Venter jeg døde snegler i posten? (side 2)

Ronny-André
Takk, heidi. Viste dette fra før, men det betrygger veldig å få det bekreftet fra deg :) Mona: Ja, dette var noe SELGER fortalte meg i noen av våre første mailer.. så jeg syns det er helt utrolig at han sender dem send på torsdags kveld.... Vil egentlig heller ha pengene tilbake for de døde sneglene, enn nye snegler.. Ikke fordi jeg savner de usle 20-30kronene, men av prinsipp. Hans måte å selge på går ikke.. Fra nå blir det bare en person jeg vil kjøpe snegler hos, og jeg tror vi alle vet hvem ;).. Forresten.. eplesneglene var stygge, rett og slett.. Skallet deres ser slitt og grått ut.. de er langt ifra så skinnende og så sterk farge som de jeg ser andre på forumet har. Den har på en måte runde hvit-aktige rundinger over hele skallet.. Får den så mye skade av den reisen, eller betyr det rett og slett at selgeren ikke tar godt nok vare på sneglene ? Tenker på foring, vannverdier, o.l..

Det er masse stygge snegler som selges. Jeg har veldig strenge kvalitetskrav til sneglene og det er at de skal være helt glatte i skallet og ikke ha en sprekk eller skjemmende riper når de selges. Snurren skal være hel og ikke hvitstripete og slitt. Er sneglene stripete og slitte på snurren så tar jeg de selv og bruker til avl. Er de stygge og slitt tyder det på feil vannverdier og kanskje lite mat. Synd men sånn er det. Stygge snegler blir ikke pene for det går ikke an å reparere et skall som er slitt og har sprekker. Så et råd til dere som kjøper snegler og det er å forlang at de sender bilder av de på mail til deg. Da får du sett de og kan da bestemme om du vil ha de eller ikke.
Det er synd å lese om sånt som dette. Og du har jo vært maks uheldig med kjøpet ditt både i forhold til dårlig pakking og dårlig stelte snegler.. Tror ikke jeg ville bedt om erstatningssnegle fra personen hvis kvaliteten på dem er så dårlig som du forteller. Kanskje prøve å få pengene igjen og heller kjøpe hos noen som selger friske fine snegler?
Legger ved et bilde av sneglen..
Lisbeth, er det jeg skal gjøre. Det koster jo ikke mye for snegler, og jeg bryr meg ikke om de pengene som gikk tapt egentlig. Men skal prøve å få skaffet pengene tilbake, av prinsipp! Vil ikke at han skal tjene på det der..
Ojda....Stakkars lille snegle. Det skallet så jo forferdelig ut.

-Tim
Ojsann... det var nok den verste eplesneglen jeg har sett. Skallet er jo helt perforert, jo! Stakkars kryp.
Hva i all verden kan få en snegle til å se sånn ut?? Ikke bare bløtt vann og lite mat vel?
Må være dårlige forhold på alt!!
Det første som slo meg var ' er den der gul? '

hei
snegler er der for å holde huset rent og maller spiser på dem.
grunn til jeg selger dem.
om dem er stygge kan jeg ikke svare på.
sandsneglerer som du fikk er sånn som dem var.
vannverdier for snegler driver ikke med oppdrett av disse akkurat.
vil ha dem vekk bare.

Fikk dette fra selger, etter jeg konfronterte han angående hvordan sneglen så ut, hvordan pakken ble sendt, og mine antagelser om vannverdi/foring - eller hva det nå er som er feil som gjør at den blir slik..

Syns dere jeg skal utgi brukernavnet på selgeren?
Og kopiere denne tråden til annonsen hans, slik at eventuelle nye kjøpere får en advarsel?
Det tror jeg er liten vits, for da blir innlegget ditt slettet her og tråden stengt. Det er slik det pleier å gå når man henger ut navn på enkeltpersoner i kjøp/salg konflikter. Det er ikke lov.
Spesielt interesserte får heller sende deg en email og få brukernavnet oppgitt der, så de slipper å kjøpe noe av samme person en annen gang...
Tenkte meg det.. huff.. Har virkelig lyst til å kopiere hele email samtalen, den er rett og slett latterlig. en veldig, veldig uintelligent person jeg har med å gjøre... jaja, får bare holde navnet for meg selv, og håper noen spør før de kjøper av han.
Skjønner deg veldig godt der, men som mona o sier 'tråden blir sletta'

Men er synd at det ikke er noe form feks 'karakterer' på selgere..
Er ikke lett å vite hvem man kan stole på & kan fort bli lurt.
Man kan selvfølgelig se på kommentarfeltet, men ikke alltid det er flere ting som blir solgt & hvis det er et godt kjøp er det ikke bare å sitte å vente.

Er fersk i dette med akvarium & syns det kan være vanskelig å hoppe på et kjøp...

Må gjenta en ting 'Ærlighet varer lengst & sannheten kommer alltid frem uansett' Dette gjelder overalt...

Lykke til videre med sneglene, håper noen klarer seg
Det var nå synd dine første snegler skulle se slik ut. Det er ikke så lett å få tak i skikkelig fine snegler. Om du vil ha en trøstesnegl så kan du alltids få en blå hann av meg. Jeg har lyst på babysnegler og trenger ikke tre blå hanner akkurat. Ser du bor på nesna og jeg drar forbi med båten av og til.
Ronny-André
Legger ved et bilde av sneglen..

oj stakkars liten, har noen solgt dette? For en skam.....jeg hadde skammet meg fryktelig hadde jeg solgt slike snegler....håper han får det godt hos deg....Gi han masse god mat stakkar...)
Ronny-André
[I]hei snegler er der for å holde huset rent og maller spiser på dem. grunn til jeg selger dem. om dem er stygge kan jeg ikke svare på. sandsneglerer som du fikk er sånn som dem var. vannverdier for snegler driver ikke med oppdrett av disse akkurat. vil ha dem vekk bare.[/I] Fikk dette fra selger, etter jeg konfronterte han angående hvordan sneglen så ut, hvordan pakken ble sendt, og mine antagelser om vannverdi/foring - eller hva det nå er som er feil som gjør at den blir slik.. Syns dere jeg skal utgi brukernavnet på selgeren? Og kopiere denne tråden til annonsen hans, slik at eventuelle nye kjøpere får en advarsel?

Det er vel lov å skrive i kommentarfeltet under annonsen om han er fornøyd eller ikke. Det er vel for ris og ros og en pekepinn til fremtidige kjøpere...Du kan jo skrive det enkelt og ikke slik at det blir stygt for å si det sånn.
Snegler
Hei..
Kjenner ikke til hva dere har avtalt eller ikke men å gå ut å kalle folk uintelligente osv syns jeg bare blir dumt...ang pakking så er det ikke noe probl å pakke slik du beskriver om det er luft,etter egen erfaring....men så klart kan snegler og andre dyr dø under frakt...kunne sikkert vært pakket på en annen måte men er vel ikke noe å ta så på vei for..han har jo svart deg etter hva jeg kunne lese....er vel så enkelt som å sende de tilbake å få igjen pengene...håper du får bedre snegler neste gang du kjøper,,,er kjipt å være missfornøyd men mange måter å løse ting på...

Mvh Frank
Frank Strandli
Hei.. Kjenner ikke til hva dere har avtalt eller ikke men å gå ut å kalle folk uintelligente osv syns jeg bare blir dumt...ang pakking så er det ikke noe probl å pakke slik du beskriver om det er luft,etter egen erfaring....men så klart kan snegler og andre dyr dø under frakt...kunne sikkert vært pakket på en annen måte men er vel ikke noe å ta så på vei for..han har jo svart deg etter hva jeg kunne lese....er vel så enkelt som å sende de tilbake å få igjen pengene...håper du får bedre snegler neste gang du kjøper,,,er kjipt å være missfornøyd men mange måter å løse ting på... Mvh Frank

Grunnen tilatjeg kalte han uintelligent er fordi det er det eneste jeg tenker på når vi snakker sammen over email. Det er jo ikke bare den der han har sendt meg. Jeg sender som sagt ikke det værste, eller noe som kan fortelle hvem han er... Da jeg ikke ønsker denne tråden skal bli slettet, fordi jeg ønsker at folk kan lese dette - og lære av mine dårlige erfaringer. For eksempel som har blitt nevnt: Spør etter bilde før man betaler, og så videre.. Samt om noen i de nærmeste dagene skulle ønske å kjøpe snegler, så håper jeg de går gjennom denne tråden og spør meg privat hvem denne karen er, slik at de slipper å kjøpe fra samme selger...

Og en annen ting, det at du syns den pakkemåten er grei.. Det syns ikke jeg.. Posten tar ikke hensyn til at det kan være dyr i konvoluttene.. de blir kastet hit og dit.. de er ikke sikret for noen støt slik som det der ble pakket..
Uansett, nok klaging om han!
Nå har det gått en stund, og 8 sandsnegler (tror jeg det var) er døde..

eplesneglen ser ut til å ta livet med ro, veldig med ro. den har vel totalt flyttet seg 5 cm over natten. jeg vet ikke hvor aktive de er, men

I dag har den fått en agurkbit, får se om den liker det da..

Og en liten gladmelding: Selgeren skal slutte å selge snegler! Han skulle gi alle til en dyrebutikk... Jeg sa bare lykke til, og at han måtte være så snill å fortelle meg hvilken dyrebutikk som godtok disse sneglene, om noen overtar dem

Tror faktisk ikke snegler er helt min greie... så jeg vet ikke om jeg går i innkjøp av flere med det samme. Tror jeg blir fort lei av dem.. Men skal jo selvfølgelig ta godt vare på dem, siden jeg allerede har kjøpt!
Men samtidig kan det være sannsynlig at jeg vil kjøpe en liten kjæreste til den jeg har fra før, etterhvert..... tror litersyken har tatt over meg :x.. jeg skulle jo bare ha et helt enkelt og greit stuekar, med enkle fisker... nå ser det ut som det kan bli malawikar, selskapskar (litt fiskesuppe), plantekar, ynglekar, leks kar - til slutt oppforingskar og sneglekar? Herregud... jaja, får jo løftetrening hver uke da - mange kg vann totalt!

Kanskje jeg skal starte en ny tråd.. "Hvor mange kg har du gått av deg siden du ble akvarist?"
... eller, til ettertanke. litersyken har et syndrom som sier at man ofte sitter helt iro og bare stirrer på akvariet i flere timer, og bare glemmer seg bort..
kanskje den nye tråden blir "Hvor mange kg har du lagt PÅ deg siden du ble akvarist?"

Høhø... ja, jeg er meget saklig... saklich!
vel har du 1 sandsnegle har du karret fullt til jul

Det er jo ikke sikkert den eplesneglen du har lever så fryktelig lenge heller. de lever fra 1-4 år alt etter temperaturen. (har jeg lest en plass)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap