Kampfisk i lek (side 2)

Takk for tilbakemelding. Kjøpt Liquifry.

Men det spørs om det blir så mange yngel å fore. Far selv tok i morgentimene å forsynte seg grovt av sine små barn. Måtte ta han ut av karet.

Yngelen har fra å henge med kroppen vertikalt under skummet, nå endret posisjon til å flyte horisnontal i skummet og vannskorpen. Etter farens herjinger er de litt spredt rundt forbi. Vanskelig å si hvor mange det er igjen. Men kanskje en 20-30?? Var jo en litt kjedelig start på dagen. men håper jeg er heldig å får noen få som lever opp
Off det var sun
det har sjed med meg og bare jeg hade guramida
Når bytter jeg for?
So far so good

Kjøpte ett miniakvarium ( 15L ) på impuls når jeg var ute å handlet planter. Har nå flyttet småtassene over i denne for et par dager siden. Var flere enn jeg trodde. I overkant av 40 stk.

Mater de med Nobil Fluid - Artemia. Vanskelig å se om de spiser noe, men de er i alle fall i live og har blitt noe større.

Er jo noen uker gamle, så må vel kanskje over på noe annet for snart?
Kampfiskbarna
luckystrike
So far so good:-) Kjøpte ett miniakvarium ( 15L ) på impuls når jeg var ute å handlet planter. Har nå flyttet småtassene over i denne for et par dager siden. Var flere enn jeg trodde. I overkant av 40 stk. Mater de med Nobil Fluid - Artemia. Vanskelig å se om de spiser noe, men de er i alle fall i live og har blitt noe større. Er jo noen uker gamle, så må vel kanskje over på noe annet for snart?


Hvordan har det gått med barna? har du bilder av de?
går bra med småtassene.. men jeg synes de vokser så sakte. Eller så er det bare jeg som er utålmodig Er ikke noe farge på de enn så lenge. Har begynt å mate med knuste pellets i tillegg til dråpefor. Skal prøve å få tatt bilde i løpet av dagen av knøttene.
Hvis du kun forer med dråper og tørrfor forklarer det hvorfor de vokser sakte. Jeg ville prøvd med mikroorm, artemia, mygglarver osv.
Mvjnz
Hvis du kun forer med dråper og tørrfor forklarer det hvorfor de vokser sakte. Jeg ville prøvd med mikroorm, artemia, mygglarver osv.


Hvor stor er mikroorm da... Har frossen artemia og mygglarver, men den er vel alt for stor til at de klarer å få det i munnen??
Mikroorm passer bra til nyklekte kampfiskyngel, men vet ikke om det blir for smått til dine. Frossen artemia blir nok for stor ja, du må nok til med nyklekt artemia...
Takk for tips. Da skal jeg prøve meg litt fram.. vil jo at de skal bli store og fine Er ofte jeg kikker oppi og tror jeg ikke har noen igjen siden de gjemmer seg på bunnen, bak blader osv. Men om jeg skal gjette er det ca 20+ igjen.
Næh, så artig da

Interessant og følge med på dette da gitt. Har lyst til å ha yngel på min egen kampfisk hann her. Har 2 hunner i annet kar og en kampfisk hann i 19 liter og en i 50 liter. Så har jo noen å velge mellom

Fortsett å oppdaterer oss da.
Hjeeelp!
Kjøpte en hanne til mine to hunner for 5 dager siden. Han har flittig laget skumrede, og ikke brydd seg mat. I går la jeg merke til at den ene hunnen har fått lyse, loddrette striper isteden for de vannrette, hvilket er et tegn på at hun er "klar"? Har fulgt nøye med, men har ikke sett tegn til noe "parring". Nå har imidlertidig hannen begynt å jage hunnen vekk fra redet, og tilog med gitt henne noen kilevinker, hvilket skal være et tegn på at eggene er lagt? (tror jeg?) Er det mulig å se om det finnes egg i skumredet? Er litt redd for at jeg snart må flytte hunnen, dersom eggene allerede er lagt. Hva skal jeg gjøre?:S
Hvordan går det?
Har nettopp lest på tråden din og må si at jeg er kjempe nysgjerrig på hvordan det har gått med yngelen din! Har selv fått yngel som ble fritt svømmende for litt over en uke siden. Forer med Liquifry ca 2 ganger om dagen. De er i en 15 liter, og jeg synes det blir fort møkkete. Vanskelig å gjøre rent/bytte vann da de er så små! Håper at noen klarer seg, men begynner å bli litt bekymret da jeg synes frafallet er stort. Tror jeg har ca 10 stk igjen. Tok det mange uker før det ble litt størrelse på dine? Vil gjerne se noen bilder hvis du har!

Hilsen en utålmodig og bekymret "mamma".
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap