Kjøle ned "akvarierom" med air conditioner? (side 2)

Jeg kan alltids ta noen bilder av dette ikveld og legge det ut her så får du en følelse av hvordan det blir m.t.p åpning, utførelse m.m
Ja, tusen takk, kjempefint hvis du gjør det
Hvor i all verden har du fått det ifra at air-condition og varme-pumpe er nøyaktig det samme ?


Hvor har du fått det fra at de er forskjellige? Vi har fire airconditioner i huset, som kjøler om sommeren og varmer om vinteren.

Besteforeldrene mine i Norge har varmepumpe som varmer om vinteren og kjøler om sommeren.

De gjør samme jobben, bare to forskjellige navn.
Hei Lisbeth, her ser du hvordan systemet ser ut.
Teleskopslangen, lista som "tetter" vindusgap, hvor varmluft og kaldluft kommer ut og kondensbeholderen.
Si ifra om du har flere spørsmål.
Flott, tusen takk, nå skjønner jeg tegninga Den lista var jo en god løsning, nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det. Eneste som kan åpnes i stua er balkongdøra og da blir den lista for liten selvfølgelig. Tenke tenke. Må få "gubben" i huset til å se litt på dette. Kanskje han er litt mer løsningsorientert enn meg
Hiver meg på denne jeg.
Er det sånn at kondensbeholderen må tømmes eller kjøres kondensen ut gjennom slangen ?
Tenker på ferietider, når man ikke er hjemme, om tanken må tømmes så kan den feks. ikke stå å gå for seg selv i si 14 dagers tid.
Om den blåser det ut gjennom feks. vinduet så kan det løse problemet mitt med overoppheting av fiskeloftet mitt.
stigger
Hiver meg på denne jeg. Er det sånn at kondensbeholderen må tømmes eller kjøres kondensen ut gjennom slangen ? Tenker på ferietider, når man ikke er hjemme, om tanken må tømmes så kan den feks. ikke stå å gå for seg selv i si 14 dagers tid. Om den blåser det ut gjennom feks. vinduet så kan det løse problemet mitt med overoppheting av fiskeloftet mitt.


Slik det settes opp hos meg så må kondensbeholderen tømmes. Slangen du ser er kun til luft.
Men, kondens kommer ut gjennom en plugg som jeg tipper er ment for tilkobling av slange.
Du ser såvidt på bilde at begeret har en "tapp" nedsenkning, på samme tapp kan man koble seg på med en slange vil jeg tippe.
Ellers så har jeg sett at folk plasserer ACen høyere enn gulvet (lekablokk e.l.) og har ei bøtte bak der.
stigger
Hiver meg på denne jeg. Er det sånn at kondensbeholderen må tømmes eller kjøres kondensen ut gjennom slangen ? Tenker på ferietider, når man ikke er hjemme, om tanken må tømmes så kan den feks. ikke stå å gå for seg selv i si 14 dagers tid. Om den blåser det ut gjennom feks. vinduet så kan det løse problemet mitt med overoppheting av fiskeloftet mitt.


Om det er en kondensbeholder, er det helt sikkert lett å bytte den beholderen med en større en. Kjøp en sånn gedigen murer balje på bygg utsalget for eksempel, og sett den under hullet, i stede for ett lite beger eller åssen det er. Må kanskje være litt "handy man" og teipe og fikse litt, men burde være enkelt nok for hvermann.
Marit74
jeg tror alle air condition systemer lager kondens slik at de har en slange of dette vannet... Jeg er ikke sikker, men jeg tror de er termostatstyrte slik at de kjøler ned rommet til den ønskede temperaturen (om de er rett dimensjonerte for rommet de står i).


Korrekt. Varm luft som nedkjøles vil vel alltid kondensere.. (Mener å ha lært noe sånt i naturfagen.)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap