malla 100 ,230 liter (side 2)

tok mange bilder i dag .fikk noen bra bilder av botiaene, og mallene .av en eller annen grund fant jeg dem ikke på pc n, når fottoapratet ble koblet til .får prøve en annen dag ,gjødsel til plantene så er det brukt kuler som skal nedi sanden ved røttene, er ikke helt fornøyd med plantene de har vokst mye .men håper det blir enda bedre.
Slo du på kameraet når du hadde den koblet til PC`n? Bare ett tips
Akvari
det kom bare opp noen bilder som var tatt i går ,eg prøvde å prøvde å ha kameraet både av og på .
Akvari
sitet her å trykket på fotoaparatet ,har funnet ut minne er fullt , hvor vanskeligt skal det vere å slette minnet, nå begynner batteriene og bli dårlige passet jo perfekt det da
Akvari
fikk med et bilde av 2 praktbotia ,tigerbarb ,leopard danio.og den ene løvehode yngelen viser også..under den rota som ligger på langs ligger L333 men de vises ikke,,.det er utrolig morsomt å se når botiaen leker, når de svømmer mot støms
Akvarie
har tenkt å ta de corydoras melanotaenia.som går i 60 litern hjemme ,med på jobb der har me en 500 liter ,fikk lov av han som har akvariet å ha de oppi ,har hatt en praktbotia og noen c,paleatus i det karet fra før.
Akvarie
bilde av 75 liter med 4 stk L333 ( ca 4-6 cm )som ikke syntes, den som vises er en botia oppi karet er det en stor rot som tar litt for mye plass foran er det et par planter sikkert ikke det finest innredet karet ,

bilde 2 er av en løvehode er ikke så gammel ca 4mnd .det var yngel i akvariet på jobb som jeg tok med hjem
malla100
har tenkt å ta de corydoras melanotaenia.som går i 60 litern hjemme ,med på jobb der har me en 500 liter ,fikk lov av han som har akvariet å ha de oppi ,har hatt en praktbotia og noen c,paleatus i det karet fra før.

Heldiggris som har akvarie på jobb! Kan jeg spørre hva du jobber med?
Akvarie
jobber med vedlikehold (testing ) av tanker ,basketer ,kontainere , som mesteparten går ut i nordsjøen . der er det en som har mange akvarier ,han tok med et på jobb , det var slik jeg fattet interesse for akvari ,han har vert ok, har fått kjøpt noen billige kar og fisker . skal se om får tatt et bilde av det
Forstår jeg deg rett i at du jobber på nordsjøen og at dere har akvarier der?
Akvarie
skerv det litt feil .jobber på land det er kontainerne og tanker som blir sendt ut, jobber 8 til 4 hver dag ,det kan bli noen lange dager ,da er det greit å ha et akvari der, litt ekstra morro er det når jeg har noen fisker som jeg har tatt med selv
Akvarie
tok med meg i dag 7 stk c.melanotaenia, og 3 stk c, paleatus ,i 500 literen som er på jobb ,det så ut som de trivde vel ,det er vel kansje ikke så rart ,de fikke en verden som er ca 9 ganger større enn den de va vant med
Akvarie
tok ut løvehode yngelen og flyttet den til et annet kar med litt mere sirkulasjon , det var ikke så veldig lett ,måtte tappe 90% av alt vannet og ta ut røttene ,, den ene L333 hadde fulgt med rota og lå på gulvet ,tror ikke den lå mere enn 10 min på gulvet ,får ikke håpe den tok noe skade av det..men fikk til slutt løvehodene over
Så lenge den ikke tørket inn så går det nok bra. Mallene kan ta oksygen fra lufta.

-Tim
[QUOTE=Tim]Så lenge den ikke tørket inn så går det nok bra. Mallene kan ta oksygen fra lufta

det ser ut som det går bra den er i live enda ,
Det samme skjedde hos meg da jeg skulle ordne litt i karet mallene gikk i. En av L129 ble med rota ut, fant den i gjen på handkle på gulvet etter 15 min ca. Den lever i beste velgående i dag.
Akvari
høres bra ut , var litt redd en stund den skulle stryke med
Akavari
fikk nettop noen nye L333 har totalt 15 stk av de nå .men de vokser seint ,de største er ca 5 cm , har 4 løvehode som har vokst mye på de 3 månedene eg har hatt dem .har bestilt noen L004 ,som eg skal hente om ca 3 uker .må bare kjøpe et nytt akvari til dem ,syntes det er nok fisk i de akvariene som er .tipper det blir en ny 230 liter som lages til med innvendig filter , håper ikke L004 er så glad i å spise planter ,som L333 er, plantene mine ser nåkså hullete ut
Akvari
her er bilde av akvariet på jobb det er et 500 liter .med innvevdig filter ,det holder ca 28 grader av fisk som er oppi så er det 4 forskjellige corydoras arter ..praktbotia .. ancistrus..elefantfisk.. sølvhai ,.gullbarb,.løvehode som ynglet
Akvarium
.bilde av den nyeste planten i akvariet .husker ikke navnet men håper den får stå ifred for mallene

bilde 2 er avalternantera sessilis (tror den heter det ).de har vokst enormt de siste 2mnd .de begynner å bli spist på .de vokser så fort at de gjør lite
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap