Hvilken fluval skal jeg velge? (side 2)

2+ er rikelig stor for 60 liter. selv med rimelig stor belastning.
3+ vil gi såpass sirkulasjon at en del fisk vil slite med å finne seg til rette oppi.
Om du modifiserer 2+ så skulle det holde i en 60 liter. Har det selv og er godt fornøyd. Uten modifisering så ville jeg valgt 3+, men den tar veldig stor plass i forhold til akvariestørrelsen. Selve strømmen kan reguleres på begge og utblåset kan også vris slik at det treffer interiør eller veggen og dempes.

Har de tre minste modellene av denne filterserien og har enda ikke hatt problemer med at de har stanset, eller ikke startet etter at de har vært slått av, men så renser jeg impelleren og brønnen minst en gang i måneden.

Her er en produktomtale om disse innvendige fluvalfiltrene. Som du ser så burde en modifisert 2+ holde.
Det hadde vært mye enklere å velge om du kan skrive hvilke fisker som er/skal være der Fluval 2+ som er renset har faktisk litt strøm i vannet når den står på minimum, så om du har f.eks. labyrintfisker så hadde jeg kanskje gått for 2+... Samtidig hvis du har mye fisk med mye för kan den bli litt liten. Har selv brukt den i 62Liter og hatt noen få episoder med nitritt, men om man er obs! på det, så går det bra Jeg har nå flyttet den over i 33Liter så det blir litt overkill, men det gjør ingenting

Edit: Beklager! Var inne og så akvariet på profilen nå. Det var forresten utrolig pent!! Jeg vet ikke hvor mye platy belaster filteret. Har du ei lita pumpe liggende som ev kan gå sammen med fluval 2+ som en avlaster? Det brukte jeg i 62Litern.
Men, som sagt: om du passer på så vil jeg tro 2+ går bra
Har Fluval U-2 i ett 54 liter og U-3 i ett 85 literskar. Ikke vært noe problemer med noen av de, hverken med tanke på rengjøring (ca hver 14`de dag) eller ved oppstart etter rengjøring! Er meget fornøyd jeg i allefall
Og de kasettene inni er jo med på å gjøre hele rengjørings biten enda enklere, da man slipper å ta ut hele filteret hver gang. Opp med lokket, ut med kasettene, gjøre det rent, sette de inn igjen og vips... klart.
Rimelig enkelt å ta ut hele filterboksen også. Bare dra toppen av filterboksen litt frem og løft hele filteret ut og vekk fra selve sugekopp festet som blir stående igjen i akvariet. Har perfekte vannverdier konstant!!
Justerbar utstrømmings hastighet, valg mellom utblås i overflate, bunn av akv. eller ett langt "mildt" utblås mellom øvre og nedre utblåsningsdyse for bruk i f.eks ett plante akv. Luftdiffusor følger også med Fluvalfiltere. Meget godt fornøyd!!
Tilfeldig bekjentskap
© Grethe Leo
Reklame for plussmedlemskap