Syke corydoras (side 2)

Interesant vinkling!
Hvordan vite at det var desinfiseringen som var svaret når du nå har nye fisk fra en annen plass...?

Jeg tror ikke jeg tar ut alt som er i karet, skifter det utvendige filteret og koker det som kokes kan. Tror heller jeg prøver med mange vannbytter og ekstra grov slamsuging. Om jeg tar feil kan heller folk etter meg lære av det og meg selv, selvfølgelig!

Som Siljee skriver så er det merkelig at bare coryene blir syke og ikke øvrige beboere i karet.
Da eg hadde sykdom var det bare labyrintfiskene som fikk det, hver gang eg tilsatte nye labyrintfisk i akvariet ble de syk. Etter total vask av akvariet har ingen blitt syk.
Kjøpte mye labyrintfisk etter vasket og de lever enda.
Litt merkelig at det bare er en type fisk som blir syk.
Hadde de noen symptomer?
Hadde først problemer med hvitprikk, ble kvitt det, så fikk noen finneråte og munnråte, og så fikk et par popeye. Noen hadde ingen symptomer på noe av dette de fant eg bare apatisk og hurtigpustene på bunnen, de døde etter en dag.
Eg følte eg hadde prøvd det meste for å bli kvitt sykdom så full vask av akvariet var en siste løsning, ville prøve det før eg satt igang med sterke medisiner.
De medisinene eg prøvde var esha exit, esha 2000 og sera bactopur. Prøvde selfølgelig disse separat og ikke sammen

Eg meinte nye ikke mye labyrintfisk i forrige innlegg
off...Det er så fortvilende når man bare sitter og ser på all elendigheta og ikke kan gjøre noe! Lever de "gamle" labyrintene? Det kan jo styrke "flyvefisk" sin teori litt kansje?
En kampfisk og 4 honninggurami er det som er igjen av de "gamle" labyrintene. Kampfisken klarte seg gjennom alt av sykdom, medisinering og storvask. Seig liten sak han
Det er slike man blir ekstra glad i
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap