Bilder fra budapest tropicarium! (side 2)

Ett brakkvannsakvarium med blant annet Skytterfisk.

Ett stort rør går igjennom det største akvariet i tropicariumet. Å her kan man se store haier og skater svømme over seg.
Synes haien på det nederste bildet så så snill ut!
hehe.
Bilder av blant annet Dragefisk
Dette var en sær ålefisk.
Vet ikke hva de heter på norsk men på engelsk heter de "Moray" eller "Moray Eel" eller noe sånt.
Denne kan bli opptill 3,5 meter å er noe av det rareste jeg har sett.
Den er jo ikke særlig fin.
Knall gul og lilla øyne.
Den lå helt i ro å bare gapet mens det inni mellom kom små fisk som dykket inn i hullene den pustet med å pusset den.
Den svømte etter hvert også, å da den kom helt fram kunne man se hvor stor den egentlig var.
Jeg tipper denne var ca 2,5 meter. Altså ikke helt utvokst.
Finner hadde den heller ikke.
Den hadde to hull ved hodet som den tydeligvis både svømte med ved å presse vann igjennom og som den pustet med.
Ihvertfall så det slik ut.
En annen type Moray var i akvariet også. Men den var nok ikke stort større enn 2 meter.
Den var heller ikke gul, og den så faktisk litt penere ut.

..De som mener de har sett sjømonstre.. Det er Moray Eel de har sett..
Moray'en er ute å strekker på... vel finner eller føtter har den ikke..
Kan man si den strekker på skrotten?
Synes det er synd at det ikke kommer så godt frem på bildene hvor svær den gule er.
Bilder av blant annet Klovnefisk
Klovnefisk og Moray.
(Legg merke til fisken som spiser av Morayen. Den er INNI fiskens gjeller)
Til slutt som en liten bonus legger jeg ut bilder fra ett akvarie i en akvariebutikk som kun solgte saltvannsarter.
Karet var vel på 600 liter tenker jeg.

Jeg var innom flere dyrebutikker mens jeg var i Budapest. (I disse tok jeg ingen bilder fordi jeg følte det ville blitt litt rart.)
Det var utrolig rart å se alt det de selger i dyrebutikkene der.
I norge er det ulovlig å selge reptiler, så det var rart å gå i budapest å se dem selge slanger for 8000 frointer - ca 260 NOK, eller øgler, skillpadder og snodige frosker.
Skillpaddene ble jeg veldig betatt av. Å jeg fant ut at dersom jeg noen gang skal eie ett reptil, så må det bli en skillpadde.
Utover dette solgte de også disse fiskene som var i nyhetene for ett par år tilbake..
Sebradanio som lyste rødt. Disse har jeg aldri sett før, kun på bilder.
Tror disse (takk gud) er ulovelige her til lands.

De solgte også, til min store forbauselse ekorn for 2-300 norske kroner der nede.
Akkurat den så jeg ikke komme.
Kattunger å hundevalper var derimot ikke til salgs i butikkene.
Heldigvis.
De hadde billig Discus der nede. For 40-50 norske kroner.
Hadde jeg bodd der nede eller hatt mulighet til å ta dem med på flyet hadde jeg nok hamstret..
Stor?
Ciklide
Store Discuser.

den er diger??
Og
Ciklide
Piraia å en stor Royal Pleco

og en roke
Den haien der e
Ciklide
Ett stort rør går igjennom det største akvariet i tropicariumet. Å her kan man se store haier og skater svømme over seg.

en djevelhai eller så var det en jokerhai
Ciklide
Dette var en sær ålefisk. Vet ikke hva de heter på norsk men på engelsk heter de "Moray" eller "Moray Eel" eller noe sånt. Denne kan bli opptill 3,5 meter å er noe av det rareste jeg har sett. Den er jo ikke særlig fin. Knall gul og lilla øyne. Den lå helt i ro å bare gapet mens det inni mellom kom små fisk som dykket inn i hullene den pustet med å pusset den. Den svømte etter hvert også, å da den kom helt fram kunne man se hvor stor den egentlig var. Jeg tipper denne var ca 2,5 meter. Altså ikke helt utvokst. Finner hadde den heller ikke. Den hadde to hull ved hodet som den tydeligvis både svømte med ved å presse vann igjennom og som den pustet med. Ihvertfall så det slik ut. En annen type Moray var i akvariet også. Men den var nok ikke stort større enn 2 meter. Den var heller ikke gul, og den så faktisk litt penere ut. ..De som mener de har sett sjømonstre.. Det er Moray Eel de har sett..

Kan det være en murene?
Hilde
Kan det være en murene?

Ja!
Det er Murene!
Jeg googlet dem nå å det er det de heter på norsk.
Takk

ciklidesyka
den er diger??

Synes ikke de var direkte digre men synes de var store.
Utvokste var de ihvertfall. Og blant de største Discusene jeg har sett.
ciklidesyka
ekorn ?er det lovt?

Det var ett bur på størrelse med de burene norske dyrebutikker pleier å selge chinchilla i.
Å det var fult av røde ekorn.
Det var en stor dyrebutikk og veldig seriøs så de hadde neppe solgt det dersom det var ulovelig.
Reagerte jeg også.
Ser for meg at det er mange i Ungarn som holder ekorn i bittesmå bur jeg nå..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap