- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Betta sp. ”palangkaraya” (side 2)
Betta sp. ”palangkaraya” (side 2)
Maretard; Jeg lager dessverre ikke noe kølapp-system, det har noe med å ikke selge skinnet før bjørnen.....men din forespørsel står jo her, i tilfelle....
Da kan vi prøve å gi "den glade enke" denne hannen å bryne seg på; han er stor og sterk og takler alle damene her, i alle fall.
Liv HDet gikk ikke så bra dessverre, den dama må være en "maneater", også denne hannen takket for seg mens damen lever videre som den glade enke....
Da kan vi prøve å gi "den glade enke" denne hannen å bryne seg på; han er stor og sterk og takler alle damene her, i alle fall.
Postet 27.07.09 kl 23:07
Postet 27.07.09 kl 23:14
Tom CDa kan vi prøve å gi "den glade enke" denne hannen å bryne seg på; han er stor og sterk og takler alle damene her, i alle fall.
Det hadde vært kjempegøy å prøve seg på oppdrett på den, nydeligste killien jeg vet Jeg flytter til Tønsberg om 2-3 uker så da kommer jeg nærmere også
Har channoides F1 yngel om du er interessert, de er vel 2-3 cm nå så det tar litt tid før jeg klarer å kjønnsbestemme, men holder gjerne av et par.
Postet 28.07.09 kl 00:07
Tom CAphyosemion bivittatum
Det er noe av det flotteste eg har sett!
Den er ikke annuell? Hvor gammel kan den i så fall (antatt) bli?
Kjenner eg deg rett holder du ikke lokasjonsløs fisk.?
P.S. Morderne lever i beste velgående, men nå hos nevøen min
De har "spist noen tusenlapper", men det er jo ikke deres skyld. Karene eg har bestillt kommer aldri, så da sliter eg med plasseringen...
Postet 28.07.09 kl 02:33
Liv H..Det hadde vært kjempegøy å prøve seg på oppdrett på den, nydeligste killien jeg vet :-D Har channoides F1 yngel om du er interessert, de er vel 2-3 cm nå så det tar litt tid før jeg klarer å kjønnsbestemme, men holder gjerne av et par.
Oppdrett av denne killien er ikke noe å "prøve på"; det går så lett som bare det, helt av seg selv
Et par B. channoides hadde vært moro...er de lyse grå, yngelen?
Donald[QUOTE=Tom C]Aphyosemion bivittatum
Det er noe av det flotteste eg har sett!
Den er ikke annuell? Hvor gammel kan den i så fall (antatt) bli?
Kjenner eg deg rett holder du ikke lokasjonsløs fisk.?
Nei, den er ikke annuell. Oppgitt levealder har jeg sett til over 3 år. Jeg har hatt denne stammen i mange år.
Lokasjonen er oppgitt til "Funge", det er dessverre litt mindre presist enn jeg liker.....
Donald...P.S. Morderne lever i beste velgående, men nå hos nevøen min ;-) De har "spist noen tusenlapper"...
) Apistogramma nijsseni trenger stoooor plass......
Postet 28.07.09 kl 16:33
Tom COppdrett av denne killien er ikke noe å "prøve på"; det går så lett som bare det, helt av seg selv :-) Et par B. channoides hadde vært moro...er de lyse grå, yngelen?
Da må jeg bare få kjøpe en sterk hann av deg Damen er rund i fin i magen og sikkert overklar for å yngle litt
B. channoidesene ynglen er helt nydelige med en gang de slippes, da er de helt mørke, nesten sorte. og med gul flekk over øynene så det ser ut som de har lysende øyne. De blir mer grålige etter hvert med langsgående striper (som små mini-hunner). De farger ut på en veldig morsom måte når de begynner å bli kjønnsmodne, virker som rødfargen kommer flekkvis på finnene.
Postet 28.07.09 kl 17:55
Postet 29.07.09 kl 00:52
Endret: 29.07.09 kl 00:52
Postet 30.07.09 kl 22:36
Å så gøy
dem var knalfine vis du sender så tar jeg jalefal 10 12 stk dem var nydelige
Postet 18.08.09 kl 19:57
Postet 18.08.09 kl 20:05
Og her er det rikelig med yngel i alle størrelser som spiser artemia og koser seg.
Blir spennende å følge de største, om de begynner å sloss om litt, eller om de kan leve sammen til de nesten er voksne......
For mange år siden hadde jeg 144 yngel av Betta splendens sammen i et lite kar. Det gikk fint hele tiden, men da jeg leverte de til en butikk, begynte de å sloss rett etter at de kom opp i det nye karet i butikken. Gjett om de fikk jobben med å skille dem
Får håpe på det samme fenomenet her; at de kan gå lenge sammen....
Blir spennende å følge de største, om de begynner å sloss om litt, eller om de kan leve sammen til de nesten er voksne......
For mange år siden hadde jeg 144 yngel av Betta splendens sammen i et lite kar. Det gikk fint hele tiden, men da jeg leverte de til en butikk, begynte de å sloss rett etter at de kom opp i det nye karet i butikken. Gjett om de fikk jobben med å skille dem
Får håpe på det samme fenomenet her; at de kan gå lenge sammen....
Postet 22.08.09 kl 19:48
Postet 25.08.09 kl 23:19
Postet 26.08.09 kl 10:33
Postet 02.09.09 kl 20:58
Postet 21.09.09 kl 00:50
Postet 21.09.09 kl 00:54
Postet 21.09.09 kl 01:20
Postet 21.09.09 kl 03:23
Postet 21.09.09 kl 09:51
Postet 21.09.09 kl 14:18