orange), så det var jo ikke så ille
Orange er helt klart et utslag på nitritt, så du bør bytte en del vann hver dag frem til testen er helt knall gul igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap