Tim's vannverden (side 2)

tender
Fornuftig tankegang. Fiskens oppførsel gir en langt bedre indikasjon på tilstanden i karet, enn all verdens målinger :)



Joda. På mange måter sant det, men målingene kan i de aller fleste tilfeller bekrefte mistanker. Ofte kan det også avdekke gryende problemer før fisken trenger å vise symptomer

-Tim


Tim
Er det noen som har tips til et lite innvendig filter som ikke lager storm i karet? Fluval 1 er jeg drittlei, og aquaballen er i kraftigste laget selv på minste setting. Er Fluval 2+ noe å satse på? Note to self: Aldri kjøp mindre enn 80 liters akvarium............. -Tim


Som sagt fungerer det helt fint i 33Litern i Pygméguramikaret! Modifisert med blåsvamp da. Det er heller ikke filteret som ruinerer folk og de aller fleste har bare godt å si om fluval + pumpene!
Akavari
har ei .JBL pro christal 100 i en 60 liter .der er vannet veldigt klart syntes den pumpa fungerer ok ,
Blåsvamp
Jeg skal dra hjem i morgen og se om jeg finner blåsvampen, så kan du bare ta kontakt når du er i byen eller i nærheten av Lade Sender mob.nr på PM!
Da har 6stk lilla eplesnegle flyttet inn i 41 literen. Pene og morsomme skapninger. 3 av de kom ut av skallet med en gang og begynte å farte rundt. De tre andre er litt mer skeptiske.

De var fine! Hvor bor kampfisken nå? Det hadde jo vært perfekt for han å kunne mobbe disse sneglene
MarenB
De var fine!:) Hvor bor kampfisken nå? Det hadde jo vært perfekt for han å kunne mobbe disse sneglene;)


Kampfisken er der også. Den synes disse nykomlingene var ganske så interessante og har virret litt frem og tilbake og sjekket dem ut. Utover det ser det ikke ut som den bryr seg så mye.


-Tim
Plussmedlem
Hei mann. Satt å myste på tråden/bildene dine og la merke til at du oppførte Steinan Studentbu (ja, bu) som bosted. Har bodd der inntil 1. juni i år selv. EBS 21. Enn du?
Plussmedlem
Hehe. It's a small world.
Catappaløvet har kommet
Tenkte bare å si fra om at catappablade har kommet, de ligger hjemme hos meg Rask levering denne gangen synes jeg!

MarenB
Tenkte bare å si fra om at catappablade har kommet, de ligger hjemme hos meg:) Rask levering denne gangen synes jeg!:)



Oj. Det gikk fort. Når passer det at jeg henter dem? Hvor mye ble det?


-Tim
Passer stort sett når som helst for meg, bare ikke for tidlig.... Jeg kan bare sende en assistent for å levere eller noe om jeg ikke kan være med selv
Har du forresten bestilt noe för? Lurte på om jeg kunne henge meg på noe der...?
Nei ikke bestilt noe, men har jo noe Carnivore pellets fra Hikari. Hadde tenkt å høre om du vil prøve å se om Coryene liker det. Koster ca $6 for en 80g pakke. Jeg bestilte 2 pakker, men ser jo nå at en pakke holder leeenge for meg. Bruker dem bare til kuhliålene, og Ancistrusen av og til.

Kan jo ta en tur nedover i morgen ettermiddag dersom det passer, og ta med noen pellets så kan vi prøve.


-Tim
Gjerne! Bare send meg en mld, så avtaler vi da
Artig det der Maren, men ikke min stil akkurat.

Ting har skjedd litt her i det siste. Det viser seg at jeg har 1 eplesnegle hann og 5 hunner. Hannen er av den virile typen og har paret seg med alle damene. Resultatet er foreløpig 8 eggklaser.........

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med så mange snegler, men håper å få solgt dem etter hvert som de forhåpentligvis vokser opp. For å dempe fremtidig egglegging har jeg flyttet hannen over til kampfisken. Heldigvis ser det ut som den ikke er interesert i å plage sneglen denne gangen. Siden sist har en Ancistrus flyttet inn til han, og den er MYE mer spennende.


-Tim
Hei Tim.
Der var tråden din ja.
Ser du forskjell på sneglene? Har også eplesnegler, men har ikke tenkt over dette. hehe.
Nei, ser ikke forskjell, men tok han i akten


-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap