Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 2)

Det der med at reker ikke tåler Anubias og Cryptocoryne... Sikker på at dette ikke nok en "urban myth" innen akvariehobbyen? Er er det noengang BEVIST?
Eller er det bare en eller annen myte som er spredd på nettet?

Tror jeg forholder meg litt skeptisk til påstanden foreløbig.
Gleder meg masse til å se flere bilder fra deg av hvordan det blir! Er så spent!
mona o
Det der med at reker ikke tåler Anubias og Cryptocoryne... Sikker på at dette ikke nok en "urban myth" innen akvariehobbyen? Er er det noengang BEVIST? Eller er det bare en eller annen myte som er spredd på nettet? Tror jeg forholder meg litt skeptisk til påstanden foreløbig.

mener jeg har lest noe her om det, men med søket nede var det ikke så lett. men jeg fant en tråd om det, men ingen kilder navngitt... siste post i tråden.
edge
ca 1400 kr

Hvem selger i norge?
Tenkte kanskje jeg kunne legge ut noen bilder av mitt kar i mellomtiden

Slik ble filterløsningen min.
Noen som har noen innvendinger eller tips på den løsningen?

Ellers ser dere kanskje en liten krabbat nedi der
Tim:
Dyregod kjeden selger disse foreløpig.
iDuddits.. er virkelig flotte små akvarier det der!

Jeg er ganske ny på akvarier, så jeg må bare spørre for å lære.. ser på det bildet av filtermediet ditt, hvorfor har du tatt bort de der krusbitene?
Sirra:
Grunnen er vel bare fordi jeg selv mener at kanskje det blå filtermediumet holder bedre på filterbakterier, jeg kan selvfølgelig ta helt feil, for i begynnelsen trodde jeg selv at det bare var der for å fordele vannet gjevnt
Har mer trua på blåfilter og bioballer.

Bare å spørre i vei, slik man lærer
De bitene i den posen har større areal pr liter enn blåfiltersvampen. Vil annbefale deg å sette den inn. Disse rørene er porøse og har en enorm overflate til bakterier.

-Tim
iDuddits.. oki doki, tusen takk for svar!

Kjempestilige små akvarier det der! Håper dere begge legger ut flere bilder etterhvert når det er ferdig innredet.
Ja, er klar over det men det andre har bare bitt seg fast
Skal se om jeg ikke klarer å bytte ut om ikke så lenge
Sirra, klart det kommer flere bilder

Men jeg vet bare ikke hva jeg kan bruke oppi karet enda..
Vet ikke hva slags dyr/fisk jeg vil/kan ha oppi, og jeg vet heller ikke hva slags røtter som er best egnet heller, og hvor jeg finner dem:P

Tenker å ha noe lignende trådstarter ser du, har alltid ønsket med et akvaie der jeg har mange små tynne røtter stående nedover i karet.

Bare komme med tips
iDuddits.. Kanskje du burde lage egen tråd om det, at ikke vi andre 'bruker opp' trådstarters.

Forøvrig er Red Moore-røttene, som trådstarter også har, noen av de fineste røttene. Det burde du finne på de fleste dyrebutikker, tror jeg.
Jo, du har et godt poeng der. Men tenkte det var greit siden det ble laget en tråd felles for Edge karet

Men tenkte litt mer slik en kan finne selv i naturen, finnes masse fint der ute
Tobbi
[QUOTE=Lisbeth][QUOTE=Tobbi]Anubias er giftig for reker.

Hvor har du fått høre det? Det har jeg aldri hørt før i alle fall

Nederst på siden.

Jøss, er første gang jeg har hørt om. Man lærer stadig noe nytt...
Sirra
Forøvrig er Red Moore-røttene, som trådstarter også har, noen av de fineste røttene. Det burde du finne på de fleste dyrebutikker, tror jeg.

Jeg har sett etter red moore i alle dyrebutikkene jeg har vært i, men ingen har de. Måtte til slutt bestille på nettet.
Jepp, på nettet har både Aquamanias og akvarieverden.no
Er noen flere nettbutikker også, men jeg husker ikke navnene i farten.

Forresten, hvor ble trådstarter av? Har han tatt høstferie?
Hadde håpet på flere bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap