Ny her.. (side 2)

Tetra sin nitritt-test er helt grei

Jeg er enig i at JBL sin er enda mer detaljert, men man lærer fort å tolke tetra sin litt mer detaljert enn fargekartet skulle tilsi også.

Tetra sin er gul av farge når nitritt er mindre enn 0,3. Deretter oransje dersom den er 0,3.

Om man tester og studerer fargen, ser man om den nærmer seg 0,3 eller om nitritt er tilnærmet null av fargen. Er gulfargen "varm" tolker jeg det dithen at det er noe nitritt, men ikke farlige mengder. Er gulfargen helt knallgul og "kald", da er nitritt på null.

Jeg bruker JBLs tester selv, men det er neimen ikke lett å skille de lyseste fargene fra hverandre på den heller.
Nå ga jeg opp Tetra sin test rimelig fort. Mulig det hadde blitt lettere med mer trening ja.


De to nederste på JBL klarer jeg ikke skille, men da er konsentrasjonen uansett forsvinnende liten. under 0,025 eller eksakt 0,025.

Jeg bruker nå Tetra sin test for å grovteste. Må jo bruke den opp


-Tim
Tim
Dersom du bestilte Tetra sin Nitritt test så vær obs på at den ikke registrerer konsentrasjoner under 0.3 mg/l Dette er over grensen av hva som er bra for fiskene over tid. JBL sin test registrerer ned til 0,025 mg/l -Tim
hmm,husker neimen ikke i fatren,men tror det var tetra
Det går helt greit

Du vil neppe få noen problemer, så lenge du ikke velger veldig ømfintlig fisk.



-Tim
Tim
Det går helt greit :) Du vil neppe få noen problemer, så lenge du ikke velger veldig ømfintlig fisk. -Tim
ok..som? hehe=)
etter min erfaring er Sommerfuglciklider (Mikrogeophagus ramirezi) ganske ømfintlig ang vannverdier.
På guppy har guttene lang hale og oftest finere farger enn jentene og jentene har kort og rund hale. Du bør ha tre hunner per hann
Om hun skal ha hunner og hanner er det riktig. Men da blir en 19 liter kraftig overbefolket svært raskt.

Tre hunner som hver får 30 yngel en gang per måned.. 90 yngel hver 4. uke i en 19 liter. Det går ikke

Derfor er det bedre med 3-4 hanner med flotte farger. Da er det mye pent å se på, uten at antall fisk eksploderer. Hannene kan fint gå sammen alene uten tull
ja,skal prøve å få bare hanner..
i dag skal jeg reise å kjøpe planter og røtter,gleder meg til å innrede,det ser så trist ut der det står nå,med bare vann og grus
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap