Lekkasje i tetratec ex 1200, erfaringer eller tips? (side 2)

Forstår at du er lei, men har du funnet ut hvor det lekker? Hvis det er noen trøst så har jeg faktisk hatt mer problemer med Eheim enn Tetratec. Jeg har kun et prinsipp etter alle mine probleme; kjøp filter nytt!!
Hehe
Ble litt forbanna... Skal prøve en ting til før eg tar rådet ditt... Han eg kjøpte det av sender meg et eheim 2028 som han har hatt i bruk til i dag... Sendes over natten, så eg bare fyller det med filter materialle, starter og håper på det beste!!! Hvis det ikkje går.... Kjenner eg blir bitter bare eg tenker på det....
Blanke ark...
Tetratec e borte vekk, og Eheim 2028 har overtatt... So far, so good... Får la det gå en stund og krysse det som finnes av fingre!!!!


TT ex 1200 er et møkkafilter og må ha vært en skandale med hoderulling og det hele innen det anerkjente Tetra. Dette tror jeg dem skammer seg over.

At det lekker og suger falskluft er en ting, men slange og røropplegget er jo en studie i dårlig og stygg design.
Plussmedlem
Håvard Støre Andresen
TT ex 1200 er et møkkafilter og må ha vært en skandale med hoderulling og det hele innen det anerkjente Tetra. Dette tror jeg dem skammer seg over.

Hvis de skammet seg slik over EX1200 så er det merkelig at EX2400 kom noen år senere. Designet er jo helt identisk...
De som jobber der har sikkert hodet i behold.

Forøvrig så synes jeg et slangeopplegget på mine Eheim også er et eksempel på stygg design. Gusjegrønt er ikke min favoritt heller.
Men det er min smak. Andre synes nok det er vakkert.
Hva røropplegg angår er det kanskje ingen som har fått det helt til? Jbl sitt er pent, men ramler fra hverandre. Eheim sitt er funksjonelt, men stygt.
Personlig synes jeg hverken Eheim eller Tetratec fungerer optimalt, og begge helt forferdelig ut, men nå er det vel filteret vi skal sitte og glo på. Hvis filteret skal se bra ut, kjøp et fra ADA.

Eneste filteret jeg har veldig god erfaring med er Eheim pro III 2180.
Plussmedlem
Filteret er gjerne skjult i et skap.
Slanger og rør er mere framme, og er ofte lett synlige i et kar.
En mere diskret farge kan da ikke være vanskelig å lage?
Tror det er mange som har spekulert på hvem som designer mye av utstyret, spes Eheim sitt! Utrolig stygt, men det selger jo, så hvorfor forandre?

Men henger meg på at TT 1200 har vært en gedigen lekkasjeskandale! Jeg skal aldri handle slik hos Tetra igjen i alle fall!
Fasiten for å holde TT EX 1200 lekkasjefritt ser ut til å være å IKKE bruke selvstarter-pumpa. Jeg rører den overhodet ikke, rett og slett!
Loomis
Filteret er gjerne skjult i et skap. Slanger og rør er mere framme, og er ofte lett synlige i et kar. En mere diskret farge kan da ikke være vanskelig å lage?

Jeg har valgt å bytte ut grønne slanger med transparente, og innsug og utblås i glass
Plussmedlem
Pent...Både utseende og pris.
ADA er svindyrt, jeg har valgt billige kinakopier, ser ikke forskjell.
Hvor har du kjøpt de kopiene?? Var fint...
Eheim 2028 holder ennå, begynner å bli optimist her gitt...
Skal sende TT tlbake tl selgeren...
Hjelp!!!
hei. Har kjøpt et brukt akvarium og en brukt tectratec ex1200 pumpe. Denne lekker rundt håndpumpa når man trykker på den. Skal den gjøre det?
Den lekker ikke her når pumpa sviver.
Mens pumpa sviver så drypper det ned langsmden ene hengselen på samme side som håndpumpa.
Er dette noe kjent problem?
Finnes det noen pakninger inni må byttes iblandt?
Svar og gjerne med bilder eller tegninger mottas med stor takk
Plussmedlem
Hei.
Nei, den skal ikke gjøre det.
Antar at du mener rundt knappen for å starte vanninnsuget/primingen.
Dette finnes det ikke reservedeler til, tror jeg.

Hvis det lekker mellom bøtta og motorhodet så kan man kjøpe ny O-ring til dette.

Hvis du mangler bruksanvisningen så finnes den her.
Hei igjen
Har demontert primingpumpa. Inni den ligger det en O-ring. Byttet denne i dag
Og den lekker ikke lenger. Byttet også den store O-ringen mellom motor og bøtte.
Pumpa lekker noe enda, men ikke på langt nær det den gjorde.
Noen som har noen forslag til løsning?
Plussmedlem
Hvor er det lekkasjen er?
Hvis det fortsatt er mellom bøtte og motorhodet så kan du forsøke å smøre den nye O-ringen med noe slikt.
Kan man bruke vanlig silikonspray eller MÅ man bruke spesiell for akvarium?
Plussmedlem
Eheim sin er fri for løsningsmidler, miljøfarlige stoffer etc.
CRC (f.eks.) er ikke det.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap