Har tittet litt på infoen i akvariet ditt. For det første, ciklider og corydoras er sjelden en god kombinasjon. Corydoras skjønner ikke ciklidenes revirer, og vimser rundt. Dette blir bare stress for både ciklider og corydoras, og kan ende stygt. Sats heller på ciklider, en stim tetra og noen små algeetere. Dessuten må platy, kampfisk og resten av suppa ut.
Du skriver også at du senere vil skaffe et større akvarium til gullfiskene, eller selge dem når de blir for store. Du sier også at du har blitt alt for knyttet til dem, og at du ikke klarer å selge dem. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kvittet meg med dem nå. Sorry, men et er faktisk "bare" fisk. Eksmpelet ditt blir også usaklig, i og med at jeg tidligere har skrevet i denne tråden om "stunting".
Ta en titt på informasjonen om
Sommerfuglciklide i fiskebasen. Beklager for feilinformasjon tidligere i tråden, men disse danner altså par. Om to par går greit i 120L kan jeg ikke uttale meg om, men jeg
vet at det ikke går med to par sommerfuglciklider + gullfisker i et akvarium på denne størrelsen.
Du har i tillegg fått et flott tilbud av Ohr, og det er en grunn til at han tilbyr deg dette
hvis du kvitter deg med gullfiskene.