Superfersk nybegynner;) (side 2)

Har nå klart ordne nye hjem til scalarene og gibbicreps hos min kjære nabo:=)! De har ett 300 ltrs akvarium. SÅ de får det bedre der enn hos meg tror jeg.
Ja de er skikkelig fine scalarene:=))))!!

Ska titte nærmere på praktbotia - kanskje de er noe for oss:=)!

Tusen takk alle sammen
B. Andresen
Som jeg skreiv i stad. Et par prakt botia`er som holder sneglene borte. vet at det sies at dem trenger stor plass dem også. Men dem jeg har er ikke større en en fullvoksen sort neontetra. og dem er over året nå.


Jeg syns det er en veldig dårlig ide og råde folk med et bittelite akvarie til å skaffe seg disse bare fordi de spiser snegler. Å skaffe seg "nyttefisk" bare for nyttens skyld er en uting spør du meg. Poenget med å ha akvarie for meg (og mange andre seriøse akvarister) er å tilrettelegge akvariet for fiskene.

At du holder på din påstand om at det passer helt fint med praktbotia i en 50L og at det holder med et par stk når dette er stimfisk blir veldig feil!

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg også å lese artikkelen "Akvarium for fiskenes skyld?"

Trådstarter har allerede gått i nybegynnerfella pga feilinformasjon i butikken.
Hun fortjener ikke å gå i fella en gang til
Heia dere:=)!
Nå er det gått ei stund siden sist, og jeg har grubla, undersøkt, lest og hodet koooker;=))))!
Men håper man er blitt bittelitt klokere da:=)!
Har møblert litt annerledes i akvariet nå, og prøvd legge det bedre tilrette for fiskene.
Men jeg har bommet igjen (rødme, rødme). Gikk på den at sebraciklidene kunne fungere fint med mine andre fisker, hvis de vokste opp sammen. Vel det gjør de definitivt ikke, har jeg funnet ut nå.

Er kommet til konklusjonen at jeg trives veldig godt med maller og sugefisk og neontetra o.l.
Så har lagt ut annonse i håp om å få byttet bort de ciklidene snart.

Men akvariet ser da noe bedre ut eller?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap