Uheldig start. tips til en nybegynner? (side 2)

Det jeg har opplevd er at det er få som absolutt ikke har noe peiling, men likevel mener de vet alt. Der alle fisker passer med alle og gullfisk er ypperlige bollefisk. Slike ser jeg ikke på som særlig seriøse. Men de som er ærlige og sier at de ikke vet det, og at de eventuelt kan slå de opp, de er det en del av. Så er det noen få igjen som faktisk vet ganske mye. Men husk at det alltid er noen som har peiling på hund, noen på kanin og noen på fisk, man kan ikke kreve at alle skal vite alt.

Det blir litt feil å si at man absolutt ikke skal høre på noen. Det er en del som stort sett er ute etter å selge, men man merker fort om det er en slik person du snakker med. Man merker også om en person later som om han vet eller om han faktisk vet. (Er klar over at dette er vanskeligere å merke for nybegynnere, man forventer jo at de vet hva de selger) Uansett er det lurt å vite hva du skal ha før du handler. Det er ditt dyr og ditt ansvar.
Hei sveis!

Ville bare si at Værål går godt sammens med Gullfisk. Vanntemperaturen og alt er så og si likt. Og disse Værålene er noen aktive og artige skapninger.
Ville bare nevne det.
Men vi skal vel ikke dra i gang en lang diskusjon om hvor dugelige/udugelige dyrebutikkene er i denne tråden? Tror trådstarter skjønner tegninga nå he he..
Nei, innlegget mitt var mer myntet på Tobbi sitt innlegg. Trådstarter har gjort det h*n skal med tanke på dyrene=)

Men ønsker trådstarter lykke til med fiskene, får tro at dette går helt fint!
Takk for tipset, Sirra

Selv om vi har plassert fiskene i nødløsningsbaljen vår, merker jeg allerede i dag at fiskene er mer kvikke enn det de var i bollen. Litt ekstra plass gjorde susen! Og bedre skal det bli når vi får oss et skikkelig akvarium etter vi har kommet hjem fra ferie

Takk for alle lykkeønskninger
La oss få høre hvordan det går når dere er tilbake igjen.

Ha en super ferie!
Litt trist å lese
Men man kan trøste seg at her er det folk som tar behov til fiskene på alvor, så det går vel bra til slutt.
Det bekrefter bare en ting: ikke gi levende dyr i gave. Det er jo bare tull, å skaffe seg et dyr er å ta en ansvar og det må være dyreeier sin valg. Vel jeg har gitt dyr i gave til mine barn, men det må være unntaket, jeg viste at i det var jeg som fikk ansvar til dyrene selv om jeg fortalt noen annet til barna.
Ferien vår var veldig fin, men da vi var halvveis fikk vi en trist sms. Begge fiskene døde De var veldig kvikke inntil den dagen. Da hadde de vært veldig slappe og hadde ikke hatt interesse av å spise foret. Selv om lykken var kortvarig, har vi allerede bestemt oss for å skaffe oss et skikkelig akvarium om en liten stund. Denne gangen får vi tid til å lese oss opp og forberede oss, så vi håper at det går bedre da.

Det Pascale sa: ikke gi levende dyr i gave, er helt sant. Dette kom helt uforberedt på oss, og om vi hadde hatt bedre kunnskap og utstyr ville nok det hatt et annet utfall. Så om det er noen som leser dette som lurer på å gi noen et dyr i gave, tenk deg om
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Ove Helgeland
Reklame for plussmedlemskap